"Airbus A220-300" modeļa lidmašīnas, kuras izmanto arī Latvijas nacionālā aviokompānija, aprīkotas ar Amerikā ražotajiem "Pratt & Whitney" dzinējiem. Gaisa kuģis pēc tā apskates droši varēja turpināt lidojumus ierastajā režīmā.
Abu dzinēju izslēgšanās notika brīdī, kad lidmašīna nosēdās, un tas ietekmēja gaisa kuģa bremzēšanas spēju. Dzinēji darbina lidmašīnas hidrauliskās sistēmas, kas tiek izmantotas bremzēšanā. Pērnā gada jūlijā lidsabiedrības "airBaltic" pārstāvji Latvijas Televīzijai apliecināja, ka "Airbus A220-300" lidmašīnas ir aprīkotas ar jaudas kontroles traucējumu pielāgošanas sistēmu, kas novērš nekontrolēti augstu jaudu pacelšanās vai nolaišanās laikā un tiek automātiski aktivizēta, tikai lidmašīnai atrodoties uz zemes.
FAA savā izmeklēšanā norādīja, ka dzinēju izslēgšanos izraisījusi nolaišanās procedūras secība. "Automātiskās droseļvārsta palielināšanas droseles secība, lai saglabātu Maha skaitli, kam tūlīt sekoja pilota komanda, lai samazinātu droseļvārstu līdz tukšgaitai, izraisīja pārejošas nesaskaņas starp faktisko un pavēlēto vilci," norādīts paziņojumā. Šī secība lidmašīnas datorā radījusi domstarpības un, tiklīdz lidmašīnas sensori konstatēja saskarsmi ar zemi, dzinēji tika atslēgti.
Pārvaldes izstrādātajā direktīvā norādīts, ka, lai novērstu šādas situācijas atkārtošanos, lidmašīnu operatoriem būs jāizņem noteiktas dzinēja elektroniskās vienības, kā arī dzinēju programmatūras jāaizstāj ar jaunām.
Ar plānotajām izmaiņām ir iepazīstināta gan pilotu asociācija, gan ražotāji, kuri piekrīt izmaiņām.
Lidojumderīguma direktīva stāsies spēkā 2023. gada 31. janvārī.