Reiz tik ļoti revolucionārā lidmašīna, kura tiek dēvēta arī par debesu karalieni, ir uzņēmuma "Boeing" populārākais gaisa kuģis, un tā pielietojums ir bijis ļoti dažāds – no pasažieru un kravu pārvadājumiem, līdz pat ASV Kosmosa aģentūras atspoļkuģu transportēšanai pāri Amerikas Savienotajām Valstīm.
"Boeing" savus plānus par lidmašīnas modeļa būvniecības pārtraukšanu paziņoja jau 2020. gadā – gadu pēc konkurentu "Airbus" paziņojuma par A380 modeļa ražošanas pārtraukšanu. Covid-19 pandēmija, kas vienlaikus izraisīja krīzi aviācijas nozarē, piespieda aviokompānijas ātrāk atteikties no 747. sērijas lidmašīnām un nomainīt tās pret degvielas ziņā efektīvākiem gaisa kuģiem. Saskaņā ar aviācijas analītiķu datiem pašlaik aktīvi tiek izmantotas 44 šī modeļa lidmašīnas pasažieru versijā, un vairāk nekā puse tiek izmantota Vācijas nacionālajā lidsabiedrībā "Lufthansa". Salīdzinājumam – pirms 2019. gada aktīvi tika izmantotas vairāk nekā 130 šī modeļa pasažieru lidmašīnas. Joprojām aktīvi tiek izmantotas 314 šī modeļa kravas lidmašīnas.
Īpašā pasākumā, kas aizvadīts "Boeing 747" ražotnē Evertas pilsētā ASV Vašingtonas štatā, uzņēmuma darbinieki sacīja, ka viņiem ir divējādas sajūtas. No vienas puses, ir žēl, ka noslēdzas aviācijas milža ēra, bet, no otras puses, ir prieks, ka šis modelis ir bijis tik pieprasīts visu šo laiku.
Pirmās 747. sērijas lidmašīnas klientiem tika piegādāta 1969. gada decembrī, un starp saņēmējiem bija arī tolaik spēcīgā "PanAm airlines", kas bija viens no lielākajiem ''Boeing 747'' klientiem. Gadu gaitā tieši šī modeļa gaisa kuģis kļuvis par pirmo masveidā ražoto platā korpusa civilās aviācijas lidmašīnu.