Šovasar jūlijā un augusta sākumā notikušie 12 testa jeb tā saucamie pop-up avioreisi maršrutā Rīga-Liepāja-Rīga bija pieskaņoti Pasaules rallija čempionāta Latvijas posmam, kā arī festivālam "Summer Sound".
"Faktiski varam sacīt, ka lidmašīnas bija aizpildītas vidēji par nedaudz vairāk kā 50% līdz pat pilnai lidmašīnai 1. augustā," pavēstīja "airBaltic" pārstāvis Augusts Zilberts.
Aviosabiedrībā norāda, ka tās rīcībā ir viena tipa flotes lielās lidmašīnas un regulāri iekšzemes reisi ir nerentabli, konkrētas izmaksas gan neminot.
Liepājā tomēr cerēja, ka šādi reisi būs, jo tas atvieglotu jaunu ārvalstu investoru piesaisti pilsētai.
"Investoriem, uzņēmējiem, kuriem jāizvēlas, kur investēt, būvēt kādu rūpnīcu, veidot kādu biznesu un sadarbību vai izvietot kādu pasūtījumu, ir ļoti svarīgi, cik ātri tu vari tur nokļūt," norādīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis.
"No rīta, aizlidojot līdz Rīgai, ir mazais pāris stundu transfērs, un pēc tam esi trīs četru stundu laikā Parīzē, Briselē – vienalga, kur vajadzīgs," uzsvēra 2023. gada Eiropas vicečempions autorallijā Mārtiņš Sesks.
Tomēr aviokompānijā norāda – puslīdz regulāri lidojumi no galvaspilsētas uz Liepāju varētu notikt vienīgi 2027. gadā.
"Kad būs Eiropas kultūras galvaspilsētas statusā Liepāja, iespējams, arī tas varētu būt impulss un motivators līdzīgus lidojumus atkal rīkot," pieļāva aviokompānijas pārstāvis.
Tomēr arī šie lidojumi nebūtu iespējami bez valsts dotācijām.
Piemēram, šogad, kad Eiropas kultūras galvaspilsētas statuss ir Tartu pilsētai Igaunijā, aviokompānija "FinnAir" visu gadu sešas reizes nedēļā veic reisu no Helsinkiem uz Tartu un atpakaļ. Igaunijas valsts kasei tas gada griezumā izmaksā vairāk nekā 800 tūkstošus eiro.