“”Dvēseļu puteņa” stāsts ir tik skaists un reizē traģisks un spēcīgs, tas ietver mūsu tautas likteni un parāda mūsu Tēvzemes sākumu, notikumus tieši pirms brīvvalsts rašanās. Dzīvot līdzi katrai elpai, katrām sāpēm un bailēm, izjust stipro, bet vienlaikus trauslo latviešu dvēseli ikvienā ainā un ikkatrā radošā dvēselē, kas piedalījās filmas tapšanā, iekrāsot šo spēcīgo filmu mūzikas toņos, savā asinsbalsī, savā mīlestībā pret Tēvzemi –
šo darbu veicot, jutu vienlaikus visdziļāko atbildību un milzu pateicību par uzticēšanos un iespēju sadarboties ar tik talantīgiem māksliniekiem,” pauž Lolita Ritmane.
Izcilās latviešu izcelsmes komponistes filmas mūzikas ierakstā piedalījies diriģents Māris Sirmais un Valsts akadēmiskā kora “Latvija” mākslinieki, kā arī īpaši filmai izveidots orķestris. Tajā orķestra producents un Latvijas Lielās mūzikas balvas laureāts Edgars Saksons apvienojis mūziķus no Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra, Latvijas Nacionālās operas un baleta, kamerorķestra “Sinfonietta Rīga” un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas. Mūzikas ieraksts veikts Latvijas Radio 1. studijā Māra Briežkalna un skaņu režisora Vara Kurmiņa virsvadībā. Filmas instrumentācijas konsultants ir Larijs Renčs no ASV, savukārt mūzikas miksēšanu īstenoja amerikāņu producents un skaņu režisors Marks Matsons.
“Tikko bija skaidrs, ka “Dvēseļu putenis” būs, pirmā doma bija, ka gribētos Lolitu Ritmani piesaistīt filmas mūzikas veidošanai – galvenokārt jau viņas profesionālisma dēļ. Turklāt Latvija un visas tēmas, kas saistītas ar mūsu identitāti, viņai ir ļoti svarīgas. Lolita tās izjūt sevišķi dvēseliski, un šādai filmai tas bija pilnīgi nepieciešams.
Mūzika filmai iedod dvēseli. “Dvēseļu putenis” bez mūzikas izskatījās pavisam citādi, tādēļ patiesi varu teikt, ka filmas panākumu pamatā lielā mērā ir arī Lolitas radītā neatkārtojamā mūzika,” norāda filmas režisors Dzintars Dreibergs.