2006. gadā izveidotā sociālā tīkla logo līdz šim bija zils putniņš un ieraksti tviterī tika dēvēti par "tvītiem", bet jaunais īpašnieks Masks nolēmis, ka turpmāk "Twitter" jāsauc par "X" un tvītu vietā būs "iksi".
https://t.co/bOUOek5Cvy now points to https://t.co/AYBszklpkE.
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
Interim X logo goes live later today.
Masks ir īpaši iemīļojis "X" burtu: viņam pieder domēns "X.com", kosmonautikas uzņēmums "SpaceX" un pat savam bērnam viņš devis neizrunājamu vārdu X Æ A-12.
Jaunais simbols "X" tagad redzams datora versijas augšējā daļā, kamēr mobilā telefona lietotnē joprojām ir iepriekšējais logo – zilais putniņš.
Nozares eksperti šīs izmaiņas saista ar sarūkošajiem reklāmas ieņēmumiem un konkurenta – "Metas" sociālās sazinās vietnes "Threads" izveidošanu.
Masks pēc uzņēmuma iegādes pagājuša gada oktobrī veica arī citas izmaiņas, tai skaitā jūlijā īslaicīgi ieviesa ierakstu aplūkošanas ierobežojumus, tomēr daudzi no jaunievedumiem tiek kritizēti un raisa bažas par vēl lielāku reklāmdevēju aizplūšanu.
Today we say goodbye to this great blue bird
— martin grasser (@martingrasser) July 24, 2023
This logo was designed in 2012 by a team of three. @toddwaterbury, @angyche and myself,
The logo was designed to be simple, balanced, and legible at very small sizes, almost like a lowercase "e", a 🧵 pic.twitter.com/pogZnorRko
Pirms nedēļas Masks atzina, ka kopš kompānijas pārņemšanas reklāmas ieņēmumi samazinājušies par gandrīz pusi, un tas bija viens no iemesliem 7500 darbinieku atlaišanai.
Šī mēneša sākumā darbu sāka arī ASV sociālo tīklu lieluzņēmuma "Meta" izstrādātā mikroblogošanas platforma "Threads", kas tiek uzskatīta par tiešu "Twitter" konkurenti. Pirmajā nedēļā "Instagram" pavadošajā lietotnē reģistrējās 100 miljoni cilvēku, tai skaitā daudzas pazīstamas personas. Tomēr eksperti ir piesardzīgi, jo nav skaidrs, cik no viņiem tajā paliks.
KONTEKSTS:
Pasaules bagātākais cilvēks, ASV miljardieris Īlons Masks 2022. gada oktobra nogalē pabeidza sociālā tīkla "Twitter" iegādes darījumu un pārņēma kontroli pār šo uzņēmumu. Viņš atlaida vairākus vadošos "Twitter" darbiniekus. Masks par sociālā tīkla iegādi samaksāja 44 miljardus ASV dolāru.
Uzņēmējs apgalvoja, ka nopircis "Twitter", lai sekmētu veselīgas debates par plašu ideju loku un stātos pretī tendencei, kad sociālie mediji sašķeļas partejiskos "atbalss kambaros".