2018. gadā 3. aprīlī koncertā Lielajā ģildē sadarbībā ar LNSO un diriģentu Kārli Kundrātu izskanēja mūsdienu zviedru komponista Andersa Hillborga Klarnetkoncerts “Peacock Tales”. Šī opusa atskaņojumā ne tikai bijām liecinieki tam, cik droši Anna Gāgane pārvalda laikmetīgās mūzikas klarnetes spēles paņēmienus, bet varējām arī pārliecināties par Annas aktrises un dejotājas talantu.
Savukārt 30. novembra koncertā J. Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē kopā ar orķestri ''Sinfonia Concertante'' un diriģentu Jāni Stafecki Anna Gāgane pirmatskaņoja Andra Vecumnieka dzirkstošo ''Sinfonia Concertante D klarnetei un stīginstrumentu orķestrim'', demonstrējot spožu tehniku apvienotu ar spēles vieglumu un brīvību.
Paralēli studijām Gāgane aktīvi spēlē dažādos konkursos, cīnās par stipendijām un palaikam cenšas arī koncertēt Latvijā.
Lielā mūzikas balva 2018. Jaunais mūziķis
Uz "Lielo mūzikas balvu 2018" kategorijā "Jaunais mūziķis" pretendē
Čelliste Margarita Balanas
Klarnetiste Anna Gāgane
Klavesīniste Gertruda Jerjomenko
Lielo Mūzikas balvu pasniegs svinīgā ceremonijā Latvijas Nacionālajā operā 2019. gada 5. martā. Tiešraidē to varēs klausīties Latvijas Radio 3 “Klasika”, un ceremoniju varēs noskatīties arī Latvijas Televīzijā.
“Tas bija liels izaicinājums, spēlēt Vecumnieka pirmatskaņojumu. Bija daudz ko mācīties un daudz ko iegūt,” atzīst klarnetiste.
Savukārt “Peacock Tales” mūziķei bijis kā izaicinājums – tas ir ļoti sarežģīts, un Latvijā vēl nebija izskanējis.
Vaicāta, vai personiskie kontakti palīdz mācību procesā un, ja tādu nav, ko var izmantot kā glābšanas riņķi. kam pieķerties, Anna Gāgane atbild, ka palīdz pieredze un zināšanas.
“Man ir fantastiski pedagogi, kam varu ko pajautāt, bet var jau arī piezvanīt komponistam vai pasniedzējam,” viņa saka.
Mūziķes repertuārs parasti esot populārākais klarnetes repertuārs – Mocartu mūziķe varot nospēlēt kaut nakts vidū, jo regulāri tiek spēlētas noklausīšanās orķestriem. Bieži vien viņa atskaņojot pārsvarā romantisma mūziku.
Šobrīd Anna Gāgane studē otrajā maģistrantūrā, apgūstot mūzikas pedagoģiju. Studijas gan esot pavisam atšķirīgas no tā, kas apgūts Jāzepa Vītola Mūzikas akadēmijā Latvijā – Šveicē daudz vairāk tiek stāstīts par mūziku kā biznesu, par mūzikas menedžmentu un pat mārketingu. Klarnetiste šīs zināšanas vērtē kā ļoti noderīgas.
“Es noteikti vēlētos pateikt paldies saviem skolotājiem – Gunāram Kļaviņam un Guntim Kuzmam, un savai ģimenei, kas nav mūziķi, bet fantastiski mani atbalsta,” saka Gāgane.