Vilcienu Tartu–Rīga sāks testēt pēc mēneša, pirmie reisi plānoti oktobrī

Vilcienu satiksmi Tartu-Rīga testēt sāks pēc mēneša, ziņo Igaunijas sabiedriskais medijs. Plānots, ka kaimiņvalstij piederoši dīzeļvilcieni pasažierus sāks pārvadāt katru dienu no oktobra, Latvijas Radio noskaidroja uzņēmumā "Pasažieru vilciens", kas šajā maršrutā Latvijas teritorijā vilcienos apņemas nodrošināt savus mašīnistus un konduktorus.

Vilciens Tartu-Rīga
00:00 / 03:00
Lejuplādēt

Pārvadājumus starp abām pilsētām plāno nodrošināt Igaunijas kompānija "Elron" ar Šveicē ražotiem "Stadler FLIRT" dīzeļvilcieniem. Pirms desmit gadiem tos Igaunijā nogādāja caur Latviju, taču pa šo laiku daudz kas ir izmainījies, norādīts  Igaunijas sabiedriskā medija "ERR" publikācijā, kurā pieminēts uzņēmums "Elron".

Igauņi plānojot pārbaudīt, vai viņu vilcieni spēj darboties ar jaunajiem "Latvijas dzelzceļa" radio sakariem.

Šobrīd Latvijā notiekot vērienīga radio tīkla rekonstrukcija, un Rīgas–Valkas dzelzceļa posms tiek pārcelts uz jaunu radiosakaru sistēmu. Igauņiem jābūt gataviem to izmantot, minēts rakstā.

Jāsagatavo infrastruktūra

Uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš" teic, ka patlaban Latvija sagatavo vajadzīgo infrastruktūru, lai Igaunijas vilcieni varētu sākt pie mums kursēt.

Kaimiņvalsts raidorganizācija ziņo, ka šonedēļ "Elron", Latvijas Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija un Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūra vienojās, ka atkārtot Igaunijā sertificēta ritošā sastāva inspekciju Latvijā nevajag.

Tiesa, Latvijas Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā atbildēja, ka par plānoto viņiem komentāru nav, jo informācijas ir maz. 

"Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija piedalījās sanāksmē un informēja "Elron" un Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūru par "Latvijas dzelzceļa" tīkla īpatnībām, ieskaitot nianses izmantojamās radiosistēmās mašīnista saziņai ar dispečeriem. Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas rīcībā nav nekādas citas konkrētas informācijas par "Elron" reālām rīcībām," norādīja inspekcijā.

Uzņēmums "Elron" interviju Latvijas Radio nesniedza. Ar Igaunijas partneriem sadarbojas Latvijas uzņēmums "Pasažieru vilciens", kur teica, ka igauņi pārvadājumus taisās veikt ar divu vagonu dīzeļvilcieniem, kuros varēs ietilpt 105 pasažieri, kas ir četras reizes mazāk nekā jaunajos "Škoda" elektrovilcienos. 

"Visu finansējumu šo reisu īstenošanai nodrošina Igaunijas puse. Mēs kā "Vivi" piedāvājam savu personālu – mašīnistu un konduktori, kas no Igaunijas robežas pārņem vilciena vadību un brauc līdz Rīgai un attiecīgi arī dodas atpakaļ. [Abās valstīs ir] It kā ļoti līdzīgas infrastruktūras un risinājumi, bet arī, lai šo Igaunijas vilcienu varētu pilnvērtīgi izmantot, ir jāveic zināmas procedūras, tāpat kā mums bija jāveic, [kad] Škodas vilcienus uzsākām izmantot Latvijā. Šobrīd mūsu darba grupas ietvaros mēs strādājam. Tie ir praktiski risināmi jautājumi. Šobrīd, protams, ir vienota izpratne – šādu reisu abas puses vēlas īstenot, līdz ar to Igaunijas pusei jāizdara mājasdarbs, bet šobrīd mēs nesaredzam, vismaz nav identificēts neviens būtisks kāds faktors, kas varētu kaut kādā veidā kavēt mūsu plāna īstenošanu," sacīja "Pasažieru vilciena" vadītājs Raivis Nešpors.

Plāno sākt kursēt oktobrī

Pirmos testa braucienus Latvijā ar divu un trīs vagonu vilcieniem igauņi iecerējuši augusta vidū. Plānots, ka vilcienu satiksmi starp abām pilsētām atklās oktobrī. Tie kursēs reizi dienā. Cik maksās brauciens, atbildīgie pagaidām nevēlas atklāt.

Daudz kas esot atkarīgs, cik lielā mērā Latvijas un Eiropas dzelzceļa iestādes un inspekcijas pieprasa atkārtotas pārbaudes. Šajos jautājumos esot neliela neskaidrība, atzinuši "Elron" pārstāvji. 

Paredzēts, ka Latvijā dīzeļvilcieni piestās arī Valmierā, Cēsīs un Siguldā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti