«airBaltic» nākamajos trīs gados iznomās 21 lidmašīnu «Lufthansa»

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" paziņojusi, ka paplašina nākamo trīs gadu sadarbību ar Vācijas lidsabiedrību "Lufthansa Group", iznomājot uzņēmumam savas lidmašīnas wet lease (nomāšana ar apkalpi) vienošanās ietvaros. Šī vienošanās pastiprina mediju pausto, ka "Lufthansa" varētu būt potenciālais "airBaltic" investors.

"airBaltic" Operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" jautāts, kas notiks ar šo sadarbības līgumu, ja "Lufthansa" kļūs par "airBaltic" stratēģisko investoru, gan norādīja, ka neko nekomentēs par stratēģisko investoru, kamēr notiek sarunas un darījuma nav.  

“airBaltic” Operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis: Par lidmašīnu nomu
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Noslēgtā vienošanās stāsies spēkā no 2025. gada vasaras sezonas, paredzot, ka "airBaltic" veiks lidojumus "Lufthansa Group" vārdā.

"airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss norādīja, ka lidmašīnu iznomāšana pēdējos gados kļuvusi par būtisku kompānijas izaugsmes stratēģiju.

"Šī sadarbība ir apliecinājums tam, ka "airBaltic" sniegto pakalpojumu augsti novērtē tāds starptautiski atpazīstams un atzīts zīmols kā "Lufthansa Group", un mēs ceram uz veiksmīgu sadarbību arī turpmāk," piebilda Gauss.

Līgums paredz trīs gadu sadarbību, kuras laikā līdz 21 "airBaltic" "A220-300" lidmašīnai vasaras sezonā izpildīs lidojumus "Lufthansa Group" vārdā tās maršrutu tīklā,

kas ir visu laiku lielākais lidmašīnu skaits, ko Latvijas nacionālā lidsabiedrība ir iznomājusi citai aviokompānijai. 

Jaunais sadarbības līgums paredz arī iznomāt piecas "A220-300" lidmašīnas ziemas sezonā. 

"Mainoties klientu vajadzībām, "Lufthansa Group" nemitīgi pielāgo maršrutu tīklus, lai maksimāli apmierinātu klientu vēlmes. Izmantojot "airBaltic" kapacitāti, mēs šos maršrutus varam apkalpot vēl elastīgāk. Lidmašīnas gan ziemas, gan vasaras sezonās tiks nomātas ar apkalpi," preses paziņojumā informēja "Lufthansa Group." 

Kurš izpildīs "airBaltic" reisus?

Ziņa par līdz pat 21 lidmašīnas iznomāšanu vasaras sezonā un piecu lidmašīnu iznomāšanu ziemas sezonā, liek uzdot jautājumu, kas nepieciešamības gadījumā izpildīs "airBaltic" reisus. Protams, daļa reisu tiks izpildīti ar "A220-300" lidmašīnām, bet nevar izslēgt, ka reisus izpildīs arī citas kompānijas. Uzņēmumā uz šo jautājumu skaidra atbilde vēl nav, sakot, ka lēmums tiks pieņemts ziemas sezonas beigās. 

"Šobrīd par to nevaram sniegt konkrētu informāciju, jo ACMI-in jeb nomas plāni tiek izvērtēti pirms katras jaunās sezonas un attiecīgi pielāgoti,"

uz jautājumu par citu aviokompāniju piesaistīšanu reisu izpildē informēja "airBaltic". 

Pašreizējais jauno lidmašīnu piegāžu plāns paredz līdz 5 lidmašīnu piegādēm 2025. gadā. 

Savukārt "airBaltic" Operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis Latvijas Radio raidījumam "Pēcpusdiena" pastāstīja, ka jau iepriekš ar "Lufthansa Group" bija noslēgts šāds 3 gadu sadarbības līgums un šovasar ir iznomātas 17 lidmašīna, bet pērn – 14.  Ar citām aviokompānijām šāda ilgtermiņa nomas līguma nav.

"airBaltic" gan nācās pašiem nomāt citu lidsabiedrību gaisa kuģus, jo bija problēmas ar dzinēju apkalpošanu, ko ražotājs pakāpeniski novērš un sola uzlabot nākamgad, bet vēl pēc gada pilnībā normalizēt.

Šogad, kopš aprīļa sākuma "airBaltic" izmanto 2 "CarpatAir" lidmašīnas, bet vasarā kopumā izmantotas 6 citu lidsabiedrību lidmašīnas, stāstīja Cālītis.

Viņš gan uzsvēra, ka citu aviokompāniju lidmašīnas izmantošana "airBaltic" reisos ir īstermiņa risinājumi, savukārt "airBaltic" lidmašīnu iznomāšana "Lufthansa" ir daļa no biznesa stratēģijas.

Viņš skaidroja, ka "airBaltic" flote pakāpeniski palielinās, saņemot jaunas "Airbus" lidmašīnas, tāpēc varbūtība, ka līguma ar "Lufthansa" dēļ būs jāizmanto citas kompānijas gaisa kuģus, samazinās.

Viņš arī klāstīja, ka lidmašīnu iznomāšana kļuva par svarīgu biznesa stratēģijas daļu, iepriekš tā bija tikai neliela daļa no ieņēmumiem, bet pērn - jau 15% no kopējiem ieņēmumiem, un, attīstoties šim biznesa virzienam, proporcionāli palielināsies ieņēmumi. 

Iznomājot lidmašīnas citiem, "airBaltic" var arī savā veidā samazināt riskus, zinot savu peļņu un nedomājot ne par degvielas cenām, ne pasažieru piepildījumu, piebilda Cālītis.

Viņš arī uzsvēra, ka iznomātās lidmašīnas lidos ar "airBaltic" apkalpi un krāsām.

KONTEKSTS:

"AirBaltic" plāno īstenot IPO, kā arī piesaistīt stratēģisko investoru. Pagaidām informācija par stratēģisko investoru netiek atklāta, tomēr, kā izteicās "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss, pēc investora paziņošanas sabiedrībai būšot "pozitīvs pārsteigums".

Latvijas Televīzijas (LTV) aptaujātie aviācijas eksperti, kā arī veiktā analīze norādīja uz to, ka potenciālais "airBaltic" investors varētu būt Vācijas nacionālā lidsabiedrība "Lufthansa".  Abas kompānijas gan iespējamo darījumu nav komentējušas.

LTV raidījuma "De facto" rīcībā esoša informācija liecina, ka pašlaik notiek sarunas ar kādu labi zināmu, bet vārdā nenosauktu stratēģisko investoru, kurš sākotnēji varētu iegūt 10% lidsabiedrības akciju. Valstij pēc "airBaltic" IPO kompānijas kapitālā būs jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija. Šāda prakse esot arī citos ar aviāciju saistītos uzņēmumos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti