Viens no izcilākajiem simpozija viesiem ir flautas spēles meistars, pieprasīts solists, Zalcburgas Universitātes profesors Paolo Tabalione – no viņa ir ko gūt jaunajiem flautistiem.
“Priecājos būt pirmo reizi Rīgā, strādāt ar studentiem un vērot, kāds būs rezultāts. Man tā nav problēma – līdzās solokarjerai mācīt arī studentus. Tas ir abpusējs guvums, es mācos no viņiem, viņi no manis,” stāsta Tabalione.
Tabalione arī skaidro, ka tas, vai stundās lielāka uzmanība tiek pievērsta muzikālajai pusei vai tehnikai, ir atkarīgs no studenta, no tā, kas tieši viņam ir vairāk vajadzīgs – tehniskie paņēmieni vai izpratne par mūziku.
“Vajadzīgi, protamas, ir abi,” viņš norāda un piebilst, ka nav iespējams pateikt, kuru no studentiem gaida solo karjera un kuru – darbs orķestrī. “Šodien nav viegli būt mūziķim, konkurence pieprasa būt lieliskam abās jomās,” viņš skaidro.
Jau citā telpā klarnetes spēles meistarklase čehu viesa Karela Dohnala vadībā. Viņš ir viens no interesantākajiem mūsdienu klarnetistiem, izcils laikmetīgās mūzikas interprets, Prāgas operas klarnetists un Ostravas Universitātes pasniedzējs. Viņa meistarklases Ŗīgā notiek jau otro reizi.
“Ļoti svarīgi ir, lai studentam pirmām kārtām būtu kārtībā tehniskā puse, jo par mūziku varam runāt tikai tad. Protams, liela vērība jāveltī mūzikas stila izpratnei, elpai un frāzējumam, kā piemēram Baha mūzikā,” stāsta Dohnals.