"Rīgas festivāla" programmā Astora Pjacollas smeldzīgais temperaments, japāņu komponista Akiras Jujamas divertisments un Gabrielas Ortisas meksikāņu ritmi izskanēja saksofonista Aigara Raumaņa un sitaminstrumentālista Reiņa Tomiņa virtuozajā tandēmā.
"Diemžēl Astors Pjacolla neko nav uzrakstījis tādam sastāvam, kas ir saksofons un sitamie. Tad mēs paši esam uzaranžējuši mūziku, un, lai nebūtu tā, ka viss koncerts tikai aranžijas, mēs esam paņēmuši klāt arī oriģināli rakstītu mūziku, kas arī sasaucas ar Pjacollas mūziku gan ritmiskumā, gan melodiskumā, demokrātiskumā," stāsta saksofonists Aigars Raumanis.
Koncerta lielākā intriga – Riharda Zaļupes jaundarba "Koshi" pasaules pirmatskaņojums, kas sacerēts īpaši sitaminstrumentālistam Guntaram Freibergam. Tās ir meditatīvas variācijas apskaņotai marimbai.
Rihards Zaļupe par rakstīšanas procesu saka: "Tā iedvesma radās meditācijas laikā, jo es šos zvanus biju dzirdējis dažādos skaņdarbos, ko meditācijās izmanto. Tad es pats sāku eksperimentēt savā studijā ar dažādām skaņas apstrādes iekārtām. Es sapratu, ka šis ir tas, ko es gribu darīt."
Sitaminstrumentālists Guntars Freibergs piebilst:
"Es jutos laimīgs uz skatuves, spēlējot šo darbu. Man likās, ka tā ir īstā esības būtība, ja var piedzīvot kaut ko tādu – ja var ieiet mūzikā. Ideāli, kad tu ieej jaunā pasaulē."
"Nospēlēt šādu skaņdarbu, tas ir varoņdarbs!" vērtē muzikoloģe, koncerta apmeklētāja Inese Lūsiņa. "Tā nav tāda garlaicīgā mūzika. Tā ļoti loģiski attīstās. Tikai tev vajag nonākt tajā noskaņā – ka tu tā atslābsti, viņā ieklausies un saplūsti."
Mūzikas kritiķis Boriss Avramecs uzsver: "Tas ir izcils Guntara Freiberga sniegums. Viņš ir tāds meistars. Izsmalcināti, un šeit tas skanējums bija tik bagāts, tik niansēts. Tā bija tīra bauda."