To, ka "Euribor" palielinājums ir būtiski ietekmējis auto tirgu, atzina biedrības "Auto asociācija" prezidents un Saeimas deputāts Andris Kulbergs ("Apvienotais saraksts"). Viņš vērtēja, ka, piemēram, iedzīvotāji ar hipotekāriem kredītiem augošo likmju dēļ vairs nevarēja atļauties auto kredītu.
"Dārgais "Euribor" arīdzan samazinājis elektromobiļu pirkšanu, jo pēc definīcijas elektromašīnas ir dārgas, tāpēc jebkāds "Euribor" ievērojamāks samazinājums dos impulsu palielināties tirdzniecībai. Bet šis kritums, es domāju, tikai apturēs varbūt to negatīvo lejupslīdi. Mašīna ir prece, kas ir atliekams pirkums, tāpēc tas ir viens no pirmajiem, kas pie kaut kādām svārstībām krīt, un viens no pēdējiem, kas atkopjas, kad ir labi laiki. Tāpēc finansējuma jautājums ir šobrīd numur viens aktualitāte tirgū. Bankas ir salīdzinoši limitētas, nav liela konkurence starp bankām, un cīņa par klientu ir tālu no tā, kāda bija tā kādreiz."
"Luminor" līzinga vadītājs Raivo Bāle vērtēja, ka tieši augstā "Euribor" likme samazinājusi arī līzinga popularitāti, kas kādreiz bija pat 60% no aizņēmumiem, bet pēdējā gada laikā samazinājās zem 55%.
"Privātpersonas izvēlas kredītu kā līdzekli, lai iegādāto šo automašīnu, kur lielākoties ir fiksēta likme un likmes lielums ir parasti, sākot no 7,8% un uz augšu. Kredīta piedāvātais labums ir tāds, ka tiek nofiksēta šī likme, savukārt līzingam – tas, ja ir trīs mēnešu "Euribor" vai sešu mēnešu "Euribor", ik pa katram nākamajam maksājuma periodam var mainīties. Un, ja "Euribor" iet uz augšu, tad ikmēneša apmaksa arī pieaug," skaidroja Bāle.
Viņš norādīja, ka auto nozare ir ekonomikas spogulis ar laika nobīdi un šīs gads sācies ar pieprasījuma kritumu.
"Salīdzinot ar pagājušo gadu, kurš gan, jāatzīst, bija rekordgads, šis gads ir iezīmējis jauno auto reģistrāciju skaita kritumu – ap 7%, savukārt darījumi jaunu auto iegādē ar līzinga līdzekļiem ir nokritušies jau pat par 10%. Jo tajā mirklī, kad klients pieņem lēmumu iegādāties automobili, it sevišķi, ja tas ir jauns, tad tas tiek pasūtīts un piegāde notiks 3–6 mēnešu laikā. Līdz ar to šodien pieņemtos lēmumus par "Euribor" samazinājumu mēs noteikti redzēsim tā izteiktāk pēc kāda laika. Droši vien uz gada beigām arvien vairāk, ņemot vērā, ka prognozes ir, ka "Euribor" no ierastā jau pagājušā gada izskaņas 4% līmeņa sasniegs 3% līmeni, kas ir diezgan jūtama ietekme uz ikmēneša kredītmaksājumiem," norādīja Bāle.
Savukārt "Swedbank" auto finansēšanas jomas vadītājs Sergejs Romaņuks sacīja, ka
pieprasījums pēc automašīnām palielinās un tam ir arī sezonāli iemesli.
"Līzingu izmanto vairāk jauniem automobiļiem un mazlietotiem – divi līdz pieci gadi, bet ar katru gadu jauno automobiļu vēlme klientam iegādāties pieaug. Arī videi draudzīgie automobiļi tiek iegādāti vairāk un vairāk. Tie parasti tieši paņemti ar līzinga palīdzību, plus tur nāk arī valsts atbalsts. Tas, protams, ir sezonāli. Pēc ziemas parasti autolīzinga tirgus pamostas un cilvēki vairāk un vairāk skatās pēc jauna automobiļa, un "Euribor" samazināšana būs pozitīvais signāls tirgum, ka arī vēl vairāk cilvēku meklēs iespēju nopirkt jaunu vai mazlietotu automobili. Teiksim, arī Latvijas autoparks ir salīdzinoši vecs, ja mēs skatāmies uz Eiropas. Arī mēs redzam, ka klientu vēlmē mainīt tuvākajā laikā automobili arī pieaug. Tas viss liecina par to, ka pieprasījumam vajadzētu pieaugt tuvākajā laikā," viņš norādīja.
Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, gada sākumā Latvijā bija reģistrētas nedaudz vairāk nekā 702 000 vieglās automašīnas. Gandrīz 598 000 auto bija vecāki par 10 gadiem, bet no gada sākumā reģistrētajām automašīnām 34 656 auto bija ne vecāki par diviem gadiem.