Kontrastos balstīto programmu "Itāļu kinomūzika un baltieši" orķestris "Sinfonietta Rīga" iecerēja jau pirms pusotra gada, tādēļ tiešas paralēles ar šī laika noskaņām vilkt nevar, bet katrā ziņā šis laiks darbiem ir piešķīris kādu sevišķu asumu un dramatismu – atzīst diriģents Normunds Šnē:
"Tā ir mūzikas iezīme, ka tā ir atkarīga no tā, kas notiek dzīvē un pasaulē.
Mēs esam spēlējuši agrāk Erki Svena Tīra 8.simfoniju, bet man liekas, ka šīs nedēļas mēģinājumos tā skan pavisam citādi – daudz dramatiskāk, asāk, izaicinošāk, skaudrāk. Mūsu sirds ir saistīta kaut kādā veidā ar notikumiem pasaulē un to, kā mēs spēlējam kādu mūziku vai radām kādus mākslas darbus."
Kā saka Normunds Šnē, koncerta programma būs tikpat kontrastaina kā dzīve mums visapkārt – komiskais, groteskais un ironiskais tajā savīsies ar nopietno, smeldzīgo un traģisko.
Būs arī ļoti īpašs notikums – pirmatskaņojumu piedzīvos Aivara Kalēja skaņdarbs "Nevainīgais upuris", kurā solists būs franču trompetists Romēns Lelē. Skaņdarbam ierosmi komponists guvis no traģiska notikuma pirms pieciem gadiem Anglijā. "Tā ierosme ir no Mančestras terorakta, kas bija Arianas Grandes koncertā, kur gāja bojā vairāk nekā 20 jauniešu. Un viņiem blakus bija arī maza meitenīte, astoņus gadus veca. Un tas ir veltījums šai meitenei. Bet, protams, šodien tas skan plašāk, jo – tā kā Aivars saka – Radītājs mīl visus bērnus, ne tikai šo vienīgo, kas ir gājis bojā. Šis darbs ir dziļi izjusts, un šis trompetes vēstījums ir ārkārtīgi tāds saviļņojošs. Vienkāršs, bet ļoti, ļoti iedarbīgs," skaidro Šnē.
Vācu komponists Kurts Veils pirmkārt saistās ar "Trīsgrašu operu", bet koncertam izraudzīta viņa Latvijā vēl nekad neskanējusī svīta no muzikālās izrādes "Sidrabezers: Ziemas pasaka". Šī svīta atklāj spožā vācu meistara iekšējo pasauli un muzikālo domāšanu, kurā ironija mijas ar prieku, apcerīgumu un arī sentimentalitāti.
Koncertā skanēs arī Džordža Gēršvina simfoniskā poēma "Amerikānis Parīzē", Nino Rotas mūzika no kinofilmas "Ceļš" un Ennio Morikone kompozīcija no kinolentes "Jaunais kinoteātris "Paradiso"", kā arī Erki Svena Tīra 8.simfonija, par kuru Normunds Šnē teic: "Tas ir tāds ļoti atklāti uzrakstīts darbs, bez kompromisiem. Tur ir asas krāsas, dramatisms, un orķestris ir izmantots ļoti daudzos veidos kā meistara rokās īsta krāsu palete, kas var skanēt gan ārkārtīgi maigi un attālināti, gan skarbi un skaudri. Man ļoti patīk šis darbs, tā man liekas viena no spilgtākajām mūsdienās uzrakstītajām simfonijām."
Normundam Šnē koncertā īpašs prieks atkal sadarboties ar franču trompetistu Romānu Lelē. Viņš ir gados vēl jauns, bet Normndam Šnē viņa profesionālā varēšana un muzikālais briedums jau tagad šķiet apbrīnas vērts: "Man ir bijusi izdevība sadarboties ar daudziem izciliem pūšaminstrumentu meistariem, bet viņa skaņa līst kā medus, ja tā var teikt, tas ir kaut kas apbrīnojams. Daudziem labi skan, bet viņam ir kaut kāda tāda sevišķa frāzes un skaņas sajūta, kas vienkārši tā uzreiz satver un ievelk sevī."
Koncerts "Itāļu kinomūzika un baltieši" notiks 17. marta vakarā Latvijas Universitātes Lielajā aulā, kur "Sinfonietta Rīga" muzicēs pirmo reizi. Iespējams, ka orķestra galvenie koncerti arī turpmākos divus gadus notiks tieši šajā vietā, kamēr Lielā Ģilde būs slēgta uz rekonstrukciju. Normunds Šnē šo pagaidu mājvietu vērtē kā piemērotu mūzikai, jo tā izceļas ar labu akustiku.