Tava darīšana

Tava darīšana 2. Augu terāriji un vilnas fabrika Pācē

Tava darīšana

Tava darīšana. Kafijas ražotāji un dronu šovs

Tava darīšana. Funkcionālais ūdens un Siguldas papīrlietas

Vai Opra rakstīs Latvijā tapušā blociņā? «Cloudberry» dizaina papīrlietu biznesa pieredze

"Ķer sapņus un mākoņus!" – topošajām uzņēmējām iesaka uzņēmuma "Cloudberry" dibinātāja Linda Ķuze. Viņa pirms dažiem gadiem uzdrīkstējās spert pirmo soli pati savā biznesā, un nu ir veiksmīga uzņēmēja, kuras radītos produktus – stilīgus laika plānotājus un fotoalbumus – pērk ne vien Latvijā, bet daudzviet Eiropā un ASV.

"Palīdzu cilvēkiem atrast 25. stundu diennaktī – ar laika plānošanu, labāku laika menedžmentu," par savu produktu saka Linda. Ideja par laika plānotājiem viņai radās vēl studiju laikā, bet darbību uzņēmums sāka 2017. gadā, laikā, kad Linda bija bērna kopšanas atvaļinājumā.

VIZĪTKARTE

SIA "Cloudberry", dizaina papīrlietas

Dibināšanas gads: 2017.

Darbinieku skaits: 3.

Apgrozījums 2023. gadā: ap 200 000 eiro.

Eksportē: ASV, Vācija, Francija, Zviedrija, Beļģija, Lielbritānija.

Jautājumi un atbildes:

Kur sevi redz pēc 3-5 gadiem? Desmit reizes lielāks apgrozījums, 90% eksports, galvenās valstis ASV un Vācija. Komandas pieaugums.

Kādi ir lielākie izaicinājumi? Papīra cenas pieaugums, kā dēļ palielinājās pašizmaksa un produkta cena. Naudas zaudējumi sadarbības ietvaros ar mazajiem ārzemju veikaliņiem - iedota prece, taču par pārdoto netika saņemtas nekādas summas. Aizkavētas materiālu kravas piegādes sezonā, kad ir aktīvi jāsaražo plānotāji, bet kravas kovida laikā ļoti kavējās vai ilgi nāca.

Kādi atbalsta instrumenti izmantoti? LIAA Biznesa inkubatora granti un atbalsta programmas - apmācības utt.

 

 

Lindas radītie laika plānotāji ir pieskaņoti cilvēka ikdienas ritējumam – katrā grāmatiņā ir mērķu un uzdevumu daļa katrai dienai, un ir arī otrā daļa, kas veltīta lielajiem sapņiem un iecerēm.

"Kad ar pildspalvu pieskaramies papīram, notiek brīnums. Tas ir darbs ar sevi, kas liek sev jautāt: ko es gribu sasniegt, kurp vēlos iet?" saka Linda. Ideja par īpašiem laika plānotājiem viņai bijusi prātā vairākus gadus, taču līdz tās piepildījumam bija jāpagaida. Un tieši laika plānošana kļuva par pamatu jaunās māmiņas Lindas pašas biznesam.

Izrādās, – tieši šis ir labākais laiks biznesa startam, jo daudzi jauni uzņēmumi ir sākušies bērnu kopšanas atvaļinājuma laikā.

"Jaunās māmiņas ir visproduktīvākās, – ja ir divas stundas brīva laika, viņa paveiks šajā laikā visu, jo labi zina, ka pēc tam laika vairs nebūs. Viņa ir ļoti fokusēta un efektīva," savu pieredzi atceras Linda.

Laika plānošana – no lielajiem gada mērķiem līdz uzdevumiem katrai dienai – ir Lindas kā uzņēmējas pieeja. Tā ir iespēja sistemātiski virzīties uz savu mērķi.

"Kad tu nonāc līdz ikdienišķām izvēlēm, piemēram, apmeklēt pasākumu vai ne, tu skaidri saproti, cik lielā mērā tas atbilst taviem lielajiem mērķiem. Ir daudz vieglāk pieņemt lēmumu, lai sasniegtu mērķis," saka Linda. Vēl pirms "Cloudberry" laika plānotāji bija gatavi, Linda bija izveidojusi blogu jaunajām māmiņām, – tā pamazām veidojās viņas klientu loks. "Pirmā fotosesija notika tad, kad produkta pat vēl nebija," atceras Linda.

Pirmo laika plānotāju tirāžu – tūkstoti krāsaino grāmatiņu – cilvēki izpirka pusotras nedēļas laikā. Linda par gaidāmo jaunumu bija veikusi aptauju tolaik populārajā sociālajā vietnē "Draugiem.lv", un bija skaidrs, ka pieprasījums pēc viņas veidotā produkta būs.

Septiņu gadu laikā Latvijas tirgus lielā mērā ir apgūts, tagad Lindas mērķis ir kāpināt eksporta apjomu.

Tāpēc viņa meklē jaunus izplatīšanas kanālus, – no digitālām tirdzniecības platformām un reklāmas līdz pat influenceru iesaistei, kā arī plāno lielu daļu no sava produkta ražošanas izmaksām atvēlēt izplatīšanas veicināšanai. "Viens ir uzražot superīgu produktu, bet otrs ir pārdot. Tā pat ir vēl lielāka māksla," atzīst Linda.

Linda ir aktīva sociālo mediju lietotāja, galvenais viņas produktu popularizēšanas un pārdošanas kanāls ir "Instagram". "Fantastisks veids, kā parādīt sevi un savu produktu," uzsver Linda. Pēdējā laikā gan viņa ir strikti limitējusi laiku, ko pavada sociālajos medijos, atvēlot brīvos brīžus citām nodarbēm.

Ņemot vērā, ka Linda aktīvi komunicē ar saviem klientiem, viņa uzsver produkta iepakojuma nozīmi, – pārdomājot tā dizainu un detaļas, var panākt, ka iepakojums kļūst par produkta popularizētāju, jo klienti to fotografē un labprāt izmanto attēlus savā komunikācijā. No lielajām tirdzniecības platformām "Cloudberry" izmanto "Etsy", bet tuvākajā laikā plāno izmēģināt tirdzniecību arī "Amazon".

Lindas veidotie plānotāji ir izteikti sezonāla prece, tāpēc viņa ir izveidojusi arī citu produktu – fotogrāfiju un atmiņu albumus, jo bilžu drukāšana atkal ir modē. Jaunajam uzņēmējam ir jātur acis un ausis vaļā, lai nepalaistu garām to, ko cilvēki grib tieši tagad.

"Mērķi man ir lieli un augsti. Kad nonākšu ASV un Opra (Vinfrija, ASV mediju zvaigzne – aut.) rakstīs manā blociņā, tad jutīšu, ka esmu ko sasniegusi," stāsta Linda un jaunos uzņēmējus aicina būt ambicioziem.

Ko vēl Linda iesaka jaunajām uzņēmējām? "Noticēt sev un uzdrīkstēties spert pirmo soli, jo citādi tā arī paliksi stāvot. Plānot savu laiku un mērķus, visu laiku mācīties. Mazāk laika pavadīt sociālajos tīklos. Kaut ko darīt, nevis tikai iedvesmoties. Tikai izmēģinot būs skaidrs, cik dzīvotspējīga ir ideja."

Viņa piebilst, ka izšķiroši svarīga īpašība ir mērķtiecīgums, jo, "ja tu stūrēsi savu kuģi uz konkrētu pilsētu, tu tur arī nonāksi, bet, ja plūdīsi pa straumi, tad nonāksi tur, kur straume aiznesīs."

Saistītie raksti

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti