"Pasažieru vilciens" vērtē pārrobežu tirgus, aplēšot izmaksas. Piemēram, vilcienu kustības organizēšanai līdz Tartu būtu jārēķinās ar pusmiljona eiro izmaksām, līdz Tallinai – miljona eiro izmaksām, pastāstīja ministrs.
"Ja ekonomiskie apstākļi būs pozitīvi, ja radīsim veidu, kā nosegt izmaksas, ceru, ka nākamā gada laikā arī "Pasažieru vilcienam" vajadzētu uzsākt šādus pārrobežu pārvadājumus," sacīja Briškens.
Tas varētu notikt, pagarinot jau esošo maršrutu Rīga–Valka, kas dotos tad uz Tartu vai pat līdz Tallinai. Līdzīgi vērtē iespēju maršrutu Rīga–Daugavpils pagarināt līdz Viļņai.
""Pasažieru vilciens" vērtē esošā ritošā sastāva ietvaros, kādas ir iespējas pašiem organizēt šādus pārvadājumus. Katrā ziņā es šāda veida attīstību atbalstu," sacīja Briškens.
KONTEKSTS:
Pērn trīs Baltijas valstu ministru līmenī noslēgta vienošanās par pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu, Rīgu un Tallinu, līdz tiek pabeigta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica". 2023.gada izskaņā ceļā devās pirmais vilciens maršrutā Viļņa-Rīga.