Kultūras ziņas

Rudens kamermūzikas festivālu atklāj "Belcea quartet"

Kultūras ziņas

Sākas mūsdienu mūzikas festivāls "deciBels"

Sonoras Vaices monooperas "Cilvēka balss. Telefons"

Operdziedātājas Sonoras Vaices debija režijā – Rīgā viesojas monoopera «Cilvēka balss. Telefons»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

4. oktobra vakarā VEF Kultūras pilī divus operas viencēlienus – komponista Džankarlo Menoti komisko monooperu “Telefons” un Fransisa Pulenka traģisma piesātināto darbu “Cilvēka balss” skatītājiem piedāvāja dziedātāja Sonora Vaice. Kā atzina klātesošie, Vaice ir lieliskā formā, un šajā reizē viņa sev devusi vēl papildus uzdevumu – bijusi arī iestudējuma režisore.

Operdīva Sonora Vaice Covid-19 dīkstāves laiku izmantojusi radoši un iestudējusi divas monooperas. Šī ir pirmā reize, kad soliste vienlaikus izmēģinājusi jaunu radošo ampluā un kļuvusi pati sev režisore.

“Man nebija nekas, ko pierādīt, vienkārši bija tāda iespēja. Man Agija [Ozoliņa-Kozlovska] piedāvāja dziedāt Pulenka “Cilvēka balsi”, es aizgāju mājās, paņēmu notis un pēkšņi ieraudzīju visu to režiju un sapratu, – nē, es gribu pati viņu taisīt!” atklāja Sonora Vaice.

Pirmajā daļā skanēja Džankarlo Menoti humorpilnā monoopera “Telefons”, kur komiskā stāsta galvenā varone Lusija ir tik aizņemta ar telefonsarunām, ka nepamana līgavaini, kurš atnācis to bildināt.  Savukārt otrajā daļā Sonora Vaice izspēlē īstenu traģēdiju – Fransisa Pulenka opera “Cilvēka balss” ir eksistenciāli skaudrs iestudējums par sievietes pārdzīvojumu pasauli, analizējot ceļu līdz pašnāvībai. Vienotu vizuālo koncepciju radījusi multimāksliniece Ineta Sipunova.

Sonora Vaice arī atzīmēja, ka, strādājot kā režisorei, “grūtākais ir sakoordinēt visu kopā mēģinājuma laikā. Lai tas viss ar video iet kopā, man Ineta ļoti palīdzēja, mēs filmējām, un es stāstīju, ko es gribu, kādus skatus, viņa atrada.”

Iestudējuma iniciatore, Operetes teātra valdes priekšsēdētāja un radošā direktore Agija Ozoliņa-Kozlovska skaidroja, ka “operetes teātris ir teātris ar plašu žanrisko spektru, protams, tā ir operete, tā ir opera, tie ir mūzikli, dažādas muzikālas izrādes, izrādes, kam centrā ir mūzika. Un šī opera “Cilvēka balss. Telefons” ir kā tāds jauna virziena iesākums operas žanrā.”

Viņa arī uzsvēra, ka Operetes teātrim šobrīd nav savu telpu, tāpēc izrādes jāveido mobilas: “Lai arī cik sarežģīta būtu dažkārt mūsu scenogrāfija, tā vienmēr ir vedama līdzi uz jaunām un citām telpām.”

Iestudējumu, kas pirmizrādi piedzīvoja šovasar Alūksnē, tagad novērtējuši arī Rīgas skatītāji. Apvaicātie uzteica Sonoras Vaices sniegumu. Tā piemēram, komponists Pēteris Vasks izteicās: “Tas ir kaut kas pilnīgi apbrīnojams! To diapazonu – pirmā daļa, labi, tur bija viena Sonoras plakne, viens tēls, bet otrajā – šis traģiskais tēls, izcilā formā balss materiāls, lielisks aktieriskais tēlojums! Fantastiski! Un vēl otrs moments – orķestra lomas izpildītājs Māris Žagars, neticami, ko viņš darīja ar klavierēm.”

Ar monooperu “Cilvēka balss. Telefons” Operetes teātris jau šīs nedēļas beigās viesosies Cēsīs, bet mēneša beigās Liepājā un Ogrē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti