Monoizrāde tapusi, iedvesmojoties no reālas telefona sarunas ar leģendāro aktrisi un dziedātāju Marlēnu Dītrihu.
"Kad Ūte Lempere pirmo reizi parādījās uz lielās skatuves, kā debitante saņemot franču prestižo Moljēra balvu par lomu slavenajā mūziklā "Kabarē" 1987. gadā, bieži vien neskaitāmi kritiķi slaido, izskatīgo vācieti krāšņās ārienes un īpatnējā balss tembra dēļ salīdzināja ar leģendāro Marlēnu Dītrihu. Interesanti, ka tieši tāpat kā Dītriha arī Ūte Lempere pameta dzimto Vāciju, lai dzīvotu un karjeru attīstītu Amerikā," par dziedātāju vēsta festivāla rīkotāji.
"Ūte Lempere gan pati nejutās īpaši komfortabli par šiem salīdzinājumiem, tādēļ aizsūtīja Dītrihai pastkarti, kurā pauda savu cieņu pret leģendāro mākslinieci, un kādā 1987. gada vakarā iezvanījās telefons… Tuvojoties deviņdesmitajam gadu slieksnim, Dītriha arvien vairāk izvairījās no parādīšanās sabiedrībā, viņas sabiedrotais un kompanjons bija telefons, ko viņa izmantoja, lai sazvanītos ar seniem kolēģiem, paustu savu viedokli pasaules varenajiem, un šajā vakarā viņa bija nolēmusi piezvanīt debitantei Lemperei.
Trīs stundu ilgajā sarunā ikoniskā dīva stāstīja jaunajai dziedātājai par savu karjeru, sākot no Veimāras kabarē līdz nozīmīgajai lomai filmā "Blue Angel", no dziedāšanas sabiedroto kareivjiem Otrā pasaules kara laikā līdz uzmirdzēšanai pasaules lielākajās koncertzālēs…" ar monoizrādes pirmsākumiem dalās mūziķes pārstāvji.
Trīsdesmit piecus gadus pēc telefona sarunas Ūte Lempere savas atmiņas par Dītrihu ir pārvērtusi personīgā un intīmā stāstā, ko viņa risina dialoga formātā starp Marlēnu un Ūti. Izrādē izskan lielākie Dītrihas hiti kā "Lili Marlene", "Falling in Love Again" un "Where Have All The Flowers gone".
"Lai arī izrāde ir divas stundas gara, ne mirkli nekļūst garlaicīgi. Daļēji tas ir, pateicoties leģendārajai zvaigznei, kura iedvesmojusi izrādes tapšanu, bet tikpat nozīmīga loma ir Lemperes izcilajam mākslinieces talantam un smalkjūtībai, ar kuru viņa izstāsta šo stāstu," rakstīja teātra kritikas portāls "TheaterLife.com".
Kā stāsta zinātāji, šī ir tikai viena no Ūtes Lemperes lomām uz skatuves. Lai arī lielāko daļu savas skatuves dzīves Ūte Lempere veltījusi kabarē žanram un mūzikliem – viņa arī saņēmusi prestižo britu skatuves apbalvojumu, Laurensa Olivjē balvu 1998. gadā par Velmas lomu mūzikla "Čikāga" iestudējumā –, būtiska viņas daiļrades daļa veltīta pārdomātiem un konceptuāliem mūzikas albumiem, kuru tapšanā viņa izmantojusi pasaulslavenu rakstnieku tekstus, starp kuriem var minēt Paulu Koelju, Pablo Nerudu, Čārlzu Bukovski.
Lempere arī interpretējusi Kurta Veila kompozīcijas, Frīdriha Hollendera tango, izpildījusi dziesmas, kurām pasaules spožumu piešķīrušas tādas zelta laikmeta zvaigznes kā Edīte Piafa un jau pieminētā Marlēna Dītriha, un, protams, rakstījusi pati savu mūziku. Pēdējais Lemperes albums "Time Traveler", kas iznāca 2023. gada pavasarī, tapis liega džeza noskaņās.