"Acis sāļas" – Aminata
Aminatas dziesmā "Acis sāļas" pasaules popmūzikas aktuālās tendences labi adaptētas lokālajai skatuvei. Dziesma stāsta par izlaušanos no toksiskām attiecībām – stāstījums mijas ar ekspresīvu piedziedājumu, kāpinot emocijas. Tās atrisinās ar mierīgu atziņu – "labi, ka tā", parādot, ka stāsts jau ir pagātne.
"Es tā jūtos" – Katō & ZeBrene
Katō un ZeBrene dziesma "Es tā jūtos" ir mīlas balāde, kurā iepazīstam abu pušu redzējumu. Dziesmas spēcīgākā daļa ir piedziedājums, kurā skaļi un skaidri izlaužas mīlētāju emocijas, un līdz dziesmas izskaņai piedziedājumu būs iegaumējuši visi.
"Lidmašīnas režīmā" – "Astro’n’out"
"Astro’n’out" dziesmā "Lidmašīnas režīmā" stāsta par vēlmi atslēgties no laikmetam aktuālā FOMO sindroma jeb bailēm palaist garām aktualitātes, paradoksāli – beigās tā arī neredzot neko. Tādēļ labi, ka telefonam ir poga "lidmašīnas režīms". Dziesmu veido maigi kontrasti – pantiņu iekustina elektronisks bīts, piedziedājumā ilgoto brīvību svin melodija.
"Limuzīns uz krīta" – "Citi zēni"
Popa skatuves jaunpienācēju grupas "Citi zēni" dziesma "Limuzīns uz krīta" ir visnebēdnīgākā no šī gada "Muzikālās bankas" dziesmām. Grupas dziesmu formula ir bezkaunīgi asprātīgas rīmes fanka ritmos.
"Paraksts" – "Instrumenti"
Grupas "Instrumenti" dziesma "Paraksts" ir viena no nopietnākajām, svinīgākajām šī gada "Muzikālās bankas" dziesmām. Metaforiskās "ēnas" mēs varam skatīt viena cilvēka, tautas vai arī cilvēces mērogos. Dziesma stāsta par pieņemšanu, kas ļauj apjaust, cik šie mērogi ir savstarpēji saistīti. Pieklusinātie dziesmas panti pakāpeniski izaug himniskos piedziedājumos.
"Piedošana" – "Prāta vētra", Dons, Intars Busulis
Renārs Kaupers, Dons un Intars Busulis - kur vēl spēcīgāku un populārāku solistu kombināciju? Dziesmā "Piedošana" jūtama deviņdesmito gadu popmūzikas ietekme, kuru raksturo balādes ar naivi romantiskiem solījumiem. "Piedošana" kā tekstuāli, tā muzikāli raisa tik ļoti pacilājošu noskaņu, ka tā skan pēc utopijas, varbūt tur ir tas āķis?
"Plāksteris" – "Singapūras satīns" , pied. Samanta Tīna
Grupa "Singapūras Satīns" ļoti labi pārzina aktuālās popmūzikas tendences, dziesma "Plāksteris" stāsta par problēmu, kas mēdz būt aktuāla pēc šķiršanās. "Plāksteris" muzikālā un tekstuālā kombinācija labi uzrunā gados jaunāku mērķauditoriju.
"Prom" – Marta & Patrisha
Elektropop dziesmā "Prom" dziedātājas Marta un Patrisha izstāsta, kā aiziet prom, kā atlaist to, kas mums vairs sen nav labs, un iegūt pārliecību par savu patiesību. Muzikālas vieglums un tekstuālā tēmas nopietnība rada kontrastu, kas kā reiz iedvesmo raitai kustībai uz priekšu, nedodot laiku pārdomāt.
"Sākam no jauna" – Marta Ritova & Ozols
Martas Ritovas un Ozola sadarbība "Sāka no jauna" ir starp nopietnākajām šī gada dziesmām. Uz popmūzikas vienkāršības un melodiskuma pamata tiek veidots aktuāls stāsts – šī brīža ikdienas spogulis, kad ierastais vairs nedarbojas un katram atliek sākt no jauna.
"Šamanis" – Aija Andrejeva & ZeBrene
Dziesma "Šamanis" pasakaino stāstu izdzied Aijas Andrejevas un ZeBrenes duets. Caur viegli iegaumējamu un atkārtojamu melodiju, mūziķi asprātīgi stāsta par mums visiem zināmām ikdienas problēmām, kuras varētu atrisināt kāds ārējs spēks, labi zinot, ka pašiem būs vien jādara.
"Tas rakstīts debesīs (Piena ceļš)" – Dons
Dziesmā "Tas rakstīts debesīs (Piena ceļš)" ir interesanta ar savu netiešo atsauci uz Brigaderes "Sprīdīti", un Imanta Kalniņa "Virs galvas mūžīgs Piena ceļš" kopumā ir atstājusi lielu iespaidu uz populāro mūziku.
"Tālāk jāiet" – Dārta Stepanova, pied. "Dagamba"
Ar dinamisko dziesmu "Tālāk jāiet" jaunus apvāršņus meklē jaunā dziedātāja Dārta Stepanova un grupa "Dagamba". Dziesma sastāv no dažādiem elementiem – popmūzikas vieglums papildināts ar austrumu mūzikas rotājumiem un elektroniskās mūzikas bītu. Kulminācijā ieskanas motīvs no latviešu tautas folkloras. Dziesma "Tālāk Jāiet" ir labs piemērs crossover jeb starpžanru stilistikai.
"Tu man esi" – Ivo Fomins
Ar dziesmu "Tu man esi" dziedātājs Ivo Formins saglabā uzticību pats sev – roka balādes formai, emociju pilnajai melodijai un spēcīgam izpildījumam, bet galvenais – mūžīgai mīlestībai.
"Tur, kur dieva kamanas slīd" – "Prāta vētra", pied. "Tautumeitas"
"Prāta Vētras" un "Tautumeitu" savā svinīgajā kopdarbā ved klausītāju gar mūžības upes krastiem, apvienojot rokmūzikas, popmūzikas un arī tautas mūzikas elementus. Dziesma iederas saulgriežu noskaņā un eksistenciālu domu apņemtos mirkļos.
"Vai" – Intars Busulis, "Abonementa orķestris", "GG choir"
Dziesma "Vai" gan formātā, gan aranžējumā ir ar atsauci uz septiņdesmito/astoņdesmito gadu popmūziku –laiku, kad solisti uzstājās kopā ar Rīgas estrādes orķestri jeb REO. Attiecību peripetijas tiek izspēlētas smalkos disko ritmos, saslidot aukstās rokas. Kas zina, varbūt izdodas atkal sadejoties?