Esam vieni no 10 laimīgajiem. Autosportists Sesks gatavojas pasaules rallija posmam Latvijā

Latvijas rallija pilots Mārtiņš Sesks pirms gaidāmā Pasaules rallija čempionāta (WRC) posma Latvijā izcēla, ka viņš un stūrmanis Renārs Francis sevi var uzskatīt par priviliģētiem, jo iespēja startēt rallija elites līmenī ir ļoti šauram ekipāžu lokam.

Ilgi gaidītais autosporta notikums startēs jau 18. jūlijā. Kā intervijā Latvijas Televīzijai (LTV) atzina šī posma galvenais organizators Raimonds Strokšs, viņš kopā ar komandu pieredzi šāda pasākuma rīkošanai krājis 15 gadus. Arī Sesks atzīst, ka tuvojas brīdis, kad jāplūc liela darba apjoma nestie augļi.

Autosportists Sesks gatavojas Pasaules Rallija posmam Latvijā
00:00 / 15:31
Lejuplādēt

"Mēs esam tajā sezonas kulminācijas brīdī. Mums beidzot ir WRC posms Latvijā. Uz to tiešām gan es, gan Raimonds Strokšs esam gājuši ilgi. Šis ir tas kulminācijas brīdis," sacīja autosportists.

Seskam pēdējais pusotrs mēnesis bijis ļoti aizņemts – Latvijas WRC posms būs jau ceturtais rallijs sešu nedēļu laikā. Pilots neslēpj, ka brīžiem pietrūkst laika atjaunošanās procesam.

"Visu laiku esam šajā skrējienā, bet tā ir daļa no profesionālās ikdienas. Tas grafiks vienkārši tāds ir. Mums jāmēģina izdzīvot un peldēt šajā straumē. Pagaidām nevaru sūdzēties," turpināja pilots.

Sesks šosezon pie stūres sēdies gan "Rally 1", gan "Rally 2" spēkratiem. Viņš norāda, ka atšķirība starp šo klašu automašīnām ir būtiska.

"Pirmkārt, protams, atšķirība ir jaudā. Arī aerodinamikā un mašīnas uzbūvē. Ja "Rally 2" mašīna ir būvēta uz parastas automašīnas šasijas, tad "Rally 1" mašīna ir būvēta kā unikāls eksemplārs. Arī šī lielā zirgspēku atšķirība. "Rally 2" mašīnai ir aptuveni 300 zirgspēki, bet "Rally 1" jauda mēdz būt līdz pat 550 zirgspēkiem. Ja šīs abas mašīnas saliekam blakus, tad var redzēt arī milzīgu aerodinamikas atšķirību," sacīja braucējs.

Viņš arī neslēpj, ka pārsēšanās no vienas klases spēkrata otrā ir sarežģīts process. Galu galā mainās ne tikai Seska jau uzskaitītie automašīnas parametri, bet arī tās marka. Viņaprāt, šāda pārslēgšanās starp sacensību līmeņiem nozīmē divreiz lielāku darba apjomu nekā ekipāžai, kura startē tikai vienā klasē.

Šobrīd pasaules rallija elitē ir trīs komandas – "Ford", "Hyundai" un "Toyota". Katrā no šīm komandām WRC posmu elites līmenī startē pa trīs ekipāžām. Tas nozīmē, ka 24 gadus vecais Sesks divos šīs sezonas posmos būs daļa no pavisam šaura un elitāra pilotu pulka. Par to viņš pateicas savai komandai, rallija promotieriem un, protams, arī Raimondam Strokšam.

"Esam vieni no 10 laimīgajiem, kuri to izbauda," sacīja pilots.

Sesks arī piekrita, ka gaidāmajā starpsezonā būs jāiegulda liels darba apjoms fiziskās sagatavotības treniņos, ja iespēja startēt WRC posmos parādīsies arī nākamajā sezonā. Tas tāpēc, ka "Rally 1" mašīnas piedāvātās iespējas no pilota prasa krietni augstākas fiziskās spējas: "Neteiksim, ka esam negatavi vai vājāki, bet ir citas slodzes, kuras prasa lielāku sagatavošanos."

Savu WRC debiju Sesks piedzīvoja jūnija beigās, startējot Polijas posmā. Viņš neslēpj, ka zināma veida satraukums nekur nav pazudis arī pirms gaidāmā posma Latvijā.

"Es domāju, ka tāds patīkams satraukums ir joprojām. Mūsu ideoloģija ir tāda, ka mums ir dotas šīs divas iespējas, kuras jāizmanto. To mēs arī darīsim, bet mēs saprotam, ka mums šis viss ir jāizbauda. Mums var nebūt trešās iespējas startēt WRC elitē. Izbaudām katru sekundi. Līdz ar to tas satraukums ir mazliet citādāks," norādīja autosportists.

No komandas spiediena uzrādīt augstas raudzes rezultātu īsti neesot, jo ātruma spējas Seska/Franča ekipāža esot parādījusi jau Polijas posmā. Latvijā uzdevums esot cits – tikt galā ar spiedienu, kas nāk komplektā ar startēšanu mājās.

Polijas posmā Sesks un Francis rallija pasauli pārsteidza ar lielisku rezultātu otrajā ātrumposmā. Pēc tā tad arī sekoja nu jau slavenā intervija, kurā Sesks žurnālistei pēc rezultātu uzzināšanas atbild ar pretjautājumu: "Kāpēc tik ātri?"

Sesks arī šobrīd, kad minētais ātrumposms atrodas jau divu nedēļu senā pagātnē norāda, ka braucis sev ierastajā ātrumā.

"Mēs ar Renāru norunājām – ja kāds no mums sāk kļūdīties, tad viens otru mēģinām ievirzīt atpakaļ sliedēs. Līdz ar to mēs, manuprāt, ļoti fokusējāmies viens uz otru. Ne mirkli nedomājām par rezultātu. Būtu apmierināti, ja arī nobrauktu pēdējā vietā "Rally 1" klasē. Tas, ka uz mums nebija spiediena, ļāva ļoti brīvi braukt. Tāpēc arī šīs emocijas finišā bija dabiskas," uz minēto ātrumposmu atskatījās pilots.

Polijas posmā ievērojamas problēmas radīja skatītāju uzvedība, kas neatbilda organizatoru norādēm un prasībām. Tā rezultātā tika pārtraukti ātrumposmi. Sesks aicina Latvijas rallija fanus demonstrēt labo piemēru.

"Lūdzu, sekojam līdzi tiesnešu norādēm. Izlasām, kas ir rakstīts uz biļetēm. Kur drīkstam skatīties, kur nedrīkstam. Cik tuvu vai tālu drīkstam stāvēt.

Skatāmies uz zīmēm un nevienā brīdī neveidojam kaut kādas pārgalvīgas darbības, jo tajā brīdī ātrumposms tiks atcelts. No tā ieguvēji nebūs nedz braucēji, nedz skatītāji," pie skatītājiem vērsās Sesks.

Sarunas nobeigumā pilots arī atzina, ka, viņaprāt, šis WRC posms palīdzēs atdzīvināt Latvijas auditorijas interesi par ralliju. 

"Tam vajadzētu būt papildu grūdienam Latvijas sportā. Bet, pirmkārt, tas ir novērtējums smagajam organizatoru darbam. Mūsu organizatoriskais līmenis ir augsts, tāpēc esam atalgoti ar šo posmu. Tāpat kā mums, arī Raimonda [Strokša] komandai šī ir pirmā iespēja. Kas notiks nākotnē – tas būs atkarīgs jau no viņu pašu paveiktā," sacīja autosportists.

KONTEKSTS:

Latvija 2024. gadā no 18. līdz 21. jūlijam pirmo reizi rīkos pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu. Sagaidāms, ka Latvijas ātrie ceļi būs izaicinājums dalībniekiem, kuru starpā būs arī 2023. gada Eiropas vicečempionu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti