Sesks Čīles rallijā otro dienu aizvada piesardzīgi; bieza migla vieš korekcijas līderu trijniekā

Čīlē aizvadīta pasaules rallija čempionāta (WRC) posma otrā diena, kurā latviešu ekipāža Mārtiņš Sesks/Renārs Francis pēc izstāšanās pirmajā dienā brauca piesardzīgi. Tikmēr par sacīkšu līderi kļuvis pēdējo divu gadu pasaules čempions, soms Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing"), kurš vadībā izvirzījās brīdī, kad vairākiem braucējiem redzamību traucēja bieza migla. Čīles rallijs ar pēdējiem 4 ātrumposmiem noslēgsies svētdien.

Latviešiem piesardzīga diena, bet ne bez izaicinājumiem

Latvijas ekipāža, kas startē ar "M-Sport Ford" vienības sagatavoto "Ford Puma Rally1" spēkratu bez hibrīda iekārtas, rallija pirmajā dienā izstājās divu pārsistu riepu dēļ. Par neveiktajiem ātrumposmiem ekipāžai piešķīra kopumā 30 minūšu sodu, kas lika dienu noslēgt 38. kopvērtējuma pozīcijā.

Līdz ar to Sesks/Francis šajā rallijā nepretendēs uz augstākajām pozīcijām.

Latvieši kopā ar pārējiem sportistiem sacensības atsāka sestdien, kas bija rallija garākais etaps – braucēji sešos ātrumposmos mēroja gandrīz 140 kilometru. 

Sestdiena Seskam/Francim izvērtās par pamatīgu izaicinājumu – bija ne tikai jāturpina aprast ar Čīles ceļu sepcifiku, bet arī bija jādodas pirmajiem trasē un jāattīra ceļš pārējiem.

Pirmie startējošie auto attīra ātrumposmu no slidenās grants virskārtas, ar katru nākamo ekipāžu trasē saķere kļūst labāka. Trases tīrītāja loma ar auto, kas hibrīda iekārtas neesamības dēļ ir mazāk jaudīgs par konkurentu spēkratiem, bija sarežģīts uzdevums, WRC rīkotājiem norādīja Sesks.

Dienas pirmajā ātrumposmā Sesks uzrādīja 11. labāko rezultātu. Nākamajos divos ātrumposmos Sesks finišēja ar devīto ātrāko laiku, taču tas nepalīdzēja uzlabot vietu kopvērtējumā. 

Sestdienas otrā cēliena ātrumposmos vietām bija liela migla, kas pamatīgi apgrūtināja redzamību un lika ekipāžām krietni samazināt ātrumu.

Seskam sestdienas noslēdzošajos trīs "dopos" padevās attiecīgi desmitais, septītais un astotais labākais rezultāts.

Migla vieš korekcijas līderu trijniekā

Tikmēr sacensību rezultātu augšgalā visas dienas garumā noritēja spraigas cīņas par pirmo trijnieku. 

Lai arī sākotnēji piektdienas izskaņā rallija līderis bija igaunis Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis"), kurš par nieka 0,4 sekundēm apsteidza velsieti Elfinu Evansu ("Toyota Gazoo Racing"), tiesneši koriģēja vienu no Evansa ātrumposmu laikiem, kā rezultātā abi braucēji tabulā samainījās vietām. Sestdienu Evanss sāka kā rallija līderis ar 3 sekunžu pārsvaru. Tālu neatpalika arī Rovanpera.

Sestdienas pirmajā ātrumposmā ātrākais bija Evanss, tikmēr Rovanpera sāka pietuvoties otrajā pozīcijā esošajam Tanakam. Nākamajā pārbaudījumā nenoķerams bija Rovanpera, kurš jau pakāpās par pozīciju augstāk.

Tanaka misēklis

Savukārt pieredzējušais francūzis Sebastjens Ožjē ("Toyota Gazoo Racing"), kurš piektdien pieļāva līdzīgu kļūdu kā Sesks, pārsitot riepu, centās atgūt zaudēto, taču nesekmīgi – otrajā ātrumposmā uzbraucot lielam akmenim, tika bojāta stūres iekārta, francūzis no tālākās cīņas sestdien izstājās.

Ožjē cenšas atbrīvot auto

Trešajā ātrumposmā Evanss nepalika atbildi parādā un uzrādīja pārliecinoši ātrāko laiku, kas dienas viducī kopvērtējumā ļāva baudīt 11,3 sekunžu pārsvaru pār Rovanperu, vēl 6,1 sekundi zaudēja Tanaks.

Ceturtais "dops" atkal veiksmīgāks bija Evansam, kur pārsvars bija pieaudzis līdz 13,6 sekundēm. 

Savukārt tuvāk dienas izskaņai jau pieminētā migla dažviet trasē viesa korekcijas līderu trijniekā. 

Migla apgrūtina braukšanu

Priekšpēdējā pārbaudījumā Evanss sliktās redzamības dēļ zaudēja līderpozīciju, viņš čempionāta rīkotājiem norādīja: "Nevarēju redzēt tālāk par motora pārsegu." Rovanpera kļuva par jauno sacensību līderi, tobrīd apsteidzot Evansu par 5,5 sekundēm, Tanaku – par 20,8 sekundēm. 

Migla sportistus apgrūtināja arī sestdienas pēdējā, 28,31 kilometra garajā ātrumposmā. Tas visātrāk padevās francūzim Adrienam Formo ("M-Sport Ford"), pavisam tuvu sekoja arī Rovanpera, taču pārējie sportisti abiem zaudēja jau vairāk nekā 8 sekundes. 

Tādējādi pēc Čīles WRC posma otrās dienas līderpozīciju pārņēmis Rovanpera, kuram Evanss zaudē 15,1 sekundi, bet Tanaks – 33,6 sekundes. 

Sesks/Francis zaudē līderim vairāk nekā 37 minūtes.

Čīles WRC posma kopvērtējums pēc otrās dienas

Tikmēr pašreizējais sezonas līderis, beļģis Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis") no 6. pozīcijas piektdienas izskaņā pakāpies jau uz 4. vietu sestdienas finišā. Abus "Hyundai" komandas pilotus – Tanaku un Nevilu – tagad šķir vien 10,1 sekunde. Nevilam arvien svarīgs ir katrs punkts cīņā par ilgi kāroto titulu, tāpēc svētdien varētu arī būt gaidāmi kādas "Hyundai Shell Mobis" norādes Tanakam par labu ilggadējā komandas pilota mērķim.

Čīles rallijs noslēgsies svētdien ar pēdējiem četriem "dopiem" 54,8 kilometru garumā. Pirmā ātrumposma sākums – pulksten 14.23 pēc Latvijas laika.

KONTEKSTS:

Rallija pilots Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis ir pirmā Latvijas ekipāža, kas startējuši pasaules rallija čempionāta (WRC) prestižākajā klasē ar spēcīgāko tehniku.

Čīles rallijs ir Seska/Franča trešais WRC pārbaudījums. Jūnija izskaņā spilgtā WRC debijā Polijas rallijā ekipāža pārsteidza ar izcīnīto augsto 5. vietu ar automašīnu, kas pretēji konkurentiem nebija aprīkota ar hibrīda iekārt, un līdz ar to bija ar mazāku jaudu. Jūlijā Sesks jau ar "Ford Puma" hibrīda versiju, kas ļauj attīstīt maksimālo jaudu, aizvadīja spēcīgu startu mājas rallijā Latvijā, tomēr tehniskas likstas sacensību izskaņā liedza vēsturiski finišēt pirmajā trijniekā. 

Seska sniegums piesaistījis gan autosporta līdzjutēju, gan WRC komandu uzmanību. No britu komandas "M-Sport Ford" izskanējis, ka Sesks ir starp tiem pilotiem, kas pretendē uz vietu, lai nākamgad aizvadītu pilnu sezonu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti