Jaunajā sezonā Latvijas Nacionālā opera un balets veidos piecus jauniestudējumus – trīs operas un divus baleta uzvedumus.
Šobrīd notiek intensīva gatavošanās sezonas pirmajai pirmizrādei 26. septembrī – Žaka Ofenbaha opera "Hofmaņa stāsti" top franču maestro Frederika Šaslēna muzikālajā vadībā un Aika Karapetjana režijā.
Pašreizējais LNOB valdes priekšsēdētājs Egils Siliņš par operas pirmizrādēm stāsta: "Operā ļoti svarīga ir gan stilu dažādība, gan laikmetu dažādība, un šie trīs operu jauniestudējumi, kas mums paredzēti šajā sezonā, ir Ofenbaha "Hofmaņa stāsti", šī mūzika ir ļoti interesanta, jūsmīga, aizraujoša, mīlestības pilna. Kā tāds kontrasts būs februārī paredzētā "Salomes" pirmizrāde, ko veidos režisors Alvis Hermanis. Un kā trešais kontrasts ir baroka mūzika, Hendelis, kas būs maijā – Hendeļa opera "Flavio", šo produktu mēs veidojam kopā ar Baireitas baroka festivālu."
Savukārt piektdien, 6. septembrī, sāksies baleta "Kazanova" mēģinājumi. Komponista Kerija Mazija baletu "Kazanova" par slavenā 18. gadsimta mīlētāja dzīvi visā tās krāšņumā iestudē starptautiska komanda – horeogrāfs Kenets Tindals, dramaturgs Īans Kellijs, scenogrāfs un kostīmu mākslinieks Kristofers Orams.
Pirmizrāde gaidāma šoruden, 2. novembrī, un tajā būs daudz lomu gan vadošajiem solistiem, gan kordebaletam.
Latvijas Nacionālā baleta mākslinieciskais vadītājs Aivars Leimanis teic: "Man ir liels prieks, ka pašlaik ir ienākuši arī mūsu baletskolas absolventi, mums bija tāda, varētu teikt, bedre, kad daudzus gadus nebija neviena puišu izlaiduma, un mums atbrauca diezgan daudz ārzemju dejotāji pie mums strādāt – Amerikas Savienotās Valstis, Kanāda, Francija, Itālija, Rumānija. Un jāteic, šie mākslinieki bija ārkārtīgi motivēti, viņi atbrauca tā kā tādi Bembiji pēc skolas, un tagad viņi ir izveidojušies par solistiem un ļoti spēcīgiem solistiem, un izpilda vadošās lomas, un tagad, paldies Dievam, ka ir mūsu baletskolā izlaidumi vairāki pēc kārtas - papildinājušies gan puiši, gan meitenes.
Kur es redzu problēmu, ka nenāk uz iestājeksāmeniem. Ja senāk atlasīja no tūkstošiem, tad tagad gandrīz vai tā – kas atnāk, to paņem.
Tomēr gribētos, lai tas būtu Latvijas Nacionālais balets, lai te, pirmkārt, būtu mūsu dejotāji."
Latvijas Nacionālā baleta vadītājs pats kā horeogrāfs iestudēs Čezāres Punji un Rikardo Drigo baletu "Esmeralda". Tā pamatā ir Viktora Igo slavenais romāns "Parīzes Dievmātes katedrāle" par mīlestību un nāvi. Šis būs jau ceturtais šī romantiskā stāsta iestudējums latviešu baleta vēsturē, šoreiz viduslaiku gaisotni tajā uzburs Mārtiņa Vilkārša scenogrāfija un Ilzes Vītoliņas kostīmi. Kā kopumā tiek veidots baleta repertuārs? Aivars Leimanis stāsta: "Pirmkārt, tā ir klasika, 20. gadsimta klasika, aktuāla horeogrāfija. Tā ir, varētu teikt, top horeogrāfija, kas pašlaik ir aktuāla pasaulē, un mūsu jauno horeogrāfu jaundarbi."
Jau 5. septembra vakarā notiks sezonas atklāšanas koncerts, kur uz Baltā nama skatuves kāps vairāki debitanti.
LNOB galvenais diriģents Mārtiņš Ozoliņš saka: "Šovakar sezonas atklāšanas koncertā no operas skatuves pirmoreiz dzirdēsiet Anniju Ādamsoni, kas tūlīt debitēs Olimpijas lomā "Hofmaņa stāstos", mēs dzirdēsim Etīnu Saulīti, kas nule kā iekļuva vienā no prestižāko pasaules vokālo konkursu fināliem - Belvederes konkursā -, kas uzstāsies šovakar, kas ir ļoti svarīgi, ka jaunajā sezonā mēs atradīsim pielietojumu viņai, kas ir pašlaik mūsu kora māksliniece. Tāpat Daniils Pogorils tūliņ debitēs "Mīlas dzērienā" kopā ar Dainu Kalnaču. Jāsaprot, ka, lai ietu uz lielām lomām, tas nav viena mēneša vai sezonas jautājums, un, lai izaudzinātu solistu, kas būtu spējīgs dziedāt pirmā plāna lomas, tam ir vajadzība pēc akadēmijas, tam ir vajadzīgs laiks, un šī sezona to apliecinās."
Šosezon Baltajā namā tiek uzsākta arī izstāžu darbība, lai skatītāji starpbrīžos gūtu arī papildu vizuālas mākslas iespaidus. Ātrijā starp operas vēsturisko namu un jauno ēku iekārtota gleznotāja Alekseja Naumova jaunāko darbu izstāde "Krāsa, gaisma un opera".