Kultūras ziņas

Čehova teātra galerijā atklāts Johansona darbs "Mana barotne"

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Noslēdzies Hansa Gabora Belvederes jauno operas solistu konkurss

Belvederes jauno operas solistu konkursa laurus plūc basbaritons no Dienvidkorejas

Hansa Gabora Belvederes jauno operas solistu konkursā, kas norisinājās Jūrmalā, zināmi laureāti. 3. vietu guvis tenors Metjū Kērnss no Kanādas, 2. vietas godalgu saņēmis tenors Daniels O’Hērns no ASV, savukārt konkursa uzvarētājs šajā gadā ir basbaritons Džungre Noa Kims no Dienvidkorejas.

"Ir sajūta kā sapnī! Šis ir viens no lielākajiem pasaules konkursiem, un es uzvarēju… Tas tiešām ir kā sapnis. Es esmu tik priecīgs!" pēc uzvaras teica 1. vietas ieguvējs, basbaritons no Dienvidkorejas Džungre Noa Kims.

"Es jūtos lieliski! Bija patiešām liela konkurence, daudzi talantīgi dziedātāji no visas pasaules… Es esmu pateicīgs par to, ka viņi izvēlējās mani kā vienu no laureātiem. Šī ir pirmā reize, kad dziedu Eiropā. Es labprāt te atgrieztos," sacīja 2. vietas ieguvējs, tenors no ASV Daniels O’Hērns.

Viņš piebilda: "Iedvesmojoši bija arī iepazīties ar tik daudziem dziedātājiem un aģentiem. Manuprāt, es guvu profesionālo pieredzi, kura palīdzēs turpmākajā karjeras ceļā, bet vienlaikus šis konkurss ir nozīmīgs, jo dod iespēju gūt jaunus draugus. Balva ir tikai ekstra."

3. vietas ieguvējs, tenors no Kanādas Metjū Kērnss arī nevarēja noslēpt sajūsmu: "Es esmu šausmīgi saviļņots! Es esmu pateicīgs par iespēju būt šeit, sacensties un saņemt šo balvu, kā arī mediju balvu.

Šis konkurss ir zināms visā pasaulē, tas var pavērt plašākas karjeras iespējas. Es vienkārši jūtos laimīgs būt daļa no tā."

Konkursa finālā piedalījās arī pārstāve no Latvijas – Etīna Emīlija Saulīte. Lai gan dziedātāja nesaņēma galveno balvu, viņai piešķīra vairākas veicināšanas balvas, kas palīdzēs viņas turpmākajā karjeras ceļā. Latvijas dziedātāji šajā konkursā piedalījušies arī agrāk, tomēr lielās konkurences apstākļos līdz šim laureātu vidū bijis tikai Egils Siliņš, 1989. gadā ierindojoties 3. vietā.

Kas var palīdzēt potenciālajiem konkursa dalībniekiem nākamajos gados? Florians Šolcs, "Konsert Theater Bern" mākslinieciskais direktors, atbild: "Pirmkārt, es teiktu: "Aiziet, riskē, dari to, piesakies konkursā!" Sliktākajā gadījumā tevi neizvēlēsies. Svarīgi ir arī domāt par repertuāra izvēli, tāpēc es iesaku dziedātājiem atrast lieliskus padomdevējus. Jaunajiem dziedātājiem bieži vien ir sapnis par to, kādi viņi vēlas kļūt, bet varbūt viņi vēl nav tik attīstīti. Vajadzētu paskatīties uz to, kur es šobrīd esmu, kā es varu dziedot parādīt savas labākās spējas."

"Katram ir dotas pāris minūtes, kurās parādīt sevi. Tāpēc viņiem vajadzētu parādīt sevi no labākās puses, parādīt, uz ko viņi mūsdienās ir spējīgi," teic Šolcs.

Savukārt 1. vietas ieguvējs Džungre Noa Kims bilst: "Es neesmu drošs, ka varu kaut ko ieteikt citiem, bet tas, ko es varu, parādiet operas tēlus, vairāk iezīmju, kā arī vairāk trenējieties. Tas ir pats galvenais!"

"Atrodiet repertuāru, kas atbilst jūsu balsij, tās iespējām, un esiet gatavi to dziedāt pat agri no rīta. Esiet gatavi celties agri no rīta, iedzert tēju, ievērojiet disciplīnu, lai spētu sacensties," teic Daniels O’Hērns.

Konkursa fināla skatītājs, kordiriģents Kaspars Putniņš atzīmē: "Viena no sliktajām konkursa lietām ir tā sacensība. Bet tā labā konkursa lieta ir tā, ka tajā procesā notiek kaut kādas ķīmiskas reakcijas starp cilvēkiem. Viņi viens otru ārkārtīgi iespaido, viens no otra ārkārtīgi mācās, un tā konkursa enerģija, bet arī sadarbošanās enerģija, tā vienmēr tos jaunos cilvēkus paceļ citā līmenī. Tas ir tas, ko mēs redzam šeit. Priekšnesumi ir tiešām brīnišķīgi."

"Šogad bija patīkami, ka līmenis bija diezgan augsts, nebija izteikti spilgti vai izteikti slikti dziedātāji. Kopumā bija ļoti patīkami, ka jauno solistu vidējais līmenis ir ļoti augsts. Tāpēc mani patīkami izbrīna, ka tik ļoti liels skaits kā 800 tieši uz šo konkursu, kas pretendēja atlases kārtā, cik daudz tomēr jauno cilvēku vēlas kļūt par operdziedātājiem," bilst konkursa fināla skatītāja, Cēsu Mākslas festivāla operas solistu direktore Ilze Sprancmane.

Berlīnes Vācu operas mākslinieciskā vadītāja vietniece Viviana Barrjosa par konkursu saka: "Patiesībā ir tā, ka arī dziedātāji, kuri nav šī gada finālā, bet piedalījās konkursā, man šķiet saistoši, un es domāju par iespēju ar viņiem sadarboties.

Ne vienmēr konkursos galvenais ir uzvara un balvas. Tā ir arī kā platforma, kur satikt citus mūziķus un potenciālos darba devējus. Kritēriji, pēc kuriem mēs meklējam dziedātājus, ir atšķirīgi.

Tie, kas tiek uz finālu, atbilst visvairāk kritērijiem, bet tas nenozīmē, ka tie dziedātāji, kuri netiek uz finālu, nevar veidot veiksmīgu karjeru."

"Manuprāt, šogad bija patiešām augsta līmeņa dziedātāji. Konkursa laikā bija vairāki dziedātāji, kuri netika uz finālu, bet kuri man patiesi patika. Manuprāt, tas arī ir pozitīvs konkursa aspekts – ir daudz cilvēku, kuri var ieraudzīt jaunos dziedātājus, paverot viņiem jaunas karjeras iespējas," piebilst Florians Šolcs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti