Straujš, mūzikā mutuļojošs, profesionāli zinošs un prasīgs – tāds pie diriģenta pults mēģinājuma procesā ir Eltss un mūsu mūziķi viņam lieliski atsaucas.
„Es vienmēr priecājos tikties ar šo orķestri, jo viņi ir mana pirmā mīlestība. Es viņus visus ļoti mīlu.
Orķestris mainās – un ar laiku tu saproti, kā tu kā diriģents kļūsti vecāks, bet orķestris- jaunāks. Svarīgi, lai orķestrī spēlē dažādas paaudzes, tā saglabājot tradīciju un orķestra īpašo skanējumu,” uzskata Eltss.
"Orķestriem patīk spēlēt Māleru, jo viņš raksta kamermūziku lielam orķestrim, mūzikā runājot par smalkām un intīmām tēmām. Viņa vispazīstamākais “ Adadžietto” ir ideāls piemērs tam, tas ir viens no erotiskākajiem Mālera skaņdarbiem. To viņš savai iemīļotajai Almai aizsūtīja mīlestības vēstules vietā un – saņēma tūlītēju jā," norāda vijolniece Alise Ozoliņa.
„Tubina kontrabasa koncerts ir viens no labākajiem šī žanra darbiem pasaulē. Tā ir spēcīga mūzika. Te ir daudz ko darīt gan orķestrim, gan solistam un Gunāram Upatniekam tas piestāv,” atzīst altists Arigo Štrāls.
Savukārt Santas Ratnieces darbs lieliski papildina laikmetīgās mūzikas repertuāru. Viņa ir talantīga latviešu komponiste ar interesantām un oriģinālām idejām, uzsver Eltss.
Tieši no lidostas, no koncertiem Londonā uz mēģinājumu ieradies mūsu Berlīnes filharmoniķis Upatnieks, lai spēlētu solo Tubina kontrabasa koncertā, kurš atzīst, ka tā ir ļoti neparasta mūzika, kuru spēlēt ir jauki, bet fiziski sarežģīti un tas ir izaicinājums tieši kontrabasistam.