Kuģis "Eco Umande" ir būvēts Ķīnā. Tā kravnesība ir 1260 konteineru un garums – 148 metri. Kuģis ir aprīkots ar duālās degvielas dzinējiem un tas nozīmē, kas kuģis var darboties ar konvencionālo degvielu vai zaļo metanolu.
"Šis kuģos no Roterdamas uz Antverpeni, Klaipēdu un Rīgu. Patlaban būs viens kuģis, bet pavisam drīz pievienosies vēl viens. Katru nedēļu zaļais kuģis ienāks Rīgas ostā," stāstīja uzņēmuma "X-Press Feeders" pārstāvis Nelsons Sekveira.
"Galvenokārt ir jāfokusējas uz ilgtspējību un zaļo tehnoloģiju. Zaļais metanols samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas par 65 procentiem," viņš turpināja.
Tāpat kuģis ir aprīkots ar krasta elektroapgādes sistēmu, kas sniegs iespēju vēl vairāk samazināt emisijas, arī atrodoties ostās un termināļos. Konteinerpārvadājumi un šo kravu loģistika ir nozīmīga Rīgas ostas darbības joma. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šo kravu apmērs pieaudzis par 10%.