Par horeogrāfiem stāsta viņu dejas, bet par Bauskas izcilo deju kolektīvu vadītāju Hegenbarti, ko deju saimē mīļi sauca par Bigu - deju konkurss''Bigas krūze''.
Horeogrāfe un dejas eksperte Rita Spalva atceras, ka Hegenbarte ikdienā vienmēr turēja rokās krūzi. "Viņai patika dzert tēju vai kafiju, un tā krūze viņai vienmēr bija somā gan ceļojumā, gan ikdienā, tāpēc forši, ka ir nevis kauss, bet krūze - ''Bigas krūze''," paskaidroja Spalva.
Lai gan ir pagājuši jau piecpadsmit gadi, kopš Bigas vairs nav starp dejotājiem, neviens vien konkursa dalībnieks atzīst, ka, tieši pateicoties viņai, iemācījies dejot.
''Dzirnavnieku'' dejotājs Ikars saka, ka Biga bija "viena riktīga velna sieva". "Viņa visas lietas sauca īstajos vārdos, daudz necimperlējās, ja vajadzēja, pateica kādu skarbāku vārdu, un tad uzreiz viss bija skaidrs, kā jādejo un kā jādara," sacīja Ikars.
Savukārt ''Dzirnavnieku'' dejotāja Jolanta piebilst, ka Biga mācēja stingru vārdu pateikt, un visi no pusvārda visu saprata. "Viņa bija ļoti laba vadītāja," uzsvēra Jolanta.
Konkursa galvenā ideja ir izcelt un jaunajiem dejotājiem parādīt seno deju pūru.
Vairāki kolektīvi izvēlējās jestrās sižetiskās dejas, kas izpelnās neviltotas skatītāju ovācijas, bet žūrijai ar to vien nepietiek. Horeogrāfe un dejas eksperte Spalva paskaidroja, ka vēl ir svarīgi, cik precīzi un tīri ir nodejots, cik labi ir izstrādāts.
Starp septiņiem konkursa dalībniekiem žūrija par labāko vienbalsīgi atzina deju kolektīvu ''Laipa'', un deviņus kilogramus smagā balva jau otro reizi ceļoja uz Jelgavu. ''Laipas'' dejotāji atzīst, ka noslēpums slēpjas saliedētībā.
''Laipas'' dejotāja Lita uzsver, ka kolektīvs daudz laika pavada kopā, ne tikai noslīpējot dejas mēģinājumos, bet arī ārpus tiem, pieslīpējoties, lai sajustu viens otru un bez vārdiem saprastu, kas jādara.
Konkurss, kurā vienu gadu sacenšas senioru kolektīvi, bet nākamajā - vidējās paaudzes dejotāji, notika sesto reizi.