Trešdien kļuva zināms, ka Eiropas Komisija atļāvusi Krievijas preču tranzītu uz Kaļiņingradas apgabalu, taču šī atvieglotā kārtība attiecas tikai uz pārvadājumiem pa dzelzceļu, nevis kravu pārvadājumiem ar autotransportu.
Lietuvas Kībartu robežkontroles punkts ved uz Kaļiņingradas apgabalu, tajā tiek pastiprināti pārbaudītas preces, ņemot vērā atsevišķu preču tranzīta aizliegumu no Krievijas uz Kaļiņingradas apgabalu atsaucoties uz Eiropas Savienības sankcijām.
“Rūpīgāk atlasām automašīnas muitas pārbaudei, jo ņemam vērā sankcionēto preču sarakstu. Pārbaudām, vai nav sankcionēto preču starp tām, kas tiek vestas no Kaļiņingradas apgabala uz Krieviju un otrādi. Tāpēc muitas pārbaude ir garāka,” stāsta Kībartu robežkontroles punkta virsnieks Vadims Dikčius.
Lietuvas amatpersonas norāda, ka rindas veidojas arī Krievijas kontrolpunktos Kaļiņingradas apgabala pusē.
“Tās mašīnas varētu braukt uz Krievijas pusi, bet Krievijas kontrolpunkts ir pilns ar mašīnām. Mūsu kolēģiem būtu jācenšas rindu samazināt,” uzskata Kībartu robežkontroles punkta priekšnieks Darjus Mekšraitis.
Kilometriem garas rinda arī Raigardas robežkontroles punktā uz Baltkrieviju. Te stāv ap 340 kravas automašīnu. Pēc iepriekšējās starptautisko sankciju pret Krieviju un Baltkrieviju paketes ieviešanas rindas uz dažām nedēļām rindas bija izzudušas, bet tagad atjaunojušās.
“Pēc jaunās sankciju paketes ieviešanas rindas uz pāris nedēļām pazuda. Taču pārvadātāji ir reorganizējušies un plūsmas palielinās. Mums ir 12 kilometru gara rinda Raigardas robežkontroles punktā, kas ved uz Baltkrieviju,” informē Druskininku robežkontroles punkta priekšnieks Andrjus Beloručkins.
Rindas veidojas arī sankciju un rūpīgāku pārbaužu dēļ uz robežas. Rindas uz Baltkrievijas robežas pieaug arī vēl viena iemesla dēļ, skaidro Lietuvas amatpersonas.
Proti, autovadītāji dodas uz šejieni, lai izvairītos no vēl garākām rindām uz Polijas un Baltkrievijas robežas. Dažas no tām esot pat vairāk nekā 20 kilometrus garas.