Šogad līdztekus koncertiem festivāla ierastajā notikumu centrā, Rīgas Reformātu baznīcā, klausītāji tiek aicināti arī uz citām kultūrtelpām, toskait "Vagonu zāli" un "Totaldobži", Tallinas ielas kvartālu un Stacijas laukumu, kultūras pili "Ziemeļblāzma" un Āgenskalna tirgu. Tāpat ikviens interesents no 23. līdz 27. oktobrim ir aicināts ielūkoties arī galerijā "Istaba" pirmoreiz iekārtotajā "Arēnas Istabā", kur paralēli laikmetīgajai mākslai veltītām lekcijām notiks arī improvizācijas sesijas, sarunas ar festivāla māksliniekiem un citi Mika Magones kūrēti pasākumi. Šogad "Arēna" dod platformu arī jaunajiem komponistiem, vairākos pasākumos izgaismojot arīdzan Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas (JVLMA) kompozīcijas nodaļas jauno talantu veikumus.
Jaunās mūzikas festivālu "Arēna" svētdien, 22. oktobrī, atklās koncertprogramma "Smalkie dialogi". Tajā apvienojušies dažādos žanros rūdīti atskaņotājmākslinieki un komponisti, kurus iedvesmo kā senā, tā arī laikmetīgā mūzika un padziļināta interese veidot dialogu starp pagātnes vērtībām un mūslaiku iespējām. Vakara ieskaņā Reformātu baznīcu pieskandinās poļu apvienība "Nowicki/Nowicki Duo". Līdztekus Latvijā līdz šim neskanējušai poļu un vācu skaņražu mūzikai duets Rīgā pirmatskaņos arīdzan taivāniešu izcelsmes skaņrades Čihčunas Čisunas Lī jaundarbu. Tieši pirmatskaņojumi ir arī festivāla atklāšanas vakara otrās daļas smagsvars. Latviešu mūziķu trijotne ar saknēm senajā mūzikā un interesi par svaigām idejām – klavesīniste Ieva Saliete, multiinstrumentāliste Ieva Nīmane un baroka čelliste Ilze Grudule – līdzās jau pārbaudītām vērtībām no Uģa Prauliņa un igaunietes Mirjamas Tallijas daiļrades atklās arī Jēkaba Nīmaņa, Annas Veismanes, Matīsa Čudara un Madaras Pētersones visjaunākos opusus.
Nākamais festivāla vakars (23. oktobris) savukārt atvēlēts "Keno Harriehausen Quartet", kurā "Arēnas" klausītājiem labi pazīstamais latviešu saksofonists Kārlis Auziņš saspēlējas ar čellisti Maju Frīdmani, kontrabasistu Andri Mainigu un kvarteta līderi – pianistu un komponistu Keno Harīhauzenu. Šī starptautiskā četrotne programmā "Mijkrēšļa transformācijas" sakausē džeza un kamermuzicēšanas tradīcijas, iedvesmojoties ne tikai no plaša spektra 20. gadsimta skaņumākslas klasiķiem un dažādiem folkloras slāņiem, bet arī ārpusmuzikālām idejām.
Plosošu kaislību un neremdināmu meklējumu ceļš, balansējot starp paradīzi un elli, raksturo laikmetīgā flamenko izrādi "Aiz paradīzes dārza", kuru festivāla trešajā dienā, 24. oktobrī, kultūras pilī "Ziemeļblāzma" izdzīvos titulētais spāņu dejotājs un horeogrāfs Andress Marīns, kura radošajā rokrakstā flamenko tradīcijas sabalsojas ar avangardisku redzējumu. Savulaik Parīzes Pikaso muzeja pasūtinātais skatuves darbs ieguvis plašu starptautisku rezonansi, visplašāko auditoriju saistot ar savu iespaidīgo vizuālo valodu un kolorīto muzikālo partitūru, kuras veidošanā Marīns sadarbojies ar Salvadoru Gutjerresu.
Patverties vakara mierā un mistiskas krēslas aizsegā savukārt aicina 25. oktobra programmas "Nakts dziesmas" īstenotājas – jaunais vokālais talants Katrīna Paula Felsberga un daudzpusīgā pianiste Agnese Egliņa, skatuvi dalot ar JVLMA studentiem. Pārlapojot kompozīcijas studentu jaunākās partitūras un arī leģendārā Džordža Krama Latvijā vēl neskanējušo ciklu "Parādības", Kristapa Pētersona un Andra Dzenīša opusus, klavieru taustiņu un stīgu tembrālās nokrāsas savīsies ar balss dzidrumu, dūkšanu un čivināšanu.
Performance "Māki tā?" 26. oktobrī visas dienas garumā, uzrunājot garāmgājējus, izskanēs vairākās Rīgas vietās. Šī audiovizuālā notikuma galvenā varone ir komponiste Evija Skuķe, kura saka: "Mēs katrs varam darīt tikai tā, kā mākam. Mākam tā. Tikai mēs vēl nezinām visu, ko mēs mākam, kamēr to neesam pamēģinājuši. Es māku tā, paņemt rokās (sadzīves) instrumentu un ar to radīt nepieradinātu mūziku."
Armanda Skuķa performance – interaktīvā elektroakustiskā opusa "Kļūdas paziņojums" pirmatskaņojums – "Nurmes" kafejnīcā savukārt kuplinās 28. oktobra vakaru. Programmas "(A)simetrija" otra puse atvēlēta franču kolektīvam "Ensemble 0", kurš savā repertuārā labprāt nojauc žanru robežas, vienlīdz ērti jūtoties kā vissarežģītāko partitūru nošmežģīņu atšifrējumos, tā meditatīva minimālisma atmosfērā un neakadēmiskas mūzikas plašumos. Rīgas publiku viņi iepazīstinās ar Ņujorkā dzīvojošā komponista un vizuālā mākslinieka Tristana Periša matemātikas, fizikas un kodēšanas likumsakarību iedvesmoto teju stundu garo opusu "Open Symmetry" trim vibrofoniem un elektronikai. Vakara neoficiālajā daļā gaidāms arī vēl JVLMA studējošo komponistu "uznāciens".
Savukārt festivālu noslēgs "Melnais caurums Arēnā" – Kaspara Lielgalvja kūrēts muzikālu pārsteigumu koncerts, kas naktī no 28. uz 29. oktobri aicina uz festivāla izskaņas lielsvinēšanu "Totaldobžē".