Sesks pēc sīvām cīņām ieņem 3. vietu pasaules čempionāta Latvijas rallijā; finišs solās būt spraigs

Pasaules rallija čempionāta (WRC) Latvijas posmā pēc sīvām cīņām piepildītās sestdienas latviešu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis ("M-Sport Ford") tomēr zaudējusi pozīciju un atkritusi uz trešo vietu. Sacensības noslēgsies svētdien, un solās, ka pēdējie rallija kilometri būs ne mazāk spraigi, jo mājiniekus līdz otrajai vietai šķir vien 4,7 sekundes. 

Divkārtējais čempions Rovanpera Latvijā jūtas kā mājās

Latvijas WRC posms sākās jau ceturtdienas vakarā ar pirmo ātrumposmu Biķernieku trasē, Rīgā. Savukārt piektdien rallijs turpinājās ar septiņiem ātrumposmiem, kur ar spēcīgu sniegumu izcēlās Sesks/Francis, uzvarot divos ātrumposmos un dienas beigās ieņemot 2. vietu. 

Sestdien braucēji sacentās astoņos ātrumposmos gandrīz 104 kilometra garumā. Jau atkal iezīmējās tas, ka vēlāk trasē braucošie sportisti varēja baudīt lielāku saķeri ar ceļu. Latviešu ekipāžai, kas startēja devītie, bija parocīga pozīcija. 

Dienas ievadā bija jūtams, ka pēdējo divu sezonu čempions, soms Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing"), Latvijas ceļos jūtas kā mājās. Rovanpera savu karjeru sāka tieši Latvijā, un arī, dodoties trasē kā desmitais pilots, viņš sestdienu varēja izmantot, lai palielinātu savu piektdien iekrāto pārsvaru. 

Un tieši to 23 gadus vecais somu talants arī darīja – ar ātrāko laiku pirmajos divos sestdienas "dopos" Rovanpera savu pārsvaru pār Sesku bija palielinājis jau līdz teju pusminūtei. Tikmēr Seskam bija pietuvojies astoņkārtējais pasaules čempions Sebastjens Ožjē ("Toyota Gazoo Racing") – tobrīd abus šķīra 3,5 sekundes. 

Sestdienas trešajā ātrumposmā ļoti ātrs bija igaunis Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis"), kurš uzsāka kārtīgu pakaļdzīšanos sacīkšu līderiem. Igaunis dienu sāka sestajā pozīcijā, bet pēc trīs "dopiem" pamanījās pakāpties jau uz ceturto vietu. 

Seskam dienas trešais pārbaudījums nebija tas veiksmīgākais, latvietis zaudēja otro pozīciju, atkrītot uz trešo vietu. Tomēr Sesku/Franci tobrīd no Ožjē šķīra nieka 0,2 sekundes. 

Tālāk braucējus gaidīja Latvijas rallija klasika – Vecpils ātrumposms, kur 13 kilometru garumā bija jāmēro Latvijas autosportam un līdzjutējiem labi zināmas sekcijas.

Tostarp ekipāžas traucās garām Vecpils baznīcai, pie kuras ir viens no zināmākajiem autorallija skatu punktiem – tā dēvētais Ķiršu dārzs. Skatītājiem bija iespēja vērot ātru un viltīgu pagriezienu pie Vecpils baznīcas, kam seko vēl viltīgāks tramplīns pāri ceļam. Portāls LSM.lv novēroja, ka uz vietas pirmajā Vecpils ātrumposmā bija vairāki tūkstoši skatītāju. Lai arī lielais skatītāju skaits apgrūtināja darbu drošības tiesnešiem, ātrumposms noritēja bez aizķeršanās. 

Latvijas WRC posma preses sekretārs Jānis Unbedahts LSM.lv sacīja, ka Vecpils ātrumposmā bija iespaidīga atmosfēra. "Tieši tāda, kāda pienākas pasaules čempionāta posmam," viņš piebilda.

Sesks: Dienas pirmā puse nevedās tā, kā cerēts

Vecpils pirmajā izbraucienā atkal ātrāko laiku uzrādīja Rovanpera. Sesks bija 0,4 sekundes lēnāks par Ožjē, līdz ar to kopvērtējumā – trešajā vietā 0,6 sekundes aiz francūža.

Pēc Vecpils ātrumposma dienas pirmais cēliens bija noslēdzies, braucēji devās uz servisa zonu.

Sesks portālam LSM.lv norādīja, ka dienas pirmais aplis nevedās tā, kā cerēts. Tomēr kopumā autosportists savu sniegumu vērtēja kā stabilu.

"Likās, ka ātrumposmi ir vienkāršāki, kas mums īstenībā nespēlēja par labu. Nedaudz pie šī ātruma vēl ir jāpierod. Ar "Rally1" mašīnu viss notiek daudz ātrāk. Bet nevaram sūdzēties – esam stabili," atzīmēja Sesks.

Sesks/Francis nokļūst saspringtā situācijā rezultātu tabulā

Sestdienas piektajā ātrumposmā Seskam/Francim padevās trešais labākais rezultāts, tomēr brauciens bija par 0,2 sekundēm lēnāks nekā Ožjē. Rovanpera atkal palika nepārspēts. Savukārt igaunis Tanaks tobrīd no Seska atpalika vairs tikai 10,4 sekundes.

Pēcāk sportisti vēlreiz atgriezās Vecpilī, kur dienas vienīgajā divreiz notikušajā ātrumposmā varēja baudīt labu saķeri ar ceļu. 

Otrais piegājiens Vecpilī gan uz brīdi tika pārtraukts, jo Tanaka mašīna sapinās reklāmas plakātā, kas zaudēja formu, to aizskarot velsieša Elfina Evansa auto ("Toyota Gazoo Racing").

Visiem tobrīd trasē bijušajiem braucējiem – Tanakam, japānim Takamoto Katsutam ("Toyota Gazoo Racing"), francūzim Adrienam Formo ("M-Sport Ford") – ieskaitīja nominālo rezultātu, kas balstīts uz tiesnešu vērtējumu. Visi trīs nominālos rezultātus saņēmušie konkurenti ierindojas augstāk par Sesku, kuram pēc ātrumposma atsākšanas padevās sestais ātrākais laiks. 

Tas nozīmēja, ka pirms pēdējiem diviem dienas "dopiem" Sesks bija saspringtā pozīcijā – līdz Ožjē otrajā vietā viņu šķīra 3,2 sekundes, bet Tanaks nu jau bija vairs tikai 6,8 sekundes aiz muguras. Tikmēr rallija līderis Rovanpera jau bija izveidojis komfortablu pārsvaru – 41,3 sekundes. 

Īsais Liepājas pilsētas ātrumposms izrādās viltīgs

Dienas noslēgumā braucējus gaidīja divi salīdzinoši īsi pārbaudījumi. Vispirms Dinsdurbē bija jāmēro 6,64 kilometru garš ātrumposms. Tajā ātrākais bija Ožjē, taču septiņas ekipāžas finišēja divu sekunžu robežās. Sesks vēl par pusotru sekundi attālinājās no Ožjē, bet Tanaks spēja latvietim pietuvoties vēl par pussekundi. 

Sestdienas beigās Latvijas WRC posms veda uz Liepāju, kur risinājās 2,56 kilometrus garš pilsētas ātrumposms. Liepājniekiem Seskam/Francim bija iespēja atrādīties savās mājas ielās.

Tomēr spilgtāk atmiņā, iespējams, paliks Tanaka kļūda – pēc lēciena tramplīnā viņš nokavēja bremzēšanu un nepaspēja laikus iebraukt līkumā, atduroties pret siena ķīpu. Tanaks finišā bija smaidīgs, tomēr tika zaudētas vērtīgas sekundes. Vēl gan nav skaidrs kādas sekas bez vizuāliem bojājumiem piedzīvojis Tanaka "Hyundai i20N" automobilis. 

Kļūda igaunim maksāja vairāk nekā 15 sekundes, līdz ar to Sesks/Francis tomēr būs vairāk distancējušies no Tanaka pēdējās rallija dienas startā.

Sesks pēc finiša čempionāta rīkotājiem norādīja, ka sestdien aizvadījis piesardzīgu braucienu. Liepājnieks arī pateicās atbalstītājiem: "Ir diezgan grūti braukt, kad cauri durvīm dzirdi ovācijas. Tas ir lieliski!"

Tikmēr Rovanpera, kurš sestdien pārkāpa 200 ātrumposma uzvaru slieksni, pēdējā dienas "dopā" atkal bija ātrākais, svinot ātrāko laiku jau 203. reizi karjerā. 

Līdz ar to pirms noslēdzošās Latvijas WRC posma dienas rallija līderis ir Rovanpera, 42,5 sekundes viņam zaudē Ožjē, bet trešie ir mājinieki Sesks/Francis (+47,2 sekundes). Savukārt latviešiem seko Tanaks, kurš atpaliek par 20,8 sekundēm.  

Latvijas WRC posma kopvērtējums pirms pēdējās dienas.
Latvijas WRC posma kopvērtējums pirms pēdējās dienas.

Sacīkstes noslēgsies svētdien ar pēdējiem četriem pārbaudījumiem nedaudz vairāk kā 64 km garā distancē. Rallija finišs solās būt spraigs, jo šosezon ieviestās izmaiņas čempionāta punktu skaitīšanas sistēmā paredz, ka svētdien norisinās atsevišķa cīņa, kur septiņi labākie rallisti šajā dienā saņem punktus. 

KONTEKSTS:

Latvijā no 18. līdz 21. jūlijam pirmo reizi rīko pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu. Sacensības vīsies no Biķernieku trases Rīgā līdz Liepājai cauri Tukuma, Talsu, Kuldīgas un Dienvidkurzemes novadu ceļiem. Sagaidāms, ka Latvijas ātrie ceļi būs izaicinājums dalībniekiem. Uz starta kopumā dažādās klasēs izies 40 ekipāžas, tostarp trīs latviešu braucēji. 

Latviešu līdzjutēju uzmanība būs pievērsta vadošajai latviešu ekipāžai Mārtiņam Seskam/Renāram Francim, kurai šis būs otrais starts augstākajā līmenī. Tiesa, pretēji iepriekšējam rallijam Polijā ekipāžas rīcībā šoreiz būs "M-Sport Ford" komandas sagatavota "Ford Puma Rally1" automašīna ar hibrīda dzinēju, ļaujot attīstīt maksimālo jaudu

Latvijas WRC posma sarīkošana izmaksājusi vairāk nekā 4,3 miljonus eiro, valsts piešķīrusi mazāku finansējuma daļu, nekā piesaistījuši rīkotāji. Papildu finansējumu rīkotāji saņēmuši no rallija rīkošanā iesaistītajām pašvaldībām, kā arī apmeklētāju biļešu un dalībnieku dalības maksas. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra ieņēmumus no pasākuma prognozē vismaz 16,8 miljonu eiro apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti