Sesks piesardzīgs Latvijas rallija treniņbraucienos; pasaules čempionāta līderis gandrīz avarē

Pasaules rallija čempionāta (WRC) Latvijas posms oficiāli startējis ar treniņbraucieniem, kurus Latvijas vadošā ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis ("M-Sport Ford") aizvadījusi piesardzīgi, savukārt bīstamu mirkli piedzīvoja pašreizējais sezonas līderis, beļģis Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis"), kurš nobrauca no ceļa. 

WRC posma treniņbraucieni ir pēdējā iespēja komandām un ekipāžām atrast pareizākos auto regulējumus konkrētajam rallijam. Latvijas treniņbraucienos braucējiem bija vairākas iespējas izbraukt 3,58 kilometrus garo ātrumposmu "Cimdenieki" Liepājas pievārtē. Lielākā daļa braucēju trasē izvēlējās doties divreiz.

Latvijas WRC posma treniņbraucieni

Seskam/Francim divos braucienos izdevās uzrādīt ātrākos laikus no "M-Sport Ford" vienības braucējiem un astoto ātrāko laiku kopumā.

Taču trešajā braucienā latviešiem padevās ceturtais ātrākais laiks – minūte un 34,2 sekundes. Sesks čempionāta rīkotājiem norādīja, ka braucis piesardzīgi, jo "nepieciešams laiks, lai aprastu ar hibrīda dzinēja izmantošanu".

Mārtiņa Seska komentārs pēc treniņbraucieniem

Treniņbraucienos ātrākais bija igaunis Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis"), kurš trīsarpus kilometrus garo pārbaudījumu mēroja minūtē un 33,6 sekundēs. Jāatzīmē, ka Tanaks, kurš Latvijā sacenties arī iepriekš un ir iekrājis lielu pieredzi ātrās trasēs savās mājās Igaunijā, ir viens no favorītiem uz uzvaru šajā nedēļas nogalē.

Savukārt Tanaka komandas biedrs, pašreizējais čempionāta līderis Nevils treniņu ātrumposmā uzstādīja otru ātrāko laiku, igaunim zaudējot vien 0,3 sekundes. 

Pirmajā braucienā Nevils gan apjuka, jo, kā viņš apgalvoja, uz ceļa vienā no līkumiem nebija mietu, kas atzīmēti stenogrammā, lai negrieztu konkrētā pagrieziena iekšmalu. Līdz ar to beļģis ar pārāk lielu ienākošo ātrumu noslīdēja no ceļa nākamajā līkumā, par mata tiesu izvairoties no ieskriešanas kokos. 

Čempionāta līdera bīstamais moments

Beļģim kā sezonas līderim šis rallijs būs jāsāk pirmajam trasē, kas ir smags uzdevums, jo trasi klās slidenā grants virskārta, kas būtu jātīra. Ar katru nākamo auto trasē ātrumposmam būs labāka saķere. Tāpēc sacensību ievadā Seskam/Francim, kuri trasē dosies pēdējie no 10 ātrākās "Rally1" klases, ir laba starta pozīcija.

TOP10 ātrākie rezultāti treniņu ātrumposmā

Latvijas WRC posms īpašā atklāšanas ceremonijā Rātslaukumā Rīgā tiks atklāts ceturtdienas vakarā, savukārt pulksten 20.05 tiks dots starts pirmajam ātrumposmam Biķernieku trasē. Sacensības turpināsies no piektdienas līdz svētdienai, kad Tukuma, Talsu, Kuldīgas un Dienvidkurzemes ceļos, kā arī Liepājā braucēji mērosies spēkiem atlikušajos 19 ātrumposmos teju 290 kilometru garumā.

KONTEKSTS:

Latvijā no 18. līdz 21. jūlijam pirmo reizi rīko pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu. Sacensības vīsies no Biķernieku trases Rīgā līdz Liepājai cauri Tukuma, Talsu, Kuldīgas un Dienvidkurzemes novadu ceļiem. Sagaidāms, ka Latvijas ātrie ceļi būs izaicinājums dalībniekiem. Uz starta kopumā dažādās klasēs izies 40 ekipāžas, tostarp trīs latviešu braucēji. 

Latviešu līdzjutēju uzmanība būs pievērsta vadošajai latviešu ekipāžai Mārtiņam Seskam/Renāram Francim, kurai šis būs otrais starts augstākajā līmenī. Tiesa, pretēji iepriekšējam rallijam Polijā ekipāžas rīcībā šoreiz būs "M-Sport Ford" komandas sagatavota "Ford Puma Rally1" automašīna ar hibrīda dzinēju, ļaujot attīstīt maksimālo jaudu

Latvijas WRC posma sarīkošana izmaksājusi vairāk nekā 4,3 miljonus eiro, valsts piešķīrusi mazāku finansējuma daļu, nekā piesaistījuši rīkotāji. Papildu finansējumu rīkotāji saņēmuši no rallija rīkošanā iesaistītajām pašvaldībām, kā arī apmeklētāju biļešu un dalībnieku dalības maksas. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ieņēmumus no pasākuma prognozē vismaz 16,8 miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti