Uzņēmuma "Tesla" izplatītais atsaukums seko pēc divus gadus ilgušas izmeklēšanas, kad tika pētīti 11 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iepriekš vainota šī sistēma. Autopilots ir paredzēts, lai palīdzētu vadītājiem ar stūrēšanu, paātrinājumu un bremzēšanu, taču, neskatoties uz sistēmas nosaukumu, to nevar vadīt bez lietotāja iejaukšanās.
ASV Nacionālā autoceļu satiksmes drošības pārvalde paziņoja, ka atsaukšanas iemesls ir problēma ar vadītāju uzraudzības sistēmu, kas nosaka, vai vadītājs pievērš uzmanību ceļam. Sistēma paredzēta, lai, piemēram, pārbaudītu to, vai vadītāja rokas ir uz stūres.
Paziņojumā, kas nosūtīts arī ziņu aģentūrai AFP, ASV regulators norādīja, ka autoražotāja autopilota sistēma "var pieļaut neatbilstošu vadītāja iesaistīšanos (braukšanas procesā) un piekļuvi vadības kontrolei, kas var izraisīt paredzamu sistēmas nepareizu izmantošanu".
Šis paziņojums attiecas uz vairāk nekā 2 miljoniem visu "Tesla" transportlīdzekļu modeļu.
Atsaukums aptver modeļus "Y", "S", "3" un "X", kas ražoti laika periodā no 2012. gada 5. oktobra līdz šī gada 7. decembrim.
Pārvaldes publiskotajos dokumentos norādīts, ka uzņēmums izsūtīs programmatūras atjauninājumus, lai novērstu radušās problēmas. Ar programmatūras atjauninājumu "Tesla" centīsies salabot defektīvu sistēmu, kurai ir jānodrošina, ka šoferi pievērš uzmanību uz ceļa notiekošajam "Autopilot" lietošanas laikā.
Programmatūras atjauninājumā iekļauti papildu kontroles pasākumi un brīdinājumi, "lai vēl vairāk mudinātu šoferus ievērot nepārtrauktu atbildību par braukšanu," vēstīja Nacionālā autoceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA).
Pēc paziņojuma kompānijas akciju vērtība pazeminājās par vairāk nekā 3 procentiem, taču eksperti uzskata, ka nopietnas problēmas ražotājam neradīsies.