“Labdien, audzēkņi! Sāksim komunicēt interneta vidē. Esmu sagatavojis darba vietu, jūs arī sev tādu sagatavosiet.” Šādi Aizputes Mūzikas skolas sitamo instrumentu spēles skolotājam Ikaram Ruņģim turpat pirms mēneša sākusies pirmā attālinātā mācību stunda. Uz katru nodarbību viņš sagatavo nelielus video uzdevumus ar rakstiskiem skaidrojumiem, ko nosūta audzēkņiem, un pēc to izpildes sagaida atpakaļ veikumu.
No deviņiem audzēkņiem seši ir pirmklasnieki. Līdz ar to attālināto apmācību process esot visai sarežģīts, atzīst skolotājs.
“Mēs vēl nepaspējām ļoti tālu tikt, tādēļ uzdevumus, ko es dodu, viņi vēl īsti nesaprot.
Šis apstāklis ir visgrūtākais. Viņi atsūta, kā sapratuši, es redzu, ka nav, tad mēģinu iedziedāt audio versijā, ļoti dažādi,” stāsta Ruņģis.
Pazīstamais grupas “Pērkons” bundzinieks stāsta, ka šobrīd lietā liek radošo izdomu un arī mēģina izmantot tās metodes, kas pašam savulaik palīdzējušas izprast un apgūt bungu spēli.
Tā kā ne visiem mājās ir mūzikas instrumenti, tad treniņam noderot jebkura virsma, kaut vai paša ceļgals. “Mēs skolas laikā sēdējām, pļāpājām un šādi darbinājām rokas. Ritms pats ir viena takts. Tu šādi vari nospēlēt veselu stāstu, veselu dziesmu,” stāsta skolotājs.
Lai attīstītu bungu, ksilofona, marimbas spēles tehniku, bērniem ik dienu būtu nepieciešams vismaz 15 minūšu treniņš. Prieks esot par brāļiem un māsām, kas tagad varot ļauties kopīgai muzicēšanai.
“Godīgi sakot, es arī esmu izslāpis pēc bungu spēles, arī piesēžu pie trenažiera. Pabeidzu savu jauno uzdevumu filmēšanu, tad 15-20 minūtes arī pats pakustinu rokas,” atklāj Ruņģis.
KONTEKSTS:
Jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 izplatības ierobežošanai Latvijā no 13. marta ir izsludināta ārkārtējā situācija, kuras laikā mācības skolās notiek attālināti. Noteikta arī virkne ierobežojumu un aizliegumu.