Kultūras ziņas

Veltai Līnei – 100

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

"Sinfonietta Rīga" noslēdz kamermūzikas koncertciklu

Vilciena motīvs, kas ieved transā. «Sinfonietta Rīga» noslēdz kamermūzikas koncertciklu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 2 mēnešiem.

Jau ceturto reizi kamerorķestris "Sinfonietta Rīga" piedāvā izbaudīt mūzikas pērles ciklā "Vasaras vakara kamermūzika". Svētdienas, 27. augusta, vakarā mākslas centrā "Zuzeum" izskanēja noslēdzošais cikla koncerts šovasar. Tajā "Sinfonietta Rīga" mūziķu izpildījumā bija iespēja dzirdēt amerikāņu komponista Stīva Reiha un franču komponista Žerāra Grizē opusus.

Jau otro gadu kamerorķestra "Sinfonietta Rīga" ikgadējais koncertu cikls "Vasaras vakara kamermūzika" pulcēja mazās formas mūzikas cienītājus mākslas centrā "Zuzeum". Cikla noslēguma koncerta pirmajā daļā skanēja pasaulslavenā amerikāņu minimālista komponista Stīva Reiha stīgu kvartets "Dažādi vilcieni". Tas ir dokumentāls mūzikas teātris, kur dominē vilciena motīvs, par komponista izjūtām pret karu un netaisnību.

"Spēlējot tu nonāc tādā, protams, kontrolētā, bet transa stāvoklī. Nepārtraukta kustība,"

stāstīja altists Artūrs Gailis.

"Stāsts ir nopietns. Vakar mēs spēlējām Šūberta kvartetu "Nāve un meitene" un spēlējām Džordža Kramba "Melnos eņģeļus", kas ir rakstīti Vjetnamas kara iespaidā. Līdz ar to arī šeit holokausts un viss, kas ir noticis un notiek cilvēces vēsturē un šobrīd, tas mums ir svarīgi," piebilda vijolniece Agnese Kanniņa.

Savukārt koncerta otrajā daļā bija iespēja ieklausīties franču laikmetīgās mūzikas komponista Žerāra Grizē sarežģītajā opusā "Vortex Temporum".

"Tur bija avangarda mūzikas kompleksitāte, bet tur arī bija ļoti daudz vietas tēlainībai, klausītāju iztēlei – šādai maģijai un metriskām dimensijām. Vienojošais posms gan Limberga, gan Grizē [darbos] bija klarnetista Mārtiņa Circeņa izcilās dotības. Tas pats jāsaka arī, kā parasti, par visu "Sinfonietta Rīga" ansambli – gan stīdziniekiem, gan flautisti Egiju Sproģi un, galu galā, par Normunda Šnē vadību," vērtēja mūzikas kritiķis Armands Znotiņš.

Mūziķiem tehniski tik sarežģīto Grizē opusu "Sinfonietta Rīga" beidzot varēja atskaņot publikai klātienē. Pandēmijas laikā skaņdarbs izskanēja tikai attālinātā koncertā.

"Sinfonietta Rīga" mākslinieciskais vadītājs, diriģents Normunds Šnē atklāja:

"Tas tiešām ir ciets rieksts, bet tas ir to vērts, jo jūs jūtat, kā tas viss tiešām aizrauj un ierosina kaut kādus fantāzijas slāņus, par kuriem mēs ikdienā pat neaizdomājamies.

Tur ir tā vērtība, jo tas, ko komponists ir izdomājis, radījis, tā ir viena lieta, bet katrs mēs mūziku uztveram atšķirīgi. Tas, ka tik daudziem cilvēkiem šis iet pie sirds un ir tādas krāsas – gan skaņu, gan laika virpuļi, tā ir neparasta kompozīcija."

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti