Ceļa strādnieki pēc precīziem izmēriem pārzāģē sīkbaļķi uz pusēm, lai pēc tam tos kopā savienotu ar drāti un tālāk jau pēc senākām metodēm tos klās uz ceļa. Darbs esot grūts.
"Šis, es varu teikt, ir pirmais objekts, pie kura tā strādājam, te riktīgi vajag pielikt – tik smagi vēl nav bijis," stāsta ceļa strādnieks Andris.
"Baļķi bišķi ir jāpastiepj, jānoliek, jāpagriež. Kopumā tas ir smags darbs. Dienas beigās mēs visi esam bez spēka."
Atkarībā no laikapstākļiem ik stundu izdodas pavirzīties uz priekšu vien par pāris metriem. Jaunais meža ceļš būs 1,59 kilometrus garš, un no tā aptuveni 530 metri tiks izklāti ar skujkoku sīkbaļķiem.
Vispirms tiek izvietoti lielāki baļķi garenvirzienā, tad tiem pa virsu tiek likti mazāki, kurus sastiprina ar drātīm. Šī metode tika izmantota arī pagājušajā gadsimtā, bet mūsdienās to pielieto reti - tikai īpašos ceļa posmos.
"Šāds risinājums ir paredzēts tāpēc, ka mēs pārvaram zemas nestspējas grunti bez atkūdrošanas. Attiecīgi, ja mums būtu nepieciešama atkūdrošana, mums visa kūdra būtu jārok ārā, un būtu jārok tik tālu, kamēr sasniedzam minerālu grunti. Nāktos visu grunti transportēt prom un jāved vietā atbilstoša no karjeriem," skaidro "LVM" Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Aivis Holkins
Šī ceļa būvniecībai vajadzīgi aptuveni 600 kubikmetri koka. Lielākoties tiek izmantoti koki no tuvējās apkārtnes, kas cietuši no mizgraužiem, tādējādi saudzējot dabu, bet ar koka klājumu viss nebeidzas.
"Nākamais svarīgais posms pēc koka klāja iebūves ir šo klāju iekūdrošana. Šis process ir nepieciešams tādēļ, lai koka klājam nepiekļūtu skābeklis. Anaerobos apstākļos koks sadalās ļoti lēni, pie atbilstoša mitruma," norāda Holkins.
Kopumā ceļš veidots no trim slāņiem – koka, kūdras un smilts. Tā kalpošanas ilgums tiek lēsts uz aptuveni 50 līdz 70 gadiem. Visa ceļa posma kopējās izmaksas ir ap 260 tūkstošiem eiro.
"Tos var izmantot jebkurš, vai tas būtu sēņotājs, ogotājs vai rekreācijas aktivitāšu dalībnieks. Latvijas valsts mežos valsts meži ir pieejami visiem, arī šajos mežos. Šos meža ceļus nereti lieto arī citi mežu un zemju īpašnieki," stāsta "LVM" Vidusdaugavas reģiona Meža apsaimniekošanas plānošanas vadītājs Jānis Belickis.
Ik gadu "LVM" rekonstruē vai no jauna izbūvē vairāk nekā 300 kilometrus meža ceļu, kas kalpo gan saimnieciskām, gan sabiedriskām vajadzībām.