Gertruda Jerjomenko ir aizrautīga senās mūzikas interprete, kas spēlē franču, spāņu, itāļu un vācu baroku. Jau vairākus gadus muzicē ansamblī ar traversflautisti Maiju Kļaviņu.
Lielā mūzikas balva 2018. Jaunais mūziķis
Uz "Lielo mūzikas balvu 2018" kategorijā "Jaunais mūziķis" pretendē
Čelliste Margarita Balanas
Klarnetiste Anna Gāgane
Klavesīniste Gertruda Jerjomenko
Lielo Mūzikas balvu pasniegs svinīgā ceremonijā Latvijas Nacionālajā operā 2019. gada 5. martā. Tiešraidē to varēs klausīties Latvijas Radio 3 “Klasika”, un ceremoniju varēs noskatīties arī Latvijas Televīzijā.
Īpašs notikums bija koncerts Mazajā ģildē 2. decembrī, kur sadarbībā ar diriģentu Māri Kupču un orķestri ''Collegium Musicum Riga'' un Māri Kupču Gertruda Jerjomenko ieskandināja jauniegādātas āmuriņklavieres. Uz šī instrumenta - 1780. gada āmuriņklavieru kopijas – skanēja agrīnā klasiķa Johana Šobēra Klavierkoncerts; tā interpretācija apliecināja Gertrudas spēles smalkumu un nevainojamo stila izjūtu.
“Esmu ļoti priecīga, ka man ir bijusi Latvija ar klavierēm un klavesīnu, gan arī Bāzele ar seno mūziku. Abas vietas man devušas ļoti daudz,” stāsta Jerjomenko.
Māris Kupčs iepazīstinājis Jerjomenko ar seno mūziku, bet klavesīnu viņa sākusi spēlēt pie Ainas Kalnciemas, vēl mācoties par pianisti; mācījusies arī pie Ievas Salietes un ir savām skolotājām ārkārtīgi pateicīga.
Bāzelē Jerjomenko studē jau otro gadu un atzīst, ka intensīvās un aizraujošās studijās smeļas tur daudz jaunas informācijas tieši par seno mūziku. Bāzelē pašlaik esot ap 30 aktīvu klavesīnistu, tātad – liela konkurence.
Gertrudai Jerjomenko lielu prieku sagādā iesaiste kamermūzikā un orķestra projektos. Latvijā viņa jūtoties īpašā statusā, jo šeit solo klavesīnistu nav daudz. “Gribas braukt, spēlēt koncertus, iesaistīt publiku un likt tai klausīties seno mūziku – tā ir vairāk tāda misijas sajūta,” atklāj Jerjomenko.
Šobrīd mūziķe apgūst ciparoto basu – baroka mūzikas fundamentu, kompozīcijas skeletu.
“To var dēvēt arī par pavadījumu, bet tas īsti neatbilst ciparotā basa būtībai. Tā ir izrakstīta basa līnija un cipari, kas nozīmē harmonijas vai akordus. Taustiņstrumenta spēlētājs realizē šīs harmonijas, balstoties savās zināšanās un stila izjūtā,” stāsta Jerjomenko.
Klavesīnam gan esot īpaša vieta Jerjomenko repertuārā, teic mūziķe. “Ar vārdiem to ir grūti aprakstīt, bet šī saikne rodas netveramā plāksnē. Ar šo instrumentu ir īpaša rezonanse, gribas izteikties tieši caur to,” viņa skaidro.