Briselē atļautais braukšanas ātrums 50km/h ir tikai uz dažām, lielajām ielām. Visur citur kopš gada sākuma atļauts braukt ar ātrumu 30 km/h. Šāda prakse ieviesta arī Helsinkos, Grenoblē, Lillē, Bilbao, Valensijā.
30 km/h vajadzētu noteikt par maksimālo braukšanas ātrumu arī citās Eiropas pilsētās – tā šonedēļ pieņemtajā rezolūcija prasa eiroparlamentārieši.
Luksemburgas deputāte Tillija Mesa skaidro: "Ātruma pārsniegšana ir iemesls trešajai daļai no visiem nāvējošajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Tāpēc mēs aicinām noteikt drošus ātruma ierobežojumus uz visiem ceļiem un jo īpaši 30 kilometrus stundā kā noklusējuma ātrumu dzīvojamajos rajonos."
Eiroparlamentā vēlas ieviest arī stingrākus ierobežojumus alkohola lietošanā - nekādas promiles autovadītājiem un izveidot Eiropas autotransporta aģentūru, lai atbalstītu ilgtspējīgu, drošu un viedu autotransportu. EK sola ņemt vērā deputātu ieteikumus, jo atzīst, ka situācija uz Eiropas ceļiem daudzviet nav laba.
ES līdztiesības komisāre Helena Dalli ir pārliecināta: "
Eiropas Savienībā attīstoties dzīvei pilsētās, drošība uz ceļiem kļūst par pilsētu problēmu un neaizsargātie ceļu lietotāji – gājēji, velosipēdisti – tagad veido 70% no bojāgājušajiem satiksmes negadījumos pilsētās."
Gadā autoavārijās Eiropā bojā iet vidēji 42 cilvēki uz vienu miljonu. Visdrošākie ceļi ir Zviedrijā – 18 nāves uz 1 miljonu. Bet saraksta "melnajā galā" līdzās Rumānijai ir Latvija – 74 nāves uz miljonu.
Eiropas Komisija plāno kā sasniegt mērķi – neviens bojāgājušais uz ceļiem, uzsverot – tur nepieciešama dalībvalstu, autoražotāju, policijas, ātrās palīdzības un protams – pašu autovadītāju iesaiste. Ilze Nagla, LTV, no Briseles Beļģijā.