"Atbalsts varētu būt pieejams šogad 3. ceturksnī," paziņojumā medijiem norādīja ministrs Kaspars Melnis (Zaļo un Zemnieku savienība).
Pašlaik atbalsta programmas ietvaros jauna elektroauto iegādei atbalsts ir 4500 eiro, bet lietota elektroauto un jauna ārēji lādējamā hibrīdauto iegādei – 2250 eiro.
Papildu atbalstu iedzīvotājs var saņemt, ja savu veco iekšdedzes dzinēja auto noraksta (nodod apstrādes uzņēmumam), par to saņemot 1000 eiro.
Kopš 2015. gada elektroauto skaits Latvijā ir pieaudzis 33 reizes. Šobrīd pa Latvijas auto ceļiem pārvietojas 6576 elektroauto, liecina Klimata un enerģētikas ministrijas sniegtā informācija.
Īpašs elektroauto uzrāviens noticis 2023. gadā, kad elektroenerģijas cenas biržā kritās un bija pieejami dažādi atbalsta pasākumi, norādīja ministrija.
Ministrija arī uzsvēra, ka elektroauto un hibrīda auto ir ne vien zaļš pārvietošanās līdzeklis, bet arī veids, kā samazināt savas izmaksas.
Ar valsts atbalsta programmu iedzīvotāji divu gadu laikā ir iegādājušies 1650 elektroauto un hibrīdauto.
Atbalsta programma savu darbību uzsāka 2022. gada pavasarī. Līdz ar elektroauto un hibrīdauto iegādi samazinās arī CO2 emisijas, kas ir būtisks aspekts Latvijas virzībai uz klimatneitralitāti. Provizoriskais CO2 emisiju samazinājums lēšams ap 10 797 tonnu gadā.
"Līdz ar elektroauto nozares dinamiskumu vienlīdz jāraugās uz to, lai uzlādes un elektrotīkla infrastruktūra, kā arī norēķināšanās par elektroauto uzlādi ir cilvēkam ērta, draudzīga un ātra. Tas ir nākamais solis, lai mēs kā ministrija veicinātu kopējā pakalpojuma pieejamību – sākot no elektroauto iegādes iespējām līdz pat uzlādei," norāda ministrs Kaspars Melnis.