"Smējāmies, ka Gundega savus "Ūdens pulksteņus" atsūtīja pirms kāzām, savukārt Dimitris savu partitūru "Mise en abyme" – pēc kāzām," jautri stāsta Agnese Egliņa, un viņai līdzi smejas arī pati Gundega Šmite: "Viņš saka – nevarot komponēt, ja es paralēli strādājot! Tagad tiešām izskatās, ka kāzās viņš nav piedalījies, bet gan sēdējis tikai pie rakstāmgalda..."
Ierosmē par kopīgo sadarbību izšķiroša izrādījusies Egliņas saruna ar "Altera Veritas" mūziķi Andu Eglīti Latvijas Mūzikas akadēmijas gaiteņos. "Jau no studiju gadiem mums "Altera Veritas" licies fantastisks ansamblis, kas uzrunā jaunos komponistus," neslēpj Agnese Egliņa. "Arī mūsu trio tas bijis zināms iedvesmas avots, ka arī tā varam darboties, ejot pa līdzīgu taciņu." Vārdu pa vārdam, un mūziķes izdomājušas, ka jāveido kopīgs koncerts. Taču iniciatore kopdarbam izrādījusies šai sarunai garām ejošā komponiste Marina Gribinčika, kuras darbs gan šoreiz koncertā neskanēšot – tas palikšot priekšdienām.
Koncertā abi ansambļi muzicēs gan kopā, gan arī atsevišķi.
"Sievišķais un vīrišķais mums ir līdzsvarā: programmā ir trīs sievietes-komponistes un trīs vīrieši-komponisti," atzīmē Agnese Egliņa.
Jaunajā programmā "Altera Shock" dzirdēsim arī Kristapa Pētersona skaņdarbu ""Rīgas nakts" čellam, klavierēm un sitaminstrumentiem, Santas Ratnieces "Nattergalen" čellam, klavierēm un sitaminstrumentiem, Ērika Ešenvalda "Cryptic", kā arī Agnetas Krilovas-Bērziņas "Quid est veritas?".
Egliņa uzsver: "Zīmīgi, ka visi programmā iekļautās mūzikas autori ir četrdesmitgadnieki – tas ir visai interesants skatījums koncerta kontekstā. Tie vairs nav jaunie, daudzsološie komponisti, bet gan tādi – ar savu rokrakstu, redzējumu, kādai mūzikai vajadzētu būt. Turklāt viņi ir gana atšķirīgi."
Par kopīgi spēlējamiem darbiem, kā jau sacīts, parūpējusies Gundega Šmite un viņas dzīvesbiedrs.
"Kad satiku enerģisko un lidojošo Andu Eglīti, ar kuru tiekoties allaž saules pinumā silti paliek, viņa jautāja, vai negribot rakstīt šādam interesantam sastāvam," sadarbības vēsturi atklāj Šmite.
"Kaut arī darbi saplānoti tuvākajiem diviem gadiem, nespēju atteikt... Sāku domāt, un, no vienas puses, uztvēru to kā pilnīgo saldēdienu, komponēt šādam sastāvam, jo no pašiem pirmsākumiem mani interesējuši šādi sastāvi. Nekad mūžā neesmu uzrakstījusi nevienu stīgu kvartetu! No otras puses – izaicinājums ir liels: bija jāveic krietni priekšdarbi. Zīmēju pat shēmas, kuri instrumenti savā starpā saliedējas, kuri ir atšķirīgi."
Savukārt Maronidis savu opusu elektronikai un ansamblim, kā stāsta Gundega Šmite, gan sacerējis diezgan ātri: "Kā jau tas viņam raksturīgs – tas laikam ir grieķu temperaments, taču tas nenozīmē, ka darbā trūkst dziļuma! Viņš ir elektronikas skaņu burvis, kurš papildinās partitūru ar elektronikas skaņu dimensiju."
Pie skaņu pults koncertā sava darba atskaņošanas procesā būs pats komponists.
Mūziķi atzīst: kopīgs koncerts nozīmē arī pamatīgu organizatorisku izaicinājumu – gluži fiziski ir daudz cilvēku, daudz instrumentu. Sakārtot mēģinājumu procesu vien bijis laikietilpīgs pasākums!
Un vēl. Kopumā koncertā būšot daudz klusas mūzikas – piemēram, Santas Ratnieces un Gundegas Šmites opusi. Tas labi – jo, kā atzīst grupas "Altera Veritas" flautists Andis Klučnieks, VEF Kultūras pils pēc renovācijas ieguvusi jaunu elpu – tas vairs nav kultūras šķūnis.