Tišanās ar Ģirtu Ķesteri un Leldi Dreimani sarunāta dienā, kad viņiem ir horeogrāfijas mēģinājums un ar viņiem strādā horeogrāfe Inga Krasovska. Gaidāmajai izrādei būs īpaša kustību partitūra, un tā būs arī muzikāla ar citātiem no dažādām populārām dziesmām. Bet visa pamatā – Aivas Birbeles speciāli Ģirtam Ķesterim rakstīta luga. Tā tapa pandēmijas laikā, kad dramaturģei "Zoom" bija arī garas sarunas ar pašu aktieri.
""Zoom" režīmā pie datora ekrāna es mēģināju ironizēt – kas man vispār raksturīgi, it īpaši šajā vecuma grupā – par kaut kādām dzīves epizodēm un dažādām situācijām, kuras kādā drāmā, seriālā vai kino tiktu uztvertas ļoti nopietni, bet šeit es to pasniedzu kā tādu universālu veidu skatītājam, proti, iepazīsti sevi caur smaidu! Ārstējies šādā veidā…
Tāda smaida terapija vairāk," stāsta Ģirts Ķesteris.
Tas, ko viņš gaida, savā ziņā bija iešifrēts lugas pirmās versijas nosaukumā "Kaija uz pleca". Tā ir gan poētiska metafora, gan pavisam konkrēts reāls tēls, turpina aktieris: "Tiešām pavasarī uz manas palodzes viesojās milzīgas sudrabkaijas un dauzīja ar knābi pa logu. Īpaši četros no rīta tas sākotnēji bija ļoti liels pārsteigums, mazliet arī šoks, pēc tam es pie tā pieradu un domāju – nu, padauzīsies, padauzīsies, gan jau aizlidos prom. Bet patīkami tas nebija. Un tad, kad iestājās rudens-ziemas periods, tad viņas vairs neciemojās. Un tad man mazliet tā kā sāka viņu pietrūkt! Jā, no vienas puses, es besījos ārā par to visu, no otras puses, izrādās, es arī gaidīju. Nu, tā arī šeit būs tāda poētiskā metafora vairāk."
Izrādes centrā būs mūžam dzīvais vīrieša un sievietes attiecību stāsts. Šim vīrietim gadīsies kāds piedzīvojums, kas liks pārvērtēt savu dzīvi, savas bijušās, esošās un arī nākotnes attiecības. Intrigu nedaudz paver Ģirts Ķesteris, ieskicējot stāsta sākumu: "Proti, viņš brauc pa ielu ar mašīnu. Kāda sieviete mēģina nostopēt viņu. Viņš ielaiž viņu savā mašīnā, viņa lūdz viņu aizvest, un viņš arī ved viņu. Nu, viņa atlūst viņa mašīnā. Viņa tikko no barčika izskrējusi un tā tālāk. Nu, nevar sievieti atstāt uz ielas un atstutēt pret sienu. Viņš ved viņu uz mājām, ko viņam citu darīt. Nogulda savā gultā. Pats sēž uz krēsla, un tad arī sāk šķetināties visi šie notikumi attiecībās. Līdz pat absurdam, jo mēs jau zinām, kādas dīvainas un radošas domas mums ienāk prātā tieši naktīs. Tātad, tas džeks neguļ, un vienkārši uzdod šos jautājumus – ko tad ar to visu iesākt? Ko iesākt ar savu vecumu? Ko iesākt ar tiem vitamīniem, uz kuriem rakstīts 50+? Un kā dzīvot tālāk? Tātad acīmredzot viņš gaida risinājumu tam visam. Un nenoliedzami viņam ir arī tāda ekspektācija, ka tā sieviete varētu būt viņam arī liktenīgā."
Ģirts Ķesteris uz skatuves būs saspēlē ar Leldi Dreimani vai Ēriku Egliju-Grāveli. Leldes skatījumā viņas atveidotā sieviete iemieso visas tās sievietes, kuras šīs lugas varonis dzīvē nav saticis: "Tāds neaizskaramais tēls, kuru tu redzi, kuru tu vari apbrīnot, bet tu viņam klāt netiec. Un tas ir tas interesantais, kā viņš mēģina piekļūt šim tēlam. Mēģina atminēt šīs piekļuves paroli.
Man ir interesanti šajā materiālā dzīvoties, jo, protams, Ģirts jau pats neatklāj, kas ir īstenība, kas fantāzija, bet es jau šur tur redzu varbūt zināmus notikumus, šur tur safantazētus, bet, manuprāt, ļoti veiksmīgi un gaumīgi tas ir ietērpts vārdos."
Gundara Silakaktiņa iestudētās Ģirta Ķestera jubilejas izrādes "Vīrietis, kurš gaida" pirmizrāde būs tieši aktiera dzimšanas dienā, trešdien, 14. februārī Siguldas kultūras centrā "Siguldas Devons", piektdien savukārt izrāde ceļos uz Liepāju, un pēc tam būs skatāma vēl astoņās Latvijas vietās.