Koncerta programmā izskanēs Georga Frīdriha Hendeļa Koncerts ērģelēm un kamerorķestrim op. 4 Nr. 6, Alfrēda Kalniņa "Ziemassvētku šūpuļdziesma" ērģelēm solo, Franča Lista "Trīs gudro maršs" un "Iededzot Ziemassvētku eglīti" no klavieru cikla "Ziemassvētku eglīte", Georga Frīdriha Hendeļa Concerto grosso no oratorijas "Aleksandra svētki" orķestrim.
Galvenais notikums šajā koncertprogrammā būs Riharda Dubras jaundarba "Concertino di Natale" ("Ziemassvētku končertino") klavierēm un kamerorķestrim pasaules pirmatskaņojums. "Šeit [šajā skaņdarbā] tas uzdevums, kādu esmu sev iztēlojies, nav maksimāli rādīt pianista galējās iespējas un sprakšķināt kaut kādus tehniskus trikus.
Te, kā parasti manos Ziemassvētku darbos, mani tomēr interesē vairāk tā mistika. Mums ir daudz gaviļu, Ziemassvētku rīta prieka, bet mani vairāk interesē, kas notiek tai naktī pirms tam – kā tas bērns piedzimst, jo tur ir arī zināmas grūtības un problēmas...
Nu, maza porcija prieka tur tomēr arī būs," Latvijas Radio 3 raidījumā "Pa ceļam ar Klasiku" atklāj komponists Rihards Dubra.
Riharda Dubras skaņdarba pirmatskaņojuma solists būs pianists Daumants Liepiņš, ar kuru komponists sadarbojas pirmo reizi. "Mēs tikāmies klātienē, un man palika tāds ļoti labs iespaids, sevišķi pēc tam, kad viņš tikko bija izspēlējis [skaņdarbu] un uzreiz teica, ka viņam šķiet, ka tas ir ļoti gaišs," stāsta Dubra.
"Es patiesībā mazliet baidījos, vai traģiskā stīga nav par daudz iezagusies tajā mūzikā, bet, ja viens jauns cilvēks no malas uzreiz saka, ka viņš jūtas tā [gaiši], tad skaidrs, ka uzreiz paliek dvēselei vieglāk," par sadarbību ar Daumantu Liepiņu atklāj komponists.
Komponists uzsver, ka viņam ir būtiski, kurš mākslinieks izpilda skaņdarba pirmatskaņojumu. "Tas, ka es zinu, kas tieši spēlēs, tas spēlē lielu lomu, un es ar to rēķinos. Šis nav mans pirmais darbs, kuru spēlē "Sinfonietta Rīga", un nav arī mans pirmais Ziemassvētku darbs, kuru viņi spēlē," skaidro Dubra.
Kā norāda Dubra, gandrīz visi Ziemassvētku skaņdarbi top vasarā, ap jūliju, lai uz Ziemassvētku laiku tas būtu gatavs un māksliniekiem būtu laiks to apgūt.
"Tas vienmēr ir bijis trakākais, ka tu sēdi pie rakstāmgalda, ārā ir spoža saule, logs ir vaļā, putniņi čivina, varbūt ir +28 grādi un tev ir jāiztēlojas eglītes, kupenas un viss pārējais.
Tas vienmēr ir bijis ļoti grūti, bet pieder pie profesijas," uzsver komponists.
Skaņdarba "Concertino di Natale" apakšvirsrakstā komponists norādījis, ka to atskaņot var jebkurā gadalaikā, jo tā radītā sajūta var ienākt klausītāju sirdīs arī laikā, kad nav Ziemassvētki. "Tas, ko es vispār vēlos ar savu mūziku, ir kaut kā mēģināt vairot labo, mēģināt cilvēkiem parādīt, ka pasaulē ir ne tikai problēmas un naudas skaitīšana, bet ir arī kādas gaišas, siltas jūtas, kas mums varētu būt ne tikai pret pašiem tuvākajiem, bet dažreiz arī pret pavisam svešiem cilvēkiem. Man šķiet, ka mums vajadzētu vairot prieka sajūtu un vairot sajūtu par labo, to es cenšos savā mūzikā darīt," skaidro Dubra.