Koncertā tiks atskaņoti līdz šim Latvijā mazāk zināmi laikmetīgās mūzikas grandu skaņdarbi. To skaitā austriešu komponista, diriģenta un dziedātāja Heinca Karla Grūbera “Koncerts čellam un kamerorķestrim”, kurā šķietamais stilu sajaukums ir rūpīgi pārdomāta un organizēta autora mūzikas sastāvdaļa.
“Tas ir ļoti sarežģīts skaņdarbs, jo tajā ir tik daudz mūzikas līmeņu, un Grūbers pieprasa tos izpildīt neiedomājami augstu un ļoti ātri, es pat teiktu, virtuozi, tā kā – šis skaņdarbs ir milzīgs, tehniski grūts izaicinājums ne tikai man, bet arī orķestrim,” stāsta Metjū Bārlijs.
“Grūbera mūzika balansē uz robežas ar banalitāti, ar kabarē, ar tango, ar 20. gadsimta 20. un 30. gadiem, ar šo Vīnes atmosfēru varam vilkt paralēles. Viņu savā ziņā var saukt par vecmodīgu, ja vien tur nebūtu viņa radošums klāt,” komponista mūziku raksturo Normunds Šnē.
Koncerta otrajā daļā skanēs amerikāņu laikmetīgās mūzikas komponista Džona Adamsa darbs “Baisā simetrija” ar Jeroma Boska šim skaņdarbam īpaši radītu mēmā kino filmas montāžu “Basters”, kā arī latviešu jaunā komponista Jēkaba Jančevska skaņdarbs “Trakās dienas”.
“Jēkaba skaņdarbs ir latviešu mūzikai netipisks. Tur ir daudz ironijas, daudz groteskas. Tur ir daudz vairāk vai mazāk atklāti joki un varbūt par mums pašiem,” norāda Šnē.