Diptiha pirmās daļas "Mājoklis. komentāri #1 izrāde" pirmizrāde notiks 16. novembrī Dailes teātra Mazajā zālē.
Laura Groza šoreiz strādājusi nevis ar dramaturģiju, bet gan ar prozu. Iestudējumu pamatā ir veiksmīgais dzejnieces Annas Auziņas debijas romāns "Mājoklis. Terēzes dienasgrāmata", kurā atklātā un trāpīgā valodā autore aprakstījusi sievietes pieaugšanu un seksualitāti.
Izrāde Dailes teātrī ir veidota kā īsu šīs dienasgrāmatas vēstījumu kopums, kurā iestudējuma varones Terēzes ieraksti papildināti ar citu sieviešu intīmās pieredzes balsīm, "lai runātu par savas seksualitātes apzināšanos, attiecību kaisli un kaitinošu rutīnu, par to, kā sadzīvo ticība un sekss, par dzīves lomām, kas gribētas un negribētas. Par to, kā būt sievietei."
Izrādes radošo kodolu abās iestudējuma daļās veido sievietes. Režisore Laura Groza atzīst, ka jauniestudējuma tapšana bija kā trīs mēnešus ilga un īpaša sieviešu radošā laboratorija.
Iestudējuma galvenās varones Terēzes tēlā iejutīsies četras Dailes teātra aktrises – Anete Krasovska, Milēna Miškēviča, Katrīna Griga un Lelde Dreimane.
Anete Krasovska: "Sen nebiju lasījusi materiālu, ar kuru varu tik bieži un daudz identificēties. Sevi atbrīvot lasot. Atvēru savas dziļi un dažas ne tik dziļi noglabātās atmiņu lādītes. Domāju, cik vērtīgi ir runāt par šīm it kā "tabu" tēmām. Ir svarīgi pavērot, vai man pašai ir viegli par to runāt. Vai esmu atklāta pret sevi?!"
Milēna Miškēviča: "Par seksualitāti ir jārunā, taču ar drosmi un uzdrīkstēšanos vien nepietiek, tas ir jādara jutekliski, smalki un ar gaumi. Domāju, ka mums tas izdosies. Šajā izrādē liela nozīme ir ansamblim. Katrai no mums ir, ko teikt, lai gan izrādē neizskan aktrišu personīgā pieredze, tā ir smalki iekļauta starp Annas Auziņas teksta rindiņām, to nevar dzirdēt, bet var sajust. Domāju, ka šajā izrādē katram atradīsies kaut kas tuvs, pazīstams un mīļš."
Katrīna Griga: ""Mājoklis. Terēzes dienasgrāmata". Iespēja izdzīvot sievietes ciklu no agras bērnības līdz bezgalībai! Cilvēka ķermenisko un dvēselisko aspektu pētniecība! Caur seksualitātes tēmu iespējams piekļūt dziļākajiem cilvēka identitātes jautājumiem! Šo darba procesu iezīmēju kā ceļa turpinājumu uz identitātes viengabalainību! Aizliegtās brīvības, baudas un pārdzimšanas iemiesojums paradoksos!"
Lelde Dreimane: "Šis iestudējums man ir ļoti mīļš un personisks, jo es padziļināti varu izdzīvot tās emocijas, kas atstājušas pēdas arī manā pieredzē. Es Terēzi esmu iemīļojusi un ceru, ka arī skatītāji viņu iemīlēs. Jo patiesībā, manuprāt, gandrīz ikvienā no mums mīt kāda daļiņa Terēzes. Tiekamies!"
Terēzes pieredzes un sajūtu stāstus Dailes teātrī izteiksmīgi papildina Katrīnas Neiburgas radītas video projekcijas. Izrādes scenogrāfiju veidojusi Sintija Jēkabsone, kostīmu māksliniece ir Anna Heinrihsone, gaismu māksliniece – Māra Vaļikova. Izrādes vadītāja ir Indra Laure, producente – Ginta Tropa. Vienīgais izņēmums šajā sieviešu vidē ir mūzikas autori – izrādē skan Rūdolfa Dankfelda un Miķeļa Putniņa oriģinālmūzika. Tas ir abu mūziķu radošās sadarbības jaunākais kopdarbs, kas tomēr tapis aiz "Mājoklis. komentāri" sieviešu radošās laboratorijas durvīm.
"Mājoklis. komentāri #1 izrāde" ir Dailes teātra Mazās zāles jauniestudējums, savukārt otro izrādi producē fonds "Initium", Ieva Niedre un Laura Groza sadarbībā ar Dailes teātri. "Mājoklis. komentāri #2 izrāde" pirmizrāde arī notiks 16. novembrī.
"Mājoklis. komentāri #2 izrāde" notiek ārpus teātra, Dzirnavu ielā 60A, Terēzes dzīvoklī. Katrā istabā darbojoties vienai aktrisei, dienasgrāmatas stāsti pārvēršas par vairākām mazām monoizrādēm un līdzinās performancei. Līdz ar Dailes teātra aktrisēm šajā spēles laukumā Terēzes tēlā iejūtas arī aktrise Anta Aizupe. Savukārt Terēzes istabas iekārtojušas mākslinieces Katrīna Neiburga, Anna Heinrihsone, Sintija Jēkabsone, skaņas dizainu veidojuši Rūdolfs Dankfelds, Miķelis Putniņš un Antons Georgs Grauds. Šajā izrādē arī sava loma ir dažiem vīriešiem – izrādē piedalās aktieris Olafs Putrālis, taču dzīvoklī viņš tā arī netiek ielaists, un Raivis Vidzis, kuram Terēzes mājās atvēlēta īpaša loma.
Biļetes uz katru izrādes daļu ir nopērkamas atsevišķi.