Valsts pārvaldes iestāžu digitalizācijā investēs nepilnus 175 miljonus eiro

Valsts pārvaldes iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumu un pakalpojumu attīstībai piešķirs nepilnus 175 miljonus eiro, no kuriem 148,5 miljoni eiro – Eiropas Savienības (ES) fondu nauda, par valdībā akceptēto noteikumu projektu informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM). 

Plānotais kopējais finansējums ir 174,7 miljoni eiro, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums – 148,5 miljoni eiro un nacionālais finansējums – 26,2 miljoni eiro. Šobrīd pieejamais ERAF finansējums ir 125,1 miljons eiro un elastības finansējums 23,4 miljoni eiro, kas būs pieejams no 2026. gada. 

Atbalsts paredzēts tiešās pārvaldes iestādēm un pašvaldībām, kā arī publiskas personas kapitālsabiedrībām un biedrībām vai nodibinājumiem (deleģēto pārvaldes uzdevumu veikšanai) un tiesu varas institūcijām. 

Prioritāri tiks atbalstītas investīcijas datu un pakalpojumu pārvaldībai, kā arī valsts pārvaldes produktivitāti paaugstinošos mākslīgā intelekta pielietojumos. 

Paredzēts, ka vismaz puse no pasākuma finansējuma (87,4 miljoni eiro) tiks novirzīta projektiem, lai izstrādātu uz uzņēmumiem vērstus pakalpojumus, produktus vai procesus.

Pārējie pasākuma projekti būs mērķēti uz Eiropas Savienības (ES) jauno prasību (regulējumu) izpildi publisko pakalpojumu jomā, piemēram, pakalpojumu pārrobežu pieejamība (Vienotās digitālās vārtejas regulējums), piekļūstamības prasības u.c. 

Projektu īstenošanas rezultātā paredzēts, ka vismaz 913 lietotāji (uzņēmumi, iestādes) integrēs savus digitālos risinājumus ar projekta ietvaros izveidotajiem valsts digitālajiem risinājumiem, piemēram, datu automatizētai apmaiņai. 

Pasākumu plānots īstenot ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Primāri apstiprināšanai plānots virzīt ārkārtas prioritāros projektus – tie ir projekti, kuru īstenošanas rezultātā nekavējoties jānodrošina ES regulējuma prasību izpilde (ja to neizpilde 2025. gadā var izraisīt soda sankcijas) vai projekti saskaņā ar valdības lēmumiem atzīti par ārkārtas pasākumiem. Attiecībā uz pārējiem projektiem tiks sagatavots prioritāri attīstāmo jomu saraksts, ko VARAM sagatavos, konsultējoties ar nozaru ministrijām un Latvijas Pašvaldību savienību. 

Aktuālajai informācijai par projektu iesniegumu atlasi var sekot līdzi Centrālās finanšu un līgumu aģentūras tīmekļvietnē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti