"Kopā mēs lidošanu padarām videi draudzīgāku: kompensējiet CO2 emisijas un lidojiet," ar šādu devīzi "Eurowings", Vācijas nacionālā pārvadātāja "Lufthansa" meitasuzņēmums, 2022. gadā sāka reklamēt jaunu pakalpojumu. Biļešu iegādes posmā klientiem tika lūgts piemaksāt dažus eiro, lai kompensētu lidojuma radītos zaudējumus videi. Ieņēmumi tika izmantoti mežu aizsardzības un atjaunošanas projektu finansēšanai, taču tas izrādījies maldīgs iespaids par klimata neitralitāti.
Šī gada marta beigās Ķelnes apgabaltiesa pasludināja šādu reklāmu par "negodīgu" un aizliedza "Eurowings" reklamēt savus lidojumus kā oglekļa neitrālus.
"Eurowings" gan nav pirmā aviokompānija, kas pieķerta, nepareizi reklamējot savu lidojumu kā videi draudzīgu. Vēl iepriekš Nīderlandē tika izskatīta līdzīga prasība pret aviokompāniju "KLM". Tiesa atzina to par vainīgu un nolēma, ka tā radījusi "pārāk rožainu priekšstatu par tādas politikas ietekmi, kā tīra aviācijas degviela un mežu atjaunošana". Arī citās valstīs tiesas un regulatori jau ir aizlieguši līdzīgas reklāmas.
Nirnbergas Tirgus risinājumu institūta dati rāda, ka 52% pasaules uzņēmumu savu produktu reklāmā izmanto ar vidi un ilgtspējību saistītus apgalvojumus.
Kopš 2022. gada maija Vācijā ir ierosinātas vairāk nekā 40 tiesas prāvas pret uzņēmumiem, kas apgalvo, ka ir videi draudzīgi.
Labā ziņa, ka pērnā gada martā Eiropas Komisija ieviesa Zaļo apgalvojumu direktīvu, kas atļauj reklāmā izmantot tikai tādus vides apgalvojumus, kurus var zinātniski pamatot un pārbaudīt neatkarīga puse. Pašlaik šo direktīvu izskata Eiropas Parlamentā un Eiropas Savienības Padomē.