Dailes teātra jaunais darba cēliens rit visnotaļ spraigi – skatītājiem vienu pēc otra priekšā ceļ vērienīgus iestudējumus. “Tagad mums ir pilnas zāles. Sajūta ir neaprakstāma. Tur ir arī negaidīts aspekts:
likās, ka skatītāji ir izsalkuši pēc teātra un viņiem tas vajadzīgs, bet, kā aktieri ir izsalkuši pēc skatītāja, – to neviens nebija aptvēris,”
stāsta Dailes teātra mākslinieciskais direktors Viesturs Kairišs.
"Tajā brīdī, kad skatītājs ierodas, pati izrāde nostājas savās vietās, pamaina ritmu, tempu, sajūtu lielumu. Aktieri spēlē ar pilnīgi citu atdevi. Tas ir neaprakstāmi. Sajūtas ir grūti izteikt, vienkārši – milzīgs paldies, ka beidzot tā ir," gandarījumu pauž aktieris Toms Veličko.
Par Latvijas Radio raidījuma “Kultūras rondo” vadītājas Ingvildas Strautmanes novērojumu, ka Dailes aktieri ir noilgojušies pēc ļoti dažādiem un sarežģītiem uzdevumiem, teātra mākslinieciskajam direktoram sakāms: “Es tiešām beidzot jūtu tādu aktieru ansambli, kas arī var šos uzdevumus veikt, un es domāju, ka ar to mēs noteikti izceļamies uz latviešu teātra skatuves. Par to ir prieks! Skaidrs, ka uzdevumi ir grūti un ceļš mūs priekša gaida smags un grūts, tur neko nevar darīt, bet es jūtu pacēlumu un atdevi.”
Līdzās pirmizrāžu svētkiem un atkalsatikšanās priekam vēl kāds īpašs pavērsiens – Dailes teātra Stikla zālē uz diviem gadiem apmetīsies Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris.
Tas tādēļ, ka Lielo ģildi restaurē un, protams, te vietā piesaukt arī nekad nebeidzamo koncertzāles stāstu, paskaidro Kairišs, reizē nenoturoties publiski atgādināt, ka iestājas par koncertzāles celtniecību uz AB dambja. Kas interesanti – teātra apmeklētāji, pateicoties arhitekta Reiņa Liepiņa rastajam telpas risinājumam, varēs redzēt, kā orķestris mēģina.
Pārmaiņas piedzīvos teātra Mazā zāle un Kamerzāle. Tās nākotnē kļūs par vienu – Jauno zāli. Savukārt strādāšana citu peltajā un Kairiša slavētajā Lielajā zālē jau esot citā kvalitātē – iegūta pareizā telpas proporcija, uzstādīta jauna skaņas sistēma un arī gaismas uzlabotas. Par to ikviens var pārliecināties apmeklējot, piemēram, “Degunradžu” pirmizrādi.