Latvijā būs iespaidīgākie rallija auto vēsturē. Saruna ar pasaules līmeņa sacīkšu inženieri Arturu Ozoliņu

No Latvijas garāžām līdz pasaules rallija čempionātam (WRC) – tāds īsumā ir WRC vienības "Hyundai Shell Mobis" sacīkšu inženiera Artura Ozoliņa stāsts. Rallijs vienmēr esot bijis tuvs sirdij, tāpēc viņš mērķtiecīgi lūkojis nokļūt elitē, un nu jau pāris sezonas ir galvenais tehnisko lietu padomdevējs diviem WRC braucējiem, kas pat devis iespēju kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena. Arturs sarunā ar portālu LSM.lv pauda pārliecību – šonedēļ gaidāmajā WRC posma debijā Latvijā varēs redzēt vēsturē iespaidīgākos rallija auto. 

Arturs ir viens no dažiem latviešiem, kurš darbojas WRC. Viņa darba vieta "Hyundai Motorsport" bāzēta netālu no Vācijas pilsētas Frankfurtes, sezonas laikā viņam bieži jāceļo starp Vāciju un WRC posmu norises vietām kopā ar "Hyundai Shell Mobis" WRC komandu. Taču Artura nākamā pieturvieta ir dzimtene – Latvija, kur no 18. līdz 21. jūlijam pirmo reizi norisināsies WRC posms.

Par to, cik sarežģīti tikt līdz darbam pasaules čempionātā, kā rallija spēkrati tiek sagatavoti skatītāju acu priekam un ko līdzjutēji var sagaidīt no vadošās pašmāju ekipāžas starta Latvijas posmā, ar Arturu Ozoliņu, iestartējot Latvijas WRC posma nedēļu, sarunājās LSM.lv ziņu redaktors Edgars Zicāns. 

Edgars Zicāns: Sākot sarunu, es gribēju noskaidrot, kā tu nonāci savā tagadējā darba vietā – "Hyundai Motorsport". Kas bija tavas karjeras galvenie pieturas punkti un pakāpieni līdz "Hyundai" rūpnīcas rallija komandai?

Arturs Ozoliņš: Man tā liekas, ka vienmēr viss, ko darīju, jau no jaunības dienām kaut kādā ziņā nedaudz bīdīja tādā virzienā. Man bija vienmēr interese par autosportu – gan kā skatītājam, gan arī tētis kādreiz nodarbojās ar rallijiem un autokrosiem. Interese vienmēr bija. Es sāku studēt Rīgas Tehniskajā universitātē tieši auto transportu. Tāda tendence uz mašīnām uzreiz – tās sporta mašīnas vairāk interesēja. Un pirmo darbu par šo tēmu dabūju "SRT" ["Sports Racing Technologies"] komandā kā mehāniķis un beigās kā inženieris. Sanāca kādus četrus gadus tur nostrādāt. Pēc tam tālāk man bija viens studiju gads Anglijā, Oksfordā "Oxford Brookes University" maģistra programmā par motoru sportu, un tieši ar tādu domu, ka es gribēju padziļināt zināšanas par motoru sportu. Principā nākamais solis bija WRC komanda, kad piedalījos dažādās darba intervijās, un tieši "Hyundai" man sanāca tā gala izvēle. Tā bija pozīcija priekš manis, bija interese no abām pusēm.

WRC komandas "Hyundai Shell Mobis" sacīkšu inženieris Arturs Ozoliņš (no labās).
WRC komandas "Hyundai Shell Mobis" sacīkšu inženieris Arturs Ozoliņš (no labās).

Rallijs tev bija instinktīva izvēle vai kādā brīdī interesēja darboties arī citās autosporta disciplīnās?

Man konkrēti vienmēr vairāk interesējis ir tieši rallijs, jo vairāk interesē balstiekārta un automobiļa dinamika. Un Latvijā arī rallijs kaut kā bija populārāks nekā citi tehniskie sporta veidi uz četriem riteņiem. Protams, ir sekots līdzi arī Formula-1, arī universitātē, kurā es mācījos, tā tendence lielākajai daļai studentu bija izvēlēties Formula-1 vai autošosejas disciplīnas. Bet man rallijs bija tuvāks sirdij – WRC komandas bija arī tās, uz kurām vairāk tiecos pamēģināt.

Cik viegli šādā jomā izsisties līdz tik augstam līmenim, ja esi no Latvijas? Cik zinu, tad, piemēram, administratīvos WRC amatos vismaz lielākā daļa darbinieku nāk no Lielbritānijas, Francijas vai Vācijas, cilvēkus no mazākām valstīm pasaules čempionātā un tā struktūrās var manīt retāk.

Jā, kaut kādā ziņā ir, protams, tas atkarīgs no pazīšanās un tādām lietām, kas vienmēr palīdzēs. Varbūt no mazākām valstīm viņi darbiniekus tik bieži neskatās, varbūt ir grūtāk tikt, bet es neteikšu, ka tas ir šausmīgi neiespējami vai grūti. Tas ir izdarāms. Kā mēs redzam, tad arī tai pašā WRC parādās latvieši – dažādās pozīcijās un dažādos rakursos. Es teiktu, ka tas viss ir atkarīgs no tā, vai ir vēlme. Ja ir tas virziens un būsi  neatlaidīgs, tad kādā brīdī atradīsi ceļu, pat ja reizēm būs nedaudz jāuzgaida. Varbūt būs jāpastrādā citā disciplīnā, bet galvenais, lai tas ceļš ir saistīts ar motoru sportu. Tad jau var nonākt.

Vai ir liela konkurence tavā sfērā? Vai drīzāk labi zināmie nozares profesionāļi amatos rotē?

Ir liela konkurence. Ir jāturas pozīcijā. Tas, ko esmu pamanījis, tā sfēra ir salīdzinoši maza. Tāpēc konkurence varbūt ir augstāka. Un tad ir nedaudz jāuzgaida, lai pozīcija atvērtos. Tad vēl atkarīgs, cik daudz cilvēku piesakās. Ja tu piesakies īstajā brīdī, tad varbūt būs jāsacenšas ar 10–20 cilvēkiem, bet var būt brīži, kad jākonkurē ar vairāk nekā 50 cilvēkiem. Es zinu, ka Formula-1 ir bijuši tādi gadījumi, kad 1000 cilvēki par vienu pozīciju sacenšas, tur noteikti konkurence kaut kādos brīžos ir augstāka.  

Kāds ir tavs konkrētais amats šobrīd?

Mans šī brīža tituls ir sacīkšu inženieris, kas nozīmē, ka es esmu viena vai vairāku konkrētu pilotu inženieris, kas brauc uz sacensībām un strādā ar konkrētu ekipāžu. Pirms tam es šajā kompānijā esmu paspējis jau divas reizes nomainīt titulu. Sāku kā junioru inženieris mārketinga mašīnām, pēc tam es vēl biju performances inženieris treniņos. Sacīkšu inženiera statuss man tagad ir pēdējās divas sezonas, kad sāku strādāt tieši uz rallijiem un ar braucējiem.

Tava darba centrā ir rallijs, tas, kas notiek nedēļas nogalēs. Bet tas ir tas, ko citi cilvēki redz. Rallijs nenotiek tikai nedēļas nogalē. Rallija nedēļa ir gara, visticamāk, tas gatavošanās process pirms rallija nedēļas ir vēl garāks. Kā izskatās tava darba ikdiena – no brīža, kad sākat gatavoties sacensībām, līdz brīdim, kad WRC posms finišē svētdienā?

Mums darba ritms principā ir atkarīgs, cik bieži notiek ralliji un kurā sezonas brīdī. Sezona sākas janvārī un beidzas novembrī. Tādu periodu, kur būtu garas pauzes, mums īsti nav. No vienām sacensībām uz otrām mēs braucam un gatavojamies.

Rallija nedēļa daudziem skatītājiem sākas ceturtdienā, man tā sākas iepriekšējā svētdienā pirms rallija vai pirmdienā, kad es jau ierodos konkrētajā valstī uz sacensībām. Mums ir trases izbraukšana, veicam trases pierakstus tieši no inženiera perspektīvas ar to, ko mēs vēlamies ieteikt un kā veikt pareizās izvēles rallija laikā, un plānot attiecīgi ralliju pirms tam. Kā jau visos tehniskajos sporta veidos, izpildām arī tehnisko apskati un administratīvo apskati, kur mums jāseko līdzi. Savukārt, kad rallijs beidzas, kas parasti ir ap pulksten 13–14 pa dienu svētdienā, mums ir atkal vēl viena tehniskā apskate, pēc tās nākamā nedēļa sākas ar dažādām sapulcēm par to, kā aizvadījām ralliju, jātaisa atskaites, jāanalizē daudz datu, kurus izmantojam arī sagatavošanās darbam nākamajām sacensībām. Kad tas beidzas, tad sākas jau nākamais cikls nākamajam rallijam. Pa vidu tam ir treniņi ar gatavošanos nākamajām sacensībām.

Tavs galvenais pienākums ir sagatavot mehāniķiem uzdevumus, lai saregulētu automašīnu ar pareizajiem uzstādījumiem konkrētajam brīdim sacensībās?

Jā. Protams, mašīnai ir daudz mezglu, ko nepieciešams sagatavot. Tāpēc ir, piemēram, attiecīgi datu inženieri, dzinēju inženieri. Man kā sacīkšu inženierim ir vairāk jāapkopo visas problēmas un tās lietas, ar ko strādā pārējie inženieri. Man jāseko līdzi pilnīgi visam, arī viņu ieteikumiem par to, kas mums, iespējams, jāmaina vai jāuzlabo. Jāstrādā ar saviem komandas mehāniķiem, lai veiktu visus nepieciešamos darbus. Ir rezerves daļas, kuras mainām attiecīgos brīžos. Ir plāni, ko mēs darīsim konkrētā servisa apmeklējumā. Mēģinām arī definēt tā saucamo "buildspec" [uzbūves specifikācija – red.] – kā mašīna izskatās un funkcionēs attiecīgajās sacensībās. Šajā ziņā mēs spēlējamies gan ar mašīnas svaru, gan specifiskām lietām atkarībā no laikapstākļiem, gan regulējumiem. Man vairāk jāatbild par komunikāciju ar braucēju, kā viņš to redz, kā viņš jūtas mašīnā. Ja braucējs jūtas labi, tad mums tāpat vienmēr būs plāns ar to, ko mēs turpināsim pamainīt starp ātrumposmiem.

Tu "Hyundai" rūpnīcas komandas rindās arvien strādā ar Somijas pilotu Esapeku Lapi un norvēģu braucēju Andreasu Mikelsenu?

Jā. Pagājušogad man bija pilna sezona tikai ar Esapeku Lapi. Šogad man jāstrādā gan ar Lapi, gan Mikelsenu, tāpēc ka Lapi nebrauc pilnu sezonu.

Arturs Ozoliņš (no kreisās) un "Hyundai Shell Mobis" WRC komandas pilots Andreass Mikelsen...
Arturs Ozoliņš (no kreisās) un "Hyundai Shell Mobis" WRC komandas pilots Andreass Mikelsens.

Kurš izvēlas tevi kā sacīkšu inženieri – tas ir komandas rīkojums vai pats pilots veido savu konkrētās automašīnas komandu?

Tā ir tāda abpusēja vienošanās. Ja pilotam kaut kas nepatiks, viņš noteikti meklēs jaunu inženieri. Tāpat arī no komandas puses – kaut kā viņi mēģinās sarunāt, ieteikt. Ja es jau esmu strādājis ar to pilotu, tad tikai loģiski, ka turpinām strādāt, ja nav nekādu pretenziju vienam vai otram. Kad nāk jauni braucēji, tad arī skatās, kurš inženieris tevi varētu paņemt pie sevis, kādi ir esošie plāni un uzdevumi, kādas vēl ir iespējas. Jāskatās arī, kāda būs tā sasaiste, jo te arī vajadzīga cilvēciska komunikācija.

WRC sezona tagad ir pusē. Pēc septiņiem aizvadītiem posmiem "Hyundai Shell Mobis" vienība ir ražotāju ieskaites līdere, arī komandas pilots, beļģis Tjerī Nevils ir vadībā braucēju ieskaitē. Kā tu vērtē sezonas pirmo pusi, un kas ir svarīgākais atlikušajos sešos sezonas rallijos?

Līdz šim brīdim rezultāti nav bijuši slikti. Varbūt viss nav noritējis gludi, bet nevarētu teikt, ka par rezultātiem būtu jāsūdzas.  Jo mēs šobrīd joprojām esam priekšā abos čempionātos punktu ziņā. Tas ir arī pašmērķis gan komandai, gan braucējiem – mēģināt izcīnīt titulus sezonas beigās. Lielas problēmas nav bijušas punktu ziņā šosezon, bet varbūt nedaudz vietām ir bijis nestabils sniegums. Bet rallijs ir tik dažāds, ka ne vienmēr var izvairīties no neveiksmēm. Arī citām komandām ir bijušas neveiksmes. Turpināsim iet uz to, ka mēģināsim izcīnīt abus titulus šogad.

Esapekam Lapi pašmērķis šogad ir bijusi uzvara, jo viņam bija ilgs pārtraukums, kad viņš nebija izcīnījis uzvaru, daudzas otrās un trešās vietas, bet visu laiku vienas pozīcijas pietrūka. Vismaz Zviedrijā to mēs panācām, tātad pašmērķis šajā sezonā ir sasniegts.

Otrs, ar Mikelsena ekipāžu – viņam bija atgriešanās WRC pēc daudzām sezonām ar daudzām jautājuma zīmēm, vai viņš vēl ir spējīgs braukt tik ātri un vai viņš ir spējīgs būt vajadzīgajā līmenī. Pirmās sacensības Mikelsenam diezgan neveiksmīgas bija, bet tagad Polijā bija diezgan labs rezultāts, varbūt ne līdz galam, bet gaisma tuneļa galā parādījās, – varbūt kaut kas arī sanāks, ka tā atgriešanās būs veiksmīga.

Pašmērķis manai komandai Latvijas rallijā ir ar Lapi būt uz pjedestāla. Nezinu, vai sanāks uz augstākā pakāpiena, bet vienmēr tas mērķis ir. Es domāju, ka viņam pašam vienmēr svarīgāks ir Somijas rallijs, kas uzreiz seko pēc tam. Tā ka viņš varbūt Latvijā būs arī nedaudz piesardzīgāks… varbūt, jo viņš ir tāds braucējs, kuram patīk braukt maksimāli ātri.

Kas noticis 2024. gada WRC sezonā

Arī mēs Latvijā būsim sagaidījuši WRC posmu, kas šonedēļ notiks pirmo reizi. Vai tev personīgi šis rallijs ir sezonas gaidītākais notikums?

Jā, kaut kādā ziņā, jā. Tas ir ļoti interesanti. Jo īpaši, kad esmu nostrādājis pietiekami daudz sezonas šajā sporta veidā un pārzinu to. Man būs interesanti paskatīties, kā tas viss notiks Latvijā, Latvijas ceļos, kuros pats esmu kādreiz braucis. Arī pazīstami cilvēki ir visur apkārt. Tas visu to padara īpašāku.

Kā minēji, arī pats esi braucis rallijos Latvijā. Kā tavu darbu "Hyundai" komandā uz Latvijas WRC posmu ietekmēs tava pieredze Latvijas ceļos, zināšanas par ceļu specifiku?

Ļoti gribu cerēt, ka tā būs kaut kāda neliela priekšrocība. Varbūt tieši sagatavošanās procesā, kad ir nedaudz pazīstama tā ceļu specifika, varbūt varēšu kaut ko vairāk ceļu sagatavošanās darbos meklēt, uz ko koncentrēties vairāk. Mēs jau veicām speciāli sagatavošanās darbus pirmajam ātrumposmam Biķernieku trasē. Es tur tieši personīgi ar visiem braucējiem strādāju, lai viņi būtu gatavi šim ātrumposmam. Tā kā gribētos jau cerēt, ka tas viss vainagosies rezultātos. Bet negribētos arī sacerēties.

Brīdī, kad WRC izziņoja 2024. gada sezonas kalendāru, daļa līdzjutēju bija sašutuši, ka gaidāmi gan Polijas, gan Latvijas ralliji. Skanēja frāzes: "Priekš kam divus vienādus rallijus? Abos ir ātri un plati ceļi." Ko tu redzi no sava skatupunkta, spriežot pēc automašīnu regulējumiem, vai tā patiesi ir – vai šie ralliji ir tik līdzīgi, kā cilvēki domā?

Tie noteikti ir līdzīgi kaut kādā ziņā, bet ir specifiskas nianses, ko es personīgi arī taisos pamainīt starp šiem diviem rallijiem. Es varbūt pat liktu Polijas ralliju tuvāk Somijas rallijam, man liekas, ka Latvijā citādāka tā specifika ir.

Varbūt arī tieši pirmais Latvijas ātrumposms, kas būs daļēji uz asfalta un garāks, kas izceļas, kas ir kaut kas tāds, kas mums kalendārā nav bieži. Arī tā Latvijas rallija specifika – ļoti daudz ātrumposmu neatkārtosies.

Tādas nianses noteikti šajā rallijā būs citādākas. Man personīgi ātrie ralliji patīk – jo vairāk, jo labāk.

Paši čempionāta rīkotāji uzsver, ka prestižākās "Rally1" klases rūpnīcas komandas – "Hyundai Shell Mobis", "Toyota Gazoo Racing", "M-Sport Ford" – un to sagatavotie auto ir līdzvērtīgi. Vienlaikus lietpratēju rindās pastāv uzskats, ka, piemēram, "Toyota" sagatavo uzticamākus spēkratus. Cik patiesībā lielas atšķirības ir starp šo trīs ražotāju sagatavotajām mašīnām?

Visiem ir noteikumi, tā ka visiem mašīnām būtu jābūt līdzīgām. Bet tās nianses, godīgi sakot, salīdzinot ar konkurentiem, ir ļoti dažādas un ļoti daudz. Brīžiem pat esmu pārsteigts par to, cik tuvs tas rezultāts mēdz būt, braucot brīžos pat ar diezgan dažādām mašīnām. Pēc tam, kad mašīna tiek uzbūvēta, kas nu jau bija pirms divarpus gadiem, nevar vairs ļoti daudz ko izmainīt, jo ir sistēma, kas ļauj tikai mainīt lielos mezglus pa vienam. Un tādu ir noteikts skaits gadā. Tāpēc krasas pārmaiņas visu laiku nenotiek, bet visu laiku tiek strādāts pie mazajām niansēm.

"Hyundai Shell Mobis" (no kreisās), "Toyota Gazoo Racing" un "M-SPort Ford&...
"Hyundai Shell Mobis" (no kreisās), "Toyota Gazoo Racing" un "M-SPort Ford" komandu sagatavotie spēkrati 2024. gada sezonai.

"Hyundai" pašā sākumā, kad mašīnu uzbūvēja, es varētu piekrist rallija faniem, ka mums nebija tas labākais starts, jo tas projekts bija sasteigts, tas bija tāds pārmaiņu laiks arī mums vadībā. Nebija līdz galam labi novests projekts. Mēs, protams, esam turpinājuši visas sezonas strādāt pie visām niansēm. Mēs noteikti esam pietuvojušies "Toyota" automašīnai gan ātrumā, gan mašīnas uzticamības ziņā.

Negribu spriest, kura mašīna šobrīd ir labākā. To mēs redzēsim sezonas beigās – tā, kura izcīnīs čempiontitulu, būs labākā.

WRC komandas "Hyundai Shell Mobis" vadītājs Sirils Abitebuls.
WRC komandas "Hyundai Shell Mobis" vadītājs Sirils Abitebuls.

Minēji, ka pat ar atšķirīgiem regulējumiem rezultāti mēdz būt ļoti tuvi. Tas rāda arī to, ka WRC braucēji ir ļoti prasmīgi, un tāpēc ir tikai daži pasaulē, kam uztic šos auto un kas var uzrādīt augstus rezultātus. Tomēr, turpinot par šīm automašīnām, vari lūdzu ieskicēt, cik tehnoloģiski iespaidīgi ir šie hibrīda dzinēja ēras spēkrati, kas šonedēļ būs redzami Latvijas ātrumposmos?

Šī brīža automobilis ir pats ātrākais rallija automobilis, kāds ir bijis visās paaudzēs.

Tā ir pati ātrākā mašīna pat bez palielinātās hibrīda jaudas, bez aerodinamikas, balstiekārtas un visiem pārējiem parametriem. Pats iespaidīgākais ir tieši tas, ka ātrums ir visaugstākais, kāds ir bijis. Protams, tiek daudz strādāts arī pie drošības.

Pats projekts ir ātrākās rallija mašīnas, kādas ir bijušas. Daudziem patika "B grupas" mašīnas, kuras noteikti arī bija ļoti iespaidīgas. Bet šī brīža mašīna noteikti ir gan ātrāka, gan brīžiem iespaidīgāka. Skatītājiem es noteikti vēlētu redzēt šo automašīnu no malas, jo tā tomēr ir klasi augstāka par "Rally2" ieskaites mašīnām – to var redzēt gan rezultātu tabulā, gan pēc braucēju snieguma.

Tas, ko mēs Latvijā esam redzējuši, ir tās "Rally2" mašīnas, tomēr tas pakāpiens noteikti ir manāms. To jebkurš skatītājs var pateikt, ka šīs divas mašīnas nav salīdzināmas.

"Hyundai Shell Mobis" komandas sagatavotā igauņa Ota Tanaka ekipāžas mašīna.
"Hyundai Shell Mobis" komandas sagatavotā igauņa Ota Tanaka ekipāžas mašīna.

Par iespaidīgu žurnālisti un eksperti nodēvēja arī latviešu ekipāžas Mārtiņa Seska/Renāra Franča debiju WRC "Rally1" klases spēkratā. Tiesa, Polijas rallijā Latvijas ekipāžas automašīna vēl nebija aprīkota ar hibrīda dzinēju, tomēr izcīnītā 5. vieta ir vērā ņemams sasniegums pirmajās sacensībās pie šāda auto stūres. Ko servisa parka aizkulisēs runāja par latviešu debiju?

Noteikti gribas uzslavēt viņus par šādu debiju, jo tas nav viegls uzdevums. Viņiem varbūt bija kādas nianses, kas palīdzēja tajā uzdevumā, bet tādas ir bijušas arī ļoti daudziem citiem, kas iepriekš ir mēģinājuši. Tas spilgtākais tajā debijā bija tas, ka viņi tā novadīja to pasākumu līdz galam, un tā bija tikai tāda sagatavošanās Latvijas rallijam.

Protams, Latvijas ceļos ātrums viņiem ir, meistarība ir. Vairāk tā sagatavošanās, apņemšanās un tā izpilde – ja tur viss sanāk, es domāju, ka viņiem Latvijas rallijā varētu būt ļoti labs rezultāts.

Būs ļoti interesanti paskatīties un pasekot līdzi. Jo es domāju, ka visās komandās par to gan runā, gan skatās līdzi. Varu viņiem tikai novēlēt veiksmi.

Seska/Franča ekipāža 2024. gada Polijas WRC posmā.
Seska/Franča ekipāža 2024. gada Polijas WRC posmā.

Šonedēļ Latvijas rallijā tev sanāks atgriezties mājās, kur pirmo reizi tiks uzņemts pasaules čempionāta posms. Latvijas rallija svētkus vēl krāšņākus padarīs pašmāju ekipāžas starts augstākajā līmenī. Un, protams, arī tevis pārstāvētajai "Hyundai" komandai turpinās svarīgas cīņas par čempiontituliem. Par ko turēsi savus īkšķus gaidāmajā nedēļas nogalē?

Es Seskam/Francim varu novēlēt pjedestālu, bet tikai pēc Esapekas Lapi. Es, protams, vairāk sekošu līdzi "Hyundai" un koncentrēšos uz savas komandas pilotiem, lai mums būtu labs rezultāts. Bet es domāju, ka arī latviešiem būs, kam pasekot līdzi un ko paskatīties.

Tad tiekamies servisa parkā. Paldies par sarunu!

Liels paldies!

KONTEKSTS:

Latvija 2024. gadā no 18. līdz 21. jūlijam pirmo reizi rīkos pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu. Sagaidāms, ka Latvijas ātrie ceļi būs izaicinājums dalībniekiem, kuru starpā būs arī 2023. gada Eiropas vicečempionu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis.

Latvija posma rīkošanai ir gatava atvēlēt vismaz līdz 2,45 miljoniem eiro. Papildu finansējumu paredzēts saņemt no rallija rīkošanā iesaistītajām pašvaldībām, kā arī apmeklētāju biļešu un dalībnieku dalības maksas. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ieņēmumus no pasākuma prognozē vismaz 16,8 miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti