Panorāma

Lūdz apsūdzēt psihiatri par pretlikumīgi dotiem atzinumiem

Panorāma

Panorāma

"Olainfarm" maina nosaukumu; eksportu uz Krieviju saglabā

«Olainfarm» mainīs nosaukumu un pārtaps par «Olpha»

Latvijas farmācijas uzņēmums un zāļu ražotājs AS "Olainfarm" trešdien, 19. jūnijā, paziņoja par zīmola maiņu, pārtopot par "Olpha", teikts kompānijas paziņojumā.

Uzņēmuma attīstības stratēģija paredz no reģionāla spēlētāja izaugt par starptautisku farmācijas kompāniju. "Olpha" mērķis ir kļūt par vienu no desmit vadošajām farmācijas kompānijām Eiropā, tuvāko desmit gadu periodā sasniedzot vismaz miljarda eiro apgrozījumu.

Zīmola nomaiņa notikšot pakāpeniski, jo farmācijas nozare ir stingri regulēta un tiks veiktas izmaiņas arī visu medikamentu reģistrācijas apliecībās, kas aizņem laiku procedūru dēļ uzraugošajās institūcijās, norādīja kompānijā.

Vēlas izplesties jaunos tirgos pasaulē 

"Jaunās attīstības stratēģijas ietvaros "Olpha" jau ir veikusi desmitiem miljonu eiro investīcijas produktu portfeļa attīstībā, ražotnes modernizācijā un jaudu kāpināšanā.

Mainoties uzņēmumam un tā mērķiem, esam izauguši no mūsu līdzšinējā zīmola, tā veidotā stāsta un vēstures. Mēs esam gatavi spert farmācijas nozarei ļoti drosmīgu, bet mums nepieciešamu soli un veikt arī zīmola nomaiņu, lai tas atbilstu gan mūsu vīzijai un ambīcijām, gan arī jau esošajam darba procesam. Pie jaunā zīmola esam rūpīgi strādājuši, lai tas atspoguļotu mūsu jauno attīstības stāstu un palīdzētu mums paplašināties jaunos tirgos un iet arī jaunus attīstības ceļus," sacīja "Olpha" valdes priekšsēdētājs Juris Bundulis.

"Olpha" vēlas paplašināt ietekmi un izplesties jaunos tirgos visā pasaulē, īpašu akcentu liekot uz Eiropu, kā arī turpināt palielināt produktu portfeli šajos tirgos, īpaši koncentrējoties uz galvenajām terapeitiskajām grupām – neiroloģiju, kardioloģiju, uroloģiju, onkoloģiju, pretdiabēta un antibakteriālo terapiju. Jau tagad "Olpha" ir nodibināti meitasuzņēmumi Francijā, Itālijā, Spānijā, Vācijā un Polijā.

Krievijas un Baltkrievijas tirgu vēl nepametīs

Tikmēr meitasuzņēmumam Krievijā "Olainfarm RUS" nosaukuma maiņa nav plānota; šo kompāniju paredzēts likvidēt. Bundulis atzina, ka tur samazināts darbinieku skaits līdz 4-5 cilvēkiem. Tomēr vaicājot, kad ir plānota likvidācija, "Olpha" vadītājs uzsvēra, ka Krievijas Federācijā ir ļoti sarežģīta politiskā situācija, kas neļauj ātri pamest tirgu. Taču tāds plāns esot.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs piebilda, ka vispirms ir jāiekaro citi tirgi. Tad tikai var lemt par Krievijas, Baltkrievijas pamešanu.

"Kas notiek Krievijā, tur veiksmīgi attīstās amerikāņu kompānijas, Šveices kompānijas, vācu kompānijas. Atšķirībā no "Olpha" viņi piegādā medikamentus arī valsts tenderos. Iznāk diskriminējoša situācija, ka faktiski, ja tas lēmums tiks pieņemts tikai Latvijā, tad tiks nosodīti nacionālie zāļu ražotāji," sprieda Bundulis. "Protams, esam runājuši ar Darba devēju konfederāciju, Tirdzniecības un rūpniecības kameru un parādījuši šos plānus, kā mēs augsim Rietumu tirgos un samazināsim Krievijas un Baltkrievijas tirgus ietekmi."

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs pauda, ka nepieciešami vēl pāris gadi, lai uzņēmums varētu atļauties lemt par nedraudzīgo valstu tirgu pamešanu. Nesakot precīzi, viņš norādīja, ka šie tirgi nodrošina nozīmīgu peļņas daļu. Mazāk nekā pusi no kopējās, bet nozīmīgu tāpat.

Vairāk koncentrēsies uz pētniecību un attīstību

Pielāgojot "Olpha" produktu portfeli rietumvalstu un pasaules tirgu attīstības tendencēm, šobrīd uzņēmuma produktu portfelī ir apstiprināti vairāk nekā 50 jaunu patentbrīvu medikamentu, kam atbilstoši tirgus situācijai ir sākta reģistrācija vairāk nekā desmit Eiropas Savienības valstīs. Reģistrācijai ir iesniegts 31 medikaments kardioloģijā, neiroloģijā, uroloģijā, onkoloģijā, kā arī diabēta, infekciju un alerģiju ārstēšanai.

Vairākiem produktiem pirmās komercializācijas plānots sākt jau šogad – tiklīdz būs izpildītas visas regulatorās prasības. Izstrādes procesā ir vēl aptuveni 100 jaunu produktu.

"Olpha" stratēģiskais plāns līdz 2030. gadam paredz vēl lielāku koncentrēšanos uz pētniecību un attīstību, ik gadu produktu portfelim pievienojot jaunas gatavo zāļu formas un aktīvās farmaceitiskās vielas. Tas paredz vērienīgu vairāku posmu starptautisku paplašināšanos arī citos jaunos tirgos – Rietumeiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Ziemeļamerikā.

Ņemot vērā normatīvo aktu prasības attiecībā uz medikamentu ražošanu, reģistrāciju un apriti, izmaiņas zīmola nomaiņā notiks pakāpeniski. Līdz nepieciešamo izmaiņu veikšanai visu produktu iepakojumos un reģistrācijas apliecībās būs iepriekšējais "Olainfarm" zīmols. Uzņēmums procesu veiks pakāpeniski un stingri ievērojot visas prasības.

KONTEKSTS:

"Olainfarm" koncerna apgrozījums 2022. gadā bija 120,249 miljoni eiro, kas ir par 9,9% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna peļņa pieauga par 66,5% un bija 21,161 miljons eiro. Vienlaikus pati "Olainfarm" 2022. gadā strādāja ar 113,537 miljonu eiro apgrozījumu un 18,143 miljonu eiro peļņu. Finanšu dati par 2023. gadu vēl nav publiskoti.

"Olainfarm" nodarbojas ar gatavo zāļu formu, farmaceitisko preparātu un uztura bagātinātāju, kā arī ar ķīmisko vielu un aktīvo farmaceitisko ingredientu ražošanu. "Olainfarm" reģistrēta 1991. gadā, un tās pamatkapitāls patlaban ir 34 965 315 eiro.

Kompānijas īpašniece ir AS "Repharm" grupas māteskompānija "AB City". "AB City" patiesie labuma guvēji, pēc kompānijas mājaslapā publiskotās informācijas, ir Josifs Apts, Sergejs Korņijenko, Andrejs Leibovičs, Aleksandrs Livšics, Mihails Lurje, Jeļena Ņikitina, Jānis Oskerko un Roberts Tavjevs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti