Dienas ziņas

Nesakārtota meliorācija un laikapstākļi ietekmē ziemājus

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Daļa Krievijas uzņēmumu nav samaksājuši LGS

Krievijas lidmašīnām turpinot lidojumus uz Kaļiņingradu, problēmas sagādā norēķini par aeronavigācijas pakalpojumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 9 mēnešiem.

Lai gan Krievijas lidaparātiem liegta iespēja pārlidot Eiropas valstu gaisa telpām, tomēr tās lidaparātiem palikusi iespēja  turpināt ceļu no valsts pamatteritorijas uz Kaļiņingradu. Tas gan prasa uzraudzību, bet vairākus mēnešus nebija atrisināta problēma par aeronavigācijas pakalpojumu apmaksu, tāpēc pakalpojumus nācās sniegt faktiski bez atlīdzības.

Lai gan apkārtējās valstis ir slēgušas savu gaisa telpu Krievijas lidmašīnām, lidojumi, piemēram, no Maskavas uz Kaļiņingradas apgabalu tomēr turpinās. Lidojumi notiek, izmantojot šauru koridoru starp Baltijas valstīm, Somiju un Zviedriju, kas tehniski ir starptautiskā gaisa telpa. Pat neielidojot konkrētu valstu gaisa telpās, lidmašīnām nedrīkst ļaut lidot bez uzraudzības, jo tas ir bīstami.

"Gaisa telpā ir dažādas klasifikācijas atkarībā no tā, kādi gaisa satiksmes pakalpojumi, kāda distancēšana starp gaisa kuģiem tiek nodrošināta. Latvijas Republikas gadījumā un arī mūsu visa FIR [lidojuma informācijas reģiona] gadījumā gaisa telpa, kur veic lidojumus maršrutā, tai skaitā ja mēs runājam par Krievijas Federācijas gaisa kuģiem, kas jau neitrālajā gaisa telpā veic lidojumus, mums ir "C" klase. Tas nozīmē, ka gaisa pakalpojumu sniedzējam ir jānodrošina distancēšana starp gaisa kuģiem, kas veic lidojumus, instrumentāli," skaidroja Civilās aviācijas aģentūras Aeronavigācijas daļas Gaisa satiksmes pārvaldības nodaļas vadītāja Ērika Neimane.

Latvijas gaisa telpā un lidojumu informācijas reģionā par aeronavigācijas pakalpojumiem atbild valsts uzņēmums "Latvijas Gaisa satiksme". Un tai arī pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā ir jāsniedz pakalpojumi Krievijas lidsabiedrībām, kas vēlas nokļūt Kaļiņingradas apgabalā un atpakaļ.

Pirmie mēneši šajā ziņā bija problemātiski – pakalpojumus nācās sniegt faktiski bez atlīdzības.

"Ieviestās sankcijas, tai skaitā finanšu sektorā, liedza gaisa kuģu operatoriem norēķināties par pakalpojumiem, kurus arī saskaņā ar tām pašām konvencijām mēs neesam tiesīgi nesniegt," skaidroja "Latvijas Gaisa satiksmes" valdes loceklis Ivars Sviridovs.

Sākotnēji uzņēmums kā sliktāko scenāriju no plānošanas viedokļa pieļāva, ka samaksu par šiem pakalpojumiem Krievijas komersanti neveiks vispār. Tomēr vasaras sākumā situācija uzlabojās. Iesaistoties starptautiskajai organizācijai "Eirokontrole" un atrodot veidus norēķiniem, samaksas par aeronavigācijas pakalpojumiem sāka saņemt.

"Šajā sankciju periodā nomaksāto rēķinu relatīvais apjoms ir nedaudz virs 70%.

Ņemot vērā, kā ir pamainījušās gaisa kuģu plūsmas, tā ir ievērojama mūsu ieņēmumu daļa," sacīja Sviridovs.

Uzņēmuma pārstāvis paredz, ka tuvākajā laikā samaksu par pakalpojumiem sniegs arī atlikušie komersanti. Tomēr izmaiņas aviācijas nozarē, ko nesis karš Ukrainā, "Latvijas Gaisa satiksmi" atgriezis Covid-19 pandēmijas stāvoklī – krietni sarukuši kompānijas ienākumi, jo samazinājies vadīto lidojumu skaits.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti