Lietpratēji: Sesks/Francis pasaules rallija čempionāta posmā mājās var sasniegt spilgtu rezultātu

Pirmā sacensību pieredze ar jaudīgo hibrīda dzinēju un spiediens no starta savos mājas ātrumposmos – tie, pēc rallija lietpratēju domām, būs lielākie izaicinājumi Mārtiņa Seska/Renāra Franča ekipāžai pasaules rallija čempionāta (WRC) posmā Latvijā. Tomēr portāla LSM.lv uzrunātie eksperti bija vienisprātis – braukšana labi zināmajos mājas ceļos būs neatsverama priekšrocība, kas finišā varētu nest arī augstus panākumus.

Pēc latviešu ekipāžas 5. izcīnītās vietas iepriekšējā posmā Polijā autorallija lietpratēju vidū valdīja vienprātība – Seskam/Francim padevās viena no pēdējā laika spožākajām debijām WRC prestižākajā līmenī. Vienlaikus daudzi pēc iespaidīgās debijas jautāja – ko no ekipāžas var sagaidīt sacensībās savās mājās? 

Veiksmīgai hibrīda dzinēja izmantošanai jāizpilda mājasdarbi

Ir divas lietas, uz ko eksperti vērš uzmanību, pirms latviešu starta Latvijas WRC posmā ar "Ford Puma Rally1" spēkratu. Viena no šīm lietām ir hibrīda tehnoloģijas klātesamība ekipāžas auto, kas pretēji Polijas rallijam Latvijā būs jāizmanto prātīgi un pareizajos brīžos, lai spētu attīstīt maksimālo jaudu

Arī pats Sesks pēc testu aizvadīšanas ar "Ford Puma" hibrīda versiju atzina, ka šī tehnoloģija viņam vēl ir jauna un jāmācās izmantot: "Pēc vienas testu dienas man joprojām ir daudz atklājumu, ko iesākt ar hibrīda dzinēja papildu ātrumu un jaudu."

Arī rallija komentētājs un autosportists Krišjānis Caune sarunā ar portālu LSM.lv norādīja, ka latviešu ekipāžai Latvijas rallijā lielāko izaicinājumu braukšanas ziņās sagādās hibrīda tehnoloģijas izmantošana. Tomēr Caune ir pārliecināts, ka ekipāža būs izdarījusi vajadzīgos mājasdarbus. 

"Tas jaunums un izaicinājums, protams, būs "Rally1" kategorija pašam Mārtiņam. Un, lai arī viņš ir apradis, nobraucis, ja nemaldos, 600–700 kilometrus gan treniņu, gan sporta režīmā, tad papildus tagad nāks klāt hibrīda dzinēja lietošana. Principā tās zonas, kur drīkst lietot hibrīda tehnoloģiju, braucējiem būs zināmas. Domāju, ka viss, kas būtu jāizdara, ir jāveic atzīmes stenogrammā, kad tā jāpielieto," pauda Caune. 

Rallijs mājās – priekšrocība vai papildu spiediens?

Otra lieta, ar kuru, pēc lietpratēju domām, Seskam/Francim būs jātiek galā, lai finišā uzrādītu labu rezultātu, – spiediens, ko piedāvā starts mājas trasē. 

Pirmdien, atklājot rallija nedēļu, Sesks preses konferencē neslēpa, ka sacensības mājās ir lielāka atbildība uz pleciem: "Protams, ka ir savas mājas sienas, kas savā ziņā palīdz, kas vienlaikus uzliek arī pienākumu, nedaudz vairāk stresiņu kaut kādos mirkļos. Jebkurā variantā atvest pasaules rallija čempionātu uz mājām (..) – tas brīdis ir jāizbauda."

Vienlaikus Sesks intervijā Latvijas Radio atzina, ka no "M-Sport Ford" komandas puses īsti neesot spiediena uzrādīt augstas raudzes rezultātu, jo ātruma spējas ekipāža esot parādījusi jau Polijas posmā. Latvijā uzdevums esot cits – tikt galā ar spiedienu, kas nāk komplektā ar startēšanu savu tuvinieku un līdzjutēju priekšā.

Līdzīgi uzskata arī autosporta medija "Dirtfish" apskatnieki, norādot, ka spiediens no latviešu līdzjutējiem un autosporta atbalstītājiem visā pasaulē, iespējams, ir lielākā jautājuma zīmes pirms ekipāžas starta. 

Tomēr sacīkstes mājas ātrumposmos Seskam/Francim nenoliedzami ir arī liela priekšrocība, lai sevi vēl spilgtāk atrādītu uz augstākās rallija skatuves un izcīnītu augstus panākumus, uzskata eksperti. 

Ekipāža labi pazīstama ar Latvijas ātrumposmiem, it īpaši Kurzemes ceļu līkločiem, jo Sesks un Francis ir liepājnieki. 

Autosportists Caune, kurš 2019. gada sezonā bija Seska stūrmanis, ir pārliecināts, ka braukšana mājās ekipāžai būs milzīga priekšrocība.

"Mārtiņu un Renāru es nolieku tajā plauktiņā – "ja zvaigznes sastājas". Ja zvaigznes sastājas, tad es teiktu, ka viņiem pirmais trijnieks ir reāls. Pamatošu, kāpēc. Pirmkārt, ceļus Mārtiņš no visiem "Rally1" pilotiem zina nenoliedzami vislabāk, ar izteiktu pārākumu. Pretarguments varētu būt – kā tu vari mācīties 300 kilometrus no galvas? Ja saliekam, piemēram, šo vizuālo atmiņu ar to, ko tu esi vairākas reizes izbraucis dažādākajās konfigurācijās, kopā ar perfektu sadarbību ar stūrmani un labu stenogrammu, tad es teiktu, ka tā ir priekšrocība pār citiem sportistiem," sacīja Caune. 

Arī konkurenti nenoliedz – augstvērtīgs finišs ir ticams

Arī cilvēki no konkurējošajām "Rally1" klases komandām uzskata, ka Seskam/Francim Latvijā var padoties patiesi iespaidīgs rezultāts. 

Piemēram, "Hyundai Shell Mobis" vienības pilots, 2019. gada pasaules čempions no Igaunijas Ots Tanaks intervijā izdevumam "Sporta Avīze" par Sesku norādīja: "Ticu, ka viņam ir iespējams sasniegt augstvērtīgu rezultātu."

Savukārt "Hyundai Shell Mobis" komandas pilota Esapekas Lapi sacīkšu inženieris Arturs Ozoliņš sarunā ar portālu LSM.lv sacīja: "Protams, Latvijas ceļos ātrums viņiem ir, meistarība ir. Vairāk tā sagatavošanās, apņemšanās un tā izpilde – ja tur viss sanāk, es domāju, ka viņiem Latvijas rallijā varētu būt ļoti labs rezultāts. Būs ļoti interesanti paskatīties un pasekot līdzi. Jo es domāju, ka visās komandās par to gan runā, gan skatās līdzi. Varu viņiem tikai novēlēt veiksmi."

To, kā iesāksies Seska/Franča starts Latvijas WRC posmā, varēs redzēt jau ceturtdien, 18. jūlijā, kad vakarpusē Rīgā, Biķernieku trasē tiks dots starts pirmajam ātrumposmam. Galvenās cīņas Latvijas rallijā gan risināsies no piektdienas līdz svētdienai, kad braucēji mērosies spēkiem vēl 19 ātrumposmos nepilnu 290 kilometru garumā. 

KONTEKSTS:

Latvija 2024. gadā no 18. līdz 21. jūlijam pirmo reizi rīkos pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu. Sagaidāms, ka Latvijas ātrie ceļi būs izaicinājums dalībniekiem, kuru starpā būs arī 2023. gada Eiropas vicečempionu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti