Izstāsti albumu

Kautkaili stāsta “Personas Kods”

Izstāsti albumu

Wiesulis un sangvn stāsta “En Prise”

Netīrās Cilpas stāsta “Melnezera Grāmata”

Izstāsti albumu. «Netīrās cilpas» albumā «Melnezera grāmata» parāda, kā skan Latvijas reps

"Viens no mēķiem, ko biju sev uzstādījis, veidojot šo albumu, bija radīt tādu kā šī laikmeta kapsulu repa evolūcijā, parādīt dažādus rokrakstus, stilus un to, kas šobrīd ir aktuālās tehnikas un veidi, kā mēs izklausāmies un kā mēs repojām," par albumu "Melnezera grāmata", kas nominēts "Austras balvai", stāsta apvienības "Netīrās cilpas" bītmeikeris ansis.

Viņš Latvijas Radio 5 raidījumā "Izstāsti albumu" stāsta par albumu "Melnezera grāmata" un tā tapšanas procesu:

"Čau, mani sauc ansis. Es jums šodien izstāstīšu "Netīro cilpu" albumu "Melnezera grāmata".

Šis ir pirmais "Netīro cilpu" albums, kuru mēs absolūti klasificējam kā repa albumu. "Melnezera grāmata" atšķiras no citiem jums zināmiem repa albumiem ar to, ka šī albuma autori ir bītmeikeri – tie, kas parūpējas par muzikālo toni, rokrakstiem un bītiem. Repa ierakstos bieži vien titula mākslinieki ir paši reperi, bet šoreiz ar ļoti apzinātu stratēģiju titulmākslinieki bijām mēs, bītmeikeri. "Netīro cilpu" sastāvā ir divi bītmeikeri – ansis un 181h jeb mans brālis Kārlis. Mēs kopā taisām bītus jau ilgu laiku. Sākam tos taisīt vēl tad, kad mēs dzīvojām Jūrmalā, Ķemeros, un esam tupinājuši visu šo laiku. Albuma nosaukums ir veltīts ezeram, kas saucas Melnezers. Tas atrodas starp Jaunķemeriem un Ķemeriem. Tas ir tā saucamais purva ezers, kur nedzīvo zivis. Ļoti interesants ezers – pastudējiet nedaudz vairāk par to. Skaidrs, ka šis ir, manuprāt, pirmais repa albums Latvijā, kas ir veltīts ūdenstilpnei.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Melnezera grāmatas" pirmā dziesma saucas "Helsinki". Tajā piedalās Arturs Skutelis un Marko. Abi ir ļoti aktuāli reperi, lieli futbola fani un ideāli piemēroti tam, lai uzsāktu šo ļoti raibo albumu un iedotu toni tam, cik liels rasols ir gaidāms šajā ierakstā. Ļoti dažādi rokraksti, ļoti augsts tehniskais līmenis. "Helsinki". Bīta autors – ansis.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Nākamā dziesma ir "Melnezera mūzika", kurā piedalās HOTTE un xantikvariātsdivi kustības "Mauzoleja mūzika" pilāri. Abi ir ļoti daudzpusīgi un ar ļoti kolorītiem stiliem. Bīta autors – ansis.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Nākamā dziesma ir "Trīsstūris", kur piedalās kolektīvs "3adatu stagars". Šī ir vienīgā dziesma, ar kuras autoriem mēs nesatikāmies dzīvē, kad to rakstījām. Mēs tikai sarakstījāmies un komunicējām internetā.

bangeris

"Šī dziesma ir bangeris" saka par lipīgu un patīkamu dziesmu.

Panti ir ierakstīti telpās, kuras es neesmu redzējis, bet 3adatu stagars operatīvi noreaģēja uz sadarbības piedāvājumu. Paldies liels, džeki. Sanāca riktīgs bangeris. Šeit pirmoreiz "Melnezera grāmatā" izskan 181h bīts.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Mēs turpinām ar "Mego gambīts (Freestyle)". Ceturtā dziesma no "Melnezera grāmatas", kur, protams, absolūti spīd Wiesulis. Viņš ierakstīja šo dziesmu tieši tā, kā jūs arī dzirdēsiet – vienkārši atnākot uz studiju un no viena gala līdz otram vienkārši repojot. Ja kādreiz kādam bija šaubas par jauno repa paaudzi un tās spējām, es domāju, ka tas viss izlido ārā pa logu tiklīdz mēs sākam runāt par Wiesuli. Bīts ir mans. Manuprāt, ļoti raksturīgs "Netīrajām cilpām" ar to, ka tur ir izdarītas dažas radošās izvēles, pie kurām citi producenti būtu apstājušies pāris soļus iepriekš. Bet, man liekas, ka tie īpašākie zvēri piedzimst tad, kad mēs pieberam klāt kādu garšvielu. Esmu dzirdējis, kā šī dziesma izklausās Wiesuļa koncertā, kas notika koncertzālē "Palladium", un esmu ļoti apmierināts ar to, kas mums izdevās.

P.S. Šī ir ar atrāvienu populārākā dziesma no "Melnezera grāmatas", un mēs ar 181h to saucam par Wiesuļa efektu.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Nākamā dziesma saucas "Apdirsies". Tajā piedalās "Riekstu Armija" un Ozols. "Riekstu Armijas" sastāvā ir Edavārdi, Ārčijs [Arturs Skutelis] un es. Teikšu godīgi – sākotnēji mēs domājām uzrakstīt kaut ko M.O.P. stilā, kur M.C. saspēlējas un papildina viens otru tā, lai tā dziesma labi justos apvienības "PKI" koncertā "Noliktavā Nr. 3".

M.C.

Hip-hopā – cilvēks, kurš ritmiski rīmē, kamēr dīdžejs atskaņo bītus.

Tas bija kaut kas tāds, uz ko mēs sākotnēji centāmies iet. Bet nu, runa ir par "Riekstu armiju". Tie, kas nav dzirdējuši "Riekstu armijas" albumu "Mobilizācija", mums jau pirms 13 gadiem lauzās ārā vēlēšanās darīt kaut ko ārpus kastes, kas mūs uzjautrina, kas mūs konceptuāli ieinteresē, un šeit ir rezultāts. Paldies Ozolam, kurš arī savā veidā piedalās šajā dziesmā. Zinātāji atpazīs no Ozola dziesmas "Sirds" citātu no albuma "Cieņa un mīlestība". Bīts – leģendārais, nemirstīgais 181h.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Jauns" ir nākamās dziesmas nosaukums. Tur piedalos es, ansis un I MEAN LOVE. Viņš ir cilvēks, ar ko mēs esam sadarbojušies jau diezgan sen – laikā, kad sēdēju "Dirty Deal" studijā Gaujas ielā. Mums bija ļoti patīkama un radoša sadarbība. Man liekas, mēs abi ļoti novērtējam viens otra talantu, vīziju un spēju komunicēt savā starpā. Jau tolaik man likās, ka jāieliek kādā ideju kabatā vai ideju mapē mūsu kādreizēja sadarbība. Patiesībā es sākotnēji nedomāju, ka mēs abi kopā "Melnezera grāmatā" būsim vienā dziesmā, bet tas bīts, ko aizsūtīju I MEAN LOVE, man pašam ļoti patika, un mani uzrunāja arī demo, ko viņš man atsūtīja atpakaļ. Man momentāli bija instinkts šo dziesmu paturpināt. Te nu mēs esam – ceru šo dziesmu drīzumā uzvest arī uz skatuves.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Longbīča / Prospekti", manuprāt, ir hiphopa esence. Runa ir par divām dzīvām Latvijas hiphopa kustībām. Kjuumanis pārstāv Salaspili un "Prospektus", bet PACKMAN jeb PCK 97 ir no Liepājas, longbīčas. Manuprāt, divas veselīgas repa kustības, kas man personīgi izraisīja kaut kādu nostalģiju par to, ka pilsētām ir sava skaņa. Tas bija tas, ko es izteikti nolasīju laikā, kad mēs sākām repot, dzīvojot Ķemeros.

G-funk

ir gangsteru repa apakšžanrs, kas radās 90. gadu sākumā ASV Rietumu krastā.

Mēs dzirdējām un atpazinām Rēzeknes, Alūksnes, Liepājas, Saldus skaņas. Man liekas, tā ir tāda patīkama tendence, un man ir prieks, ka džeki ar mums sadarbojās uz tāda izteikta G-Funk bīta, ko veidoju es, ansis.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Nākamā dziesma – "OGMC". Ziniet, kas man pietrūka no Ozola un ko viņš, paldies Dievam iedeva ar savu jauno albumu "1979"? Tas bija kaut kas, kas mums pasaka priekšā, kas ir Ozols un cik viņš ir nozīmīgs un neatkārtojams Latvijas hiphopā. Tieši no šīs idejas man radās dziesma par to, ka Ozolam vajadzētu būt uz šī 181h bīta. Es atnācu palīgā ar ļoti iedrošinošu piedziedājumu, un te nu mēs esam – Ozols ir oficiāli pieteikts kā oficiālais M.C. Neaizmirsīsim to neviens.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Nākamais ir viens no maniem mīļākajiem bītiem šajā albumā, ko veidojis 181h. Dziesma saucas "Kreiļa ierocis", kurā mēs dzirdam absolūtu leģendu Kurtu no "S’T’A" un jau iepriekš, pirms dažām dziesmām dzirdēto I MEAN LOVE, kuram sākotnēji es piespēlēju šo bītu. Beigās mēs novienojāmies par gabalu "Jauns" kā par kaut ko, kas mūs iedvesmotu nedaudz vairāk. Bet tāpat viņš piepalīdzēja tapt šīs dziesmas piedziedājumam un Kurts atrada laiku atskriet ar īsu, lakonisku,  bet, kā vienmēr, lāzerprecīzu pantu. Protams, bezkompromisu hiphops. Paldies Elvijam Grafcovam, kas palīdzēja tikt skaidrībā ar ģitārām šajā dziesmā. Ja mēs šajā brīdī klausītos "Melnezera grāmatas" vinila versiju, mēs būtu gandrīz nonākuši līdz "A" puses beigām.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Nākamā dziesma saucas "HIP-HOP BĪTS", un tā autors esmu es, ansis. Šajā dziesmā piedalās ļoti interesanta grupa no Latvijas, no Jūrmalas – "Kapelmeistars Group". Divu M.C., divu dziedātāju un dīdžeju trio. Es iepazinu šo grupu ar albumu "Raimonds Pauls nav latvietis", un kopš tā laika esmu aktīvi sekojis līdzi visam, ko šis kolektīvs dara. Šī ir dziesma par to, kas notiek, kad atskan hiphopa bīts. Tāpēc vienīgais jautājums, kas jums būtu jāuzdod, ir, vai jūs esat tam gatavi.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Ar nākamo dziesmu, "Krekli pie griestiem", mēs esam oficiāli pagriezuši "Netīro cilpu" plates "Melnezera grāmata" vinila plati uz "B" pusi. Tieši tāpat, kā "A" pusi, to iesāk Arturs Skutelis un es, ansis. Šis ir mans bīts. "Krekli pie griestiem" ir diezgan tiešā viedā par vides lomu hiphopā kā mākslas formā. Tas ir kaut kas, par ko es daudz domāju, un liekas, ka arī citi manas paaudzes reperi ir paši to personīgi izjutuši, kā vides maiņa un apstākļu maiņa ietekmē to, ko mēs darām mākslā. Šis ir, es teikšu, viens no maniem mīļākajiem bītiem. Man pārsvarā labāk patīk bračkas bīti, bet šis no manējiem varētu būt viens no favorītiem. Kas ir interesanti – manam pantam šī ir otrā versija. Pirmo es uzrakstīju daudz abstraktāku un ezotēriskāku – par mūžību, par cilvēces radītām struktūrām un manām pārdomām par to visu. Bet beigās es aiznesu šo dziesmu nedaudz vairāk uz Sarkandaugavu un, man liekas, ka ir sanācis veselīgāks un urbānāks rezultāts.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"SiSiDra 5000" ir viena no divām albuma dziesmām, par kuru man šķita, ka varētu iesākt sadarbību ar diplomātisku vizīti. Tāpēc es vienā jaukā dienā devos diplomātiskā vizītē uz Rēzekni pie "Ausmeņa Records" cilvēkiem Broulāna, ŪGAS, Kvāpa un citiem. Mēs tikāmies, ļoti labi pasēdējām viņu studijā, papļāpājām un pavadījām labu laiku. Es padalījos ar idejām un bītiem, apstāstīju, kas īsti ir plānots "Melnezera grāmatā" un kāpēc man ir svarīgi, lai tur būtu arī pārstāvniecība no Rēzeknes. Šī bija galvenā Latgales lappuse šajā ierakstā. Viens no mēķiem, ko biju sev uzstādījis, veidojot šo albumu, bija radīt tādu kā šī laikmeta kapsulu repa evolūcijā, parādīt dažādus rokrakstus, stilus un to, kas šobrīd ir aktuālās tehnikas un veidi, kā mēs izklausāmies un kā mēs repojām. Vai mēs varējām iztikt "Melnezera grāmatā" bez repa latgaliski? Manuprāt, absolūti nē. Milzīgs paldies jums, "Ausmaņa Records", ka jūs pieslēdzāties un ka jūs esat šeit, šajā albumā, ierakstīti vēsturē kopā ar "Netīrajām cilpām". Bīts – ansis.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Prasīgais klusums". Ar šo mēs atsķiram "Melnezera grāmatas" nodaļu, kas veltīta Kreisajam krastam. Bīta autors ir 181h. Tur ir iesamplēta Aijas Kukules dziesma par lakstīgalas infarktu. Ļoti skaista dziesma, ko komponējis Raimonds Pauls. Mēs šo mazo frāzi, kā tas hiphopā ir raksturīgi, kopā ar reperiem padarījām par gabaliņu pilnīgi jaunā freskā, kas ir "Prasīgais klusums". Drūms, smags un tumšs hiphopa bīts, kurā piedalās divi meistari – E.V. un Kaizers –, divi Kreisā krasta pārstāvji no Salaspils, Ikšķiles, Ogres.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Kreisā krasta stafeti "Melnezera grāmatā", protams, pārņem Pionieris. "Manevrē kā mažori" saucas nākamā dziesma, un bīta autors esmu es. Dziesmā ir dzirdams mans piedziedājums un Pioniera pilnīgi mežonīgs, bažas izraisošs pants. Pionieris savā labākajā formā nosvētīja šo bītu tā, kā es par to varēju tikai sapņot. Ja jums rodas jautājums par to, ko šī frāze, "Manevrē kā mažori" nozīmē, manuprāt, tā diezgan labi definē to, kam es pats personīgi ticu – neatkarīgām, bet autetniskām kustībām Latvijā ir visas iespējas konkurēt un izkonkurēt kustības, aiz kurām ir lieli, globāli uzņēmumi. Pionieris ar savu stāstu un saviem "Mažora manevriem" ir iedvesmojis mani un arī daudzus citus reperus, es domāju. Tāpēc, kurš gan cits, ja ne viņš, šajā dziesmā pastāstīja, kas ir kas.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Stafeti pārņem Eliots. "Tiltu un tuneļu" bītu autors ir 181h. Mēs ar Eliotu uzrakstījām tādu sadzīviski destruktīvu, romantisku ainiņu par mazliet toksiskām attiecībām, kā tas Eliotam ir raksturīgs. Grūti iztēloties, kāda varētu būt nākotne šai ainiņai, kādu mēs uzzīmējām šajā dziesmā, bet te nu tā ir. Šo dziesmu klausoties, pat pirms mēs vēl bijām sākuši rakstīt tekstu, manā iztēlē šīs skaņas izraisīja vīzijas par ātru kustību pa lielceļu, nedomājot par to, cik daudz degvielas ir bākā, nedomājot par ātruma ierobežojumiem. Dziesma, kas liek sajusties brīvi un riskēt, līdzīgi kā  to dara šīs dziesmas varoņi. "Netīrās cilpas" neuzņemas nekādu atbildību par lēmumiem, ko jūs pieņemsiet tikko pēc šīs dziesmas noklausīšanās.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Nākamā ir otra dziesma šajā albumā, kuras dēļ mēs ar 181h devāmies diplomātiskā vizītē pie grupējuma "BANDA BANDA". Mēs tikāmies ziemā, kādā studijā Lāčplēša ielā. Mēs aizbraucām ar saviem bītiem, parādījām vairākus. Centāmies atrast kaut kādu kopsaucēju. Šis bīts bija mans bīts, kurš manā galvā uzreiz skanēja kā "BANDABANDA" dziesma, un es varēju izvēlēties visus bandītus repojam uz šī bīta. Pagāja pamatīgs laiks, kad mēs tikāmies nu jau Sarkandaugavā. Es biju paspējis uzbūvēt savu jauno studiju. Tur arī radījām šo dziesmu. Bija atbraukuši visi četri dalībnieki, bet Prusax beigās nepaspēja iekļauties šajā dziesmā, bet "Banda Taxi" brauc uz priekšu arī uz trīs ratiem, kas ir pozitīvi. Steps, xantikvariāts, rolands čē.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Zenītā" stāsts ir nedaudz garāks, bet es varbūt būšu lakoniskāks. Mēs sarakstījām šo dziesmu manā studijā. Mēs visi bijām ļoti dažādi un beigās visi bijām ļoti priecīgi. Bītu uztaisīja 181h un piepalīdzēja Elvijs Grafcovs ar ģitārām. Absolūts Sarkandaugavas produkts. Šis bija viens no tiem vēlajiem vakariem, kurā galu galā viss salikās kopā kā puzle un tā, kā tas bija nepieciešams. Visi, iedvesmoti un priecīgi par gala rezultātu, devās mājās. Šādā sastāvā pirmo reizi tik efektīvi sastrādājāmies. "Zenītā" ir ļoti īpaša dziesma. Manuprāt, šī ir viena no dziesmām, kas "Melnezera grāmatu" padara par to īpašo lietu, kas tā bija domāta – kur mēs sanākam kopā, darām to, ko mēs darām, un izrādās, ka recepte var strādāt vēl labāk, nekā mums pašiem likās. Ods, goča, MC apšaude.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Ja mēs klausītos "Melnezera grāmatas" vinila versiju, šis būtu brīdis, kad plate būtu gandrīz beigusies. "anša bīts", manuprāt, albumu diezgan nepārprotami noslēdz ar strāstu par bīta nozīmi hiphopā. Manuprāt, "Melnezera grāmatas" virsmērķis bija aktualizēt sarunu par to, kas ir bīts un kas to padara īpašu. Par to, kas mūsu bītos liek justies repam latviski citādākam un kas ir tas, kas tev liek sadzirdēt, ka tas ir "Netīro cilpu" produkts, kā arī iedrošināt bītmeikerus ne tikai atdarināt, bet arī domāt par inovācijām, savu ekskluzivitāti, savu pievienoto vērtību un apzināties sevi kā kontributorus hiphopa kultūras globālajai skaņai, kuras veidotāji esam mēs.

[Ir svarīgi] dot pienesumu radošu rokrakstu veidā, riskējot, eksperimentējot un piesakot sevi kā devējus un radītājus, nevis tos, kas arī piedalās, bet tos, kas pretendē uz vadību, līderību, radīšanu un kaut ko, uz ko hiphopa komūnas citās valstīs varētu paskatīties un uzdot jautājumu: "Kāpēc jūs tā skanat? Mēs neko tādu neesam dzirdējuši. Kā jūs iedomājāties izklausīties šādi?"

Šī dziesma ir bezkaunīgs akcents uz to, ka repā nav tikai reps, bet ir arī bīts. Varbūt jūs tas šokēs, bet dziesmas "anša bīts" bīta autors ir ansis. Piedalās Melikols, ļoti īpašs viesis šajā dziesmā, kurš ir biežs sadarbības partneris "Netīro cilpu" projektos. Kurš gan cits, ja ne viņš varēja piedalīties dziesmā "anša bīts"?

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Līdz ar "anša bīta" pēdējām notīm ir noskanējusi "Netīro cilpu" "Melnezera grāmatas" skaņu plate. Taču es domāju, ka lielākā daļa no cilvēkiem, kas klausījušies šo ierakstu, ir to iepazinuši digitālajā versijā. Mēs, strādājot pie "Melnezera grāmatas", radījām diezgan daudz dziesmu, un vēl trīs no tām mums bija vēlēšanās iekļaut albuma digitālajā versijā, kurā nebija tādu laika ierobežojumu, kas bija skaņu platei. Pirmais šajā sarakstā ir Amanito ar dziesmu "SĒNE!". Amanito ir absolūts Latvijas hiphopa melnais zirdziņš. Negaidīti stila pavērsieni, ļoti plašs pielietojums gan viņa balsij, gan rakstīšanas veidam. Protams, ka mēs uzrunājām Amanito. Bīts – ansis.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Turpinājumā skan "Prospektu Kush", kurā piedalās Salaspils "Prospektu" džeki og montekarlo un Flabbijs. Mēs  ar džekiem bijām runājuši par to, ka skaņu platei ir limitēts garums. Skaidrs, ka viņiem mēs piespēlējām vienu no maniem mīļākajiem bītiem visā albumā, kuru radījis 181h. Džeki atnāca atpakaļ ar vairāk kā 4 minūšu garu dziesmu. Mums nebija platē vietas, bet mēs ļoti vēlējāmies šo dziesmu iekļaut albuma digitālajā versijā kā bonus track. Vairāki cilvēki ir teikuši, ka šī ir mīļākā dziesma no albuma. Es domāju, ka teksts būs pašsaprotams, un līdzīgi kā "Prospekti", arī "Netīrās cilpas" izplata to labo stafu ielās. Klausāmies.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Un "Melnezera grāmatu" digitālajā versijā noslēdz xantikvariāts, kurš uzkavējās studijā pēc vienas no iepriekšējām ierakstu sesijām, lai nedaudz padžemotu pie mikrofona frīstailā uz šī 181h bīta. Tas bija tāds jauks moments, ko mēs dalījām. Es sēdēju pie ierakstu pults un xantikvariāts pie mikrofona, iedodot šim albumam tādu saldsērīgu un materiālisma, garīguma balansu meklējumu mantru, kas ir "Zelta ķēdes". Ar šo mēs aizveram "Melnezera grāmatas" vāku. Paldies jums par klausīšanos. Ceru, ka šis albums nu ir izstāstīts līdz galam. Un tagad aizver savas actiņas un dodies pie miera, mans mazais."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti