"Šeit grūti izšķirt, cik lielā mērā ar festivāla pieteikumā minētajām zvaigznēm domāti solisti un cik lielā mērā – paši komponisti; koncertzālē "Lielais dzintars" 3. marta vakarā uzstājās gan Dita Krenberga, gan Reinis Zariņš, gan Iveta Apkalna, taču tikpat lielu uzmanību pievērsa arī trīs vispārzināmu latviešu komponistu klātbūtne, viņu nesen nosvinētās vai drīzumā gaidāmās jubilejas atzīmējot ar šo autoru radītajiem simfoniskajiem opusiem – trīs instrumentālajiem koncertiem, kas pats par sevi vienas programmas ietvaros ir netipiski,” interneta portālā "Satori" rakstīja mūzikas kritiķis Armands Znotiņš.
Pašā sākumā gan skanēja pavisam cita mūzika. Ērģelniece Iveta Apkalna sēdās pie no Ventspils mūzikas vidusskolas atvestā portatīvā instrumenta, lai spēlētu Semjuela Bārbeta "Toccata Festiva".
Tikām Pētera Vaska Flautas koncerts, kas pirms gada ieskaņots arī vācu mūzikas nama "Wergo" albumā, Liepājas zvaigžņu festivāla atklāšanā 2017. gadā bija ietverts saistībā ar pirms tam aizvadīto Pētera Vaska 70. jubilejas gadu. Solistes lomā - Dita Krenberga. Šis ir vienīgais komponista koncerts flautai, sarakstīts 2008. gadā.
Bet Pētera Plakida 79. gadskārtai par godu 2017. gadā "Lielajā dzintarā" izskanēja arī viņa pirms 40 gadiem radītais koncerts ”Sasaukšanās” solistu grupai, kurā mežragu spēlēja Artūrs Šulcs, oboju Egils Upatnieks, basklarneti Guntis Kuzma, flautas Miks Vilsons un Anete Toča, bet Liepājas Simfonisko orķestri vadīja Atvars Lakstīgala.
“Lielās mūzikas balva 2017"
“Lielās mūzikas balvas 2017" pasniegšanas ceremonija norisināsies 6. martā Latvijas Nacionālajā operā. Plkst.19.00 tā būs klausāma arī Latvijas Radio 3 “Klasika” un replay.lv tiešraidē, bet pēc plkst. 22.00 skatāma arī Latvijas Televīzijā.
Ceturtais darbs, kas pagājušā gada Liepājas zvaigžņu festivāla atklāšanā tika gaidīts ar nepacietību, bija Artura Maskata Klavierkoncerts. Komponista 60. jubilejas gadu ieskandinot, notika tā pirmatskaņojums – tapis kā Liepājas Simfoniskā orķestra pasūtīto jaundarbu cikla noslēdzošais opuss ar veltījumu Reinim Zariņam, kurš bija arī solists. Emocionāli daudzkrāsainajā opusā jo koši izgaismojās gan pianista izcilā klavierspēle, gan Maskata profesionālās iemaņas dramaturģijā un instrumentācijā, gan atsauces uz Federiko Garsijas Lorkas dzejas pasauli.