Kultūras ziņas

Septembrī pirmizrādīs filmu par Itu Kozakeviču

Kultūras ziņas

(Zīmju valodā). Kultūras ziņas

Laikmetīgā dejas festivāls "Horos" rūpnīcas vidē un atmosfērā

Aizputē laikmetīgās dejas piedzīvojumā ved festivāls «Horos»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 2 mēnešiem.

Laikmetīgās dejas festivāls "Horos" 19. augustā Aizputē pulcējis topošos dejotājus un horeogrāfus no Latvijas un Lietuvas, kā arī jau profesionālus laikmetīgās dejas meistarus no Latvijas un Zviedrijas. Rūpnīcas teritorijā notika dažādas dejas izrādes, ievedot skatītājus industriālā un laikmetīgā piedzīvojumā visas dienas garumā.

Laikmetīgās dejas festivāls "Horos" sākās jau pie Aizputes rūpnīcas "Kurzemes atslēga" vārtiem, skatītājus vedot nezināmā ceļojumā pa rūpnīcas teritoriju, kur dažādās vietās tiek izrādīti Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) topošo dejas mākslinieku un horeogrāfu darbi.

Pirmajā daļā "Signāls SOS" studenti atklāja mācību laika izjūtas. "Bieži vien grūti izstāstīt cilvēkiem, kā tu jūties, par ko tu uztraucies, par ko tu domā, kādas ir tavas problēmas, kam tu gāji cauri. Tā bija mana vizuāla atbilde cilvēkiem, kuriem es gribu pastāstīt par savām problēmām," skaidroja LKA studente Poļina Filippova.

Festivāla nosaukums "Horos" aizgūts no grieķu vārdiem ar nozīmi deja un telpa, un rūpnīcas atmosfēra katrai dejas izrādei piešķir jaunu scenogrāfiju. ""Horos" noteikti ir ar domu uz nākotni vērsts, kā platforma, kur tapt jaunām lietām, un visjaunākās no jaunākajām lietām ir tās, kuras veido vēl studenti," uzsvēra apvienības "IevaKrish" dalībnieks, dejotājs, horeogrāfs Krišjānis Sants. "Mums likās, ka studenti parasti vairāk strādā konvenciālā telpā teātrī uz skatuves, tad tieši viņiem dot tādu kā nelielu grūdienu ar uzaicinājumu doties vietradē un pārlikt savus darbus postindustriālā telpā vai joprojām industriālā telpā man likās ļoti svarīgi, jo tad, kad es beidzu būt students, es pārtraucu veidot darbus melnajās kastēs uz skatuves. Tāpēc mēs viņus aicinājām šeit."

"Katrs darbs, kurš ir veidots, piemēram, uz skatuves, vai vispār jebkurš darbs, pārcelts citā vidē, iegūst jaunu kontekstu. Arī vide iegūst jaunu kontekstu kopā ar to mākslas darbu vai dejas horeogrāfijas darbu. Kā ar kustību un deju tu vari izcelt arhitektūru, kā arhitektūra var papildināt tavu horeogrāfiju, tas ir tas brīnums, kāpēc ir interesanti piedzīvot deju kaut kur citus, ne tikai teātros," skaidroja apvienības "IevaKrish" dalībniece, dejotāja, horeogrāfe Ieva Gaurilčikaite-Sants.

Vizuāli vispārsteidzošākie priekšnesumi, kur rūpnīcas vide veido iespaidīgu scenogrāfiju, notika katlu mājā un bēniņos, ogļu izdedžu kaudzē.

Eksplozīvu pārsteigumu skatītājiem sagādāja Lietuvas Mūzikas un teātra akadēmijas horeogrāfijas studentes, iebraucot rūpnīcā ar auto un sarīkojot jandāliņu ar pārģērbšanos, pārspīlētas seksualitātes un atkritumu jūras sajaukumu dejas uzvedumā "Car.Star.Bar".

"Mums ir mūsu ideja par mūsu dzīvi, kas var būt ārpus pasakaina, bet iekšpusē neglīta. Un par tā visa mijiedarbību. Pasakaina ārpusē un miskaste iekšā," par izrādi stāstīja Lietuvas Mūzikas un teātra akadēmijas studente Ugne Lučauskaite.

"Un ar šo darbu vēlamies arī lauzt priekštatu par mūsdienu laikmetīgo deju, jo laikmetīgā deja mums ir viss. Kā tu vienkārši izņem no mašīnas atkritumus vai, piemēram, iedzer ūdeni, tā arī ir kustība. Mēs gribam parādīt, ka laikmetīgā deja nav tikai ļoti konkrētas kustības, tā var būt viss," uzsvēra Lietuvas Mūzikas un teātra akadēmijas studente Aura Šrjubšaite.

Savukārt vakarpusē Aizputes Kultūras namā tika izrādīts apvienības "IevaKrish" topošais dejas darbs "Oblique", ritmā iedvesmojoties no lietuviešu sutartiņu dziedājumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti